BUZZADOR

Tick tack. Sitter och väntar på att klockan ska bli göra ordning sig dags. Snart så. Är på göra ordning mig humör!

Älsklingen va hemma någon timme men nu har han flytt, hans och hans jobb ska också ha trevligheter idag. Åka sån där snabb båt genom skärgården bland annat, det skulle jag också vilja testa. Vi va och hämtade ut ett paket med 12 påsar halstabletter... För ett tag sen anmälde jag mig nämligen till Buzzador. Det innebär att man får testa nya prudukter gratis sen ska man redovisa vad man tyckte osv. Så tre olika smaker av Vicks nya halstabletter kom. Så nu behöver vi inte oroa oss över att vi inte har Vicks hemma... eller nått ;) Buzzador.com om det är någon som är intresserad!



Nej, nu börjar jag göra ordning mig lite i förväg. Lika bra, kan aldrig bestämma vad jag ska ha på mig.

Trevlig lill-lördag på er.

NYA TAG

Jag kan inleda med att saker & ting känns bättre nu.
Man hamnar i stunder ibland där man förvärrar läget lite antar jag.

Ikväll är det fest på jobbet. Jag hade inte tänkt att gå men Tessi tjatade mig in i det så ikväll är det kräftor, grillat och lite alkohol på schemat. Jobbar inte imorgon så det är lugnt. Jobbar fredag sen hela nästa vecka, mån-fre. Nu verkar det som att det här med HM går frammåt i alla fall. Pappa ringde igår och sa att jag förmodligen får ett jobb. Så det är bara vänta och se, och under tiden är jag självklart kvar på hemtjänsten och jobbar när det behövs.

Jag säger som alla andra, nu är sommaren slut och hösten på G.
Det betyder att jag ska börja träna på allvar, nästa vecka ska jag sätta igång. Det betyder bort med shorts och söta sommar skor. Fram med tjockare koftor och jeans. Skulle dock behöva lite nytt och fräscht till garderoben... Det betyder att man ska lägga sommaren bakom sig, eller? Det kommer jag nog inte kunna göra. Saker som är värda att minnas kommer sitta kvar och det är väl det som är meningen. Hej då Rhodos, uteserveringar, sol och mys. Måste även rycka upp mig och min man, försöka ta tag i lägenheten, behövs göras en del. Rycka upp mig själv och börja kolla på utbildningar, man kanske skulle komma på vad man vill jobba med en vacker dag...

OSTABIL...

Jag mår konstigt. Både fysiskt och psykiskt. Fysiskt är det magen som har spökat lite fram och tillbaka under dagen. Känner mig även slut i kroppen av någon anledning. Psykiskt kan jag inte riktgit sätta finger på vad det är. Tror att det är flera saker som bidrar till att jag känner mig lite ostabil. Förmodligen en kombination av kärlek, jobb och ekonomi. Inget är stabilt just nu...

Men vad gör man? Bara le och se glad ut?

image246

15-22 JULI

Jag saknar Rhodos

image244

dåligt vs bra

Jag har suttit här en stund nu och börjat skriva några rader om kärlekslivet. Men inget blir bra, antingen får jag det att låta som att jag vill avsluta mitt förhållande eller som att min partner vill det. Eller som att allt är finemang. Men det är inget utav det. Vi har brister i vårat förhållande som kommer fram då och då och igår var en sådan dag. Problemet var också att jag inte riktigt reagerade som jag skulle gjort för några månader sen, det skrämmer mig lite. Likgiltigheten från bådas sidor skrämmer mig lite. Samtidigt finns det ingen likgiltighet för vi vill vara tillsammans med varandra. Men som jag sa till M igår... Det här fungerar inte längre. Jag menar inte förhållandet. Jag menar bristerna i förhållandet. Börjar vi inte jobba på dom på riktigt kommer det inte hålla, det kan vi inte blunda för. Jag antar att det inte finns överdrivet många förhållanden som är en dans på rosor, men folk jobbar på det om man verkligen vill vara tillsammans. Och det vill vi väl? Ska vi ta tag i saker istället för att tjaffsa och sen ignorera det, eller? Skillnaden från tidigare är också att om det var något som inte var bra så ville jag inte erkänna det, knappt för mig själv eller för andra. Men nu gör jag det. Vad betyder det? Jag älskar dig... Men, men, men...

Från det ena till det andra. Helgen.
Den har varit riktigt bra. Middag, förfester, nostalgi, mängder av alkohol, bekännelser, sköna taxiresor, dans, sjuka händelser, Debaser, Snaps, Berzelii Bar, After, Sturecompagniet och en jävla massa skratt. Fullspäckad och grymt rolig helg måste jag säga. Igår kväll blev det bio. På smällen, den var rätt skön.

Något som dock inte var skönt var inatt när min mage ballade ur totalt. Vred och vände på mig och låg i princip och väntade på att något skulle komma upp. Det gjorde det dock inte, blev väldigt lite sömn och en så pass öm mage imorse att jag knappt kunde stå upp. Detta resulterade i inte alls kände mig i skick för att jobba. Så idag är jag hemma, nu känns det bättre och jag hoppas det håller i sig för jag ska jobba imorgon.

Nu ska jag väl fortsätta grubbla och lyssna på big girls don't cry...
Jag blir inte klokare, men det blir jag inte av någonting känner jag.


f y

9 månadersdagen.

Just nu känns det som att den kan ta sig i röven eller något.

full eller realistisk?

image238 image239


Vart är vi...?

tummen upp

Fergie - Big girls don't cry.

http://youtube.com/watch?v=YnbBVWDtYm0

...

Jag
är
en
sliten
människa
idag..

image235

VI

image234

BEACH 2008?

I brist på annat denna kväll, som by the way ser ut som många vardagskvällar i mitt liv just nu, har jag pysslat lite med bloggens layout igen. Jag stör mig på mellanrummet mellan rubriken och texten annars blev det okej. När jag säger att kvällen ser ut en som vanlig vardagskväll menar jag att jag har suttit här i ett par timmar och kollat runt på lite olika saker medans pojken är på fotboll. Träningen slutade dock för mer än en timme sen och när jag ringde nyss för att höra var han höll hus höll han på att spela mer fotboll. Hallå? Får du aldrig nog?

Jag funderar på att poppa mig en påse smörpopcorn och lägga mig i soffan och hoppas på att det går något bra på TV. Egentligen borde jag inte poppa några popcorn om man ska börja tänka på figuren någon gång... Men jag är sugen och känner jag mig själv rätt brukar suget vinna, tyvärr. Måste verkligen börja träna regelbundet igen. Jag har två gymkort och det ena på sats så vad väntar jag på? Får dessutom träna på alla sats gym så jag kan ju inte skylla på så himla mycket. Lathet helt enkelt. Men snart, snart ska jag få med mig Joanna så ska vi påbörja beach 2008, eller nått i den stilen.

Imorgon står det som tidigare sagt arbete på schemat. Ser faktiskt fram emot det lite. Kollade mina ärenden och dom ser helt okej ut plus att det är tråkigt att va hemma för mycket. Imorgon när jag vaknar vid sex lär det dock inte kännas lika kul. Men jag har ju i alla fall syster Therese där på jobbet nu!

Jag bjuder på bild på mina doggisar hos pappa. :)

 

kräftor

Gårdagen spenderades mestadels med Joanna. Vi var och handlade växter, satt hemma hos Johanna & Fabbe ett tag, Malins bil la av mitt på Huddingevägen så vi fick bli bogserade, åt lunch i Sjödalsparken sen åkte jag hem en stund för att senare åka hem till Joanna. Där blev det lite vin och Barris kom också över. Sen blev jag upplockad av mannen min efter hans träning, hade gärna suttit kvar ett tag och surrat men åka bil hem kändes mer lockande. Idag har jag varit på Media Markt och träffat Therese, va hur länge sen som helst. Vi åt lunch sen stog jag och hängde lite med henne i infon. Nu är jag hemma, känner mig trött, som om jag skulle ha jobbat hela dagen, skumt. Det ryktas om vin ikväll bland tjejorna också men jag måste avstå, både för ekonomin och för att jag ska upp klockan sex imorgon för att jobba. Jag sparar mig till helgen... Då det eventuellt står en till kräftskiva på schemat. Ännu en till kräftis helgen nästa vecka också. Trevligt tycker jag, jag tycker om kräftor och jag tycker om sprit! Kan ju inte bli bättre.

 Söta Therese :)


trouble

Trouble, oh trouble
Set me free
Well, I have seen your face
And it's too much, too much for me

I don't want no more of you
So won't you be kind to me?
Just let me go where
I'll have to go there

Trouble, oh trouble
Move away
I have seen your face
And it's too much for me today

Trouble, oh trouble
Can't you see
You have made me a wreck
Now won't you leave me in my misery

I've seen your eyes
And I can see death's disguise
Hanging on me
Hanging on me

I'm beat, I'm torn
Shattered and tossed and worn
Too shocking to see
Too shocking to see

Trouble, oh trouble
Please be kind
I don't want no fight
And I haven't got a lot of time


God morgon..
Blev väckt av Joanna för en stund sen. "Tidigt" sa jag eftersom klockan inte ens var fyrsiffrig, 9:37. Men det var bara att gå upp för om en stund ska vi och Malin åka och handla blommor tydligen och kanske hälsa på Fabbe & Johanna ute i Hallunda gård. Ja, varför inte. Det är ju trevligt väder så varför sitta inne och häcka. Nej, jag blir galen av den här lägenheten ibland. Förstår inte hur mongoMatte kan tro att jag skulle vilja ha den om det tog slut, han tror visst jag är ett sajko som skulle försöka få den om det tog slut även fast det är hans. Men i alla fall. Satt inne här hela dagen och kvällen igår, det räcker. Inte idag. Det är inge kul här. Speciellt inte efter igår.
Det är inge kul.

Trouble.. Vad gör vi åt det..?

19/8

Det tog emot lagom mycket att gå upp vid sex imorse. Fy bubblan. Hade inte sovit speciellt många timmar heller. Ville bara ligga kvar med Mattias. Nu vet jag hur han kände sig när det var jag som låg kvar i sängen i fyra månaders tid. Men jag jobbade på och dagen gick hyffsat fort. Karln min kom och hämtade mig men nu, hör och häpna(!) är han på fotboll. Vi såg Simpsons filmen igår... Jag har aldrig varit speciellt förtjust i Simpsons men filmen va faktiskt skön!



För övrigt så kanske jag har en chans att få jobb på H&M. Jag vill inte ta ut något i förväg men man kan ju alltid hoppas. På hemtjänsten finns det tydligen inte så mycket jobb nu som jag kanske hade velat så jag hoppas på en heltid där. Men som sagt, ska inte ta ut något i förväg.

Nu: Soffan

you tube?

Jag skulle vilja veta hur man lägger in en YouTube video här. Inte en länk utan själva fönstret. Om det är någon som vet det så får ni gärna förklara det i en kommentar, tack :)

Så länge får jag köra på länkarna...
http://youtube.com/watch?v=K-xs42kcOus&mode=related&search=

min blogg

Jag har förstått att min blogg ser lite olika ut från dator till dator, med typsnitt och sånt. Såhär ska den se ut:

 

Bara så att ni vet :)


utan rubrik

I mitt tidigare inlägg la jag ju in en länk med en grym dans & låt. Nu har jag hittat låten och den går på repeat kan jag lova. Typiskt mig att spela sönder en låt som jag tycker om. Elisa - Dancing.

Johanna gånger två kom över igår. Den ena drack dock inget utan åt bara middag med oss. Senare kom mannen min hem med en kompis, så blev det lite förfest med singstar. Grabbarna begav sig mot sitt och vi stannade kvar en stund för att senare åka in och möta Benny och grabbarna på söder. Väl där blev det limosin till något dåligt ställe borta vid ringen. Fattade inte så mycket men vi behövde inte betala den om vi betalade inträde, vilket vi inte gjorde. Men ja, gratis är ju trevligt. Väl inne skrattade vi åt vart vi hade hamnat, men det blir vad man gör det till så vi dansade, drack drinkar och hade kul. Tycker alltid det är lika kul att umgås med killarna från gamla klassen. Dom begav sig dock mot Bålsta efter det men jag och Barris skippade det och så blev det hemgång. Mattias plockade upp mig i en taxi runt tre snåret. Finns lite bilder på bilddagboken.

Man är seg idag...
Coca cola och pizza stog på schemat. Usch & fy. Men gott var det. Mattias är och spelar fotbollsmatch och jag hänger runt på facebook och youtube och fördriver tiden. Ikväll ska jag och älsklingen äta tacos sen blir det bio. Mysa bara han och jag. Han har tidig match imorgon och jag ska jobba imorgon 7.30 så det blir lugna puckar!

Jag förstår inte vad jag håller på med ibland... Jag lovar mig själv saker för att slippa oroligheter och tjaffs. Ändå går det inte lång tid innan man är där igen. Varför? Jag vet ju att du älskar mig... och jag älskar dig hjärtat <3

  

So I put my arms around you, around you
And I hope that I will do no wrong
My eyes are on you, they're on you
And I hope that you won't hurt me

I'm dancing in the room as if I was in the
woods with you. No need for anything but music
Music's the reason why I know time still exists


dans!

Jag har suttit och kollat igenom klipp från So you think you can dance.
Skoja inte om att jag ångrar att jag slutade dansa efter alla år... Speciellt när jag ser detta klipp. Jag bara ryser! Check it out.


http://youtube.com/watch?v=DDPKKYhatUY&mode=related&search
=

Nu måste jag hoppa in i duschen innan Barris kommer...

jag hjärta vin

Gårdagen började jag med att spendra lite tid hemma hos syster Tess. Vi kollade på Sex and the city, lagade sallad och fixade hennes blogg lite. Så mysigt så. Hem en sväng sen bar det av mot Joanna med en dunk foot of africa. Vi käkade middag på deli italia, drack vin och surrade. Ibland surrar man på bra när vin är med i bilden.

Trots att det inte blev överdrivet mycket vin igår så vaknade jag ganska opigg, så jag somnade om och gick upp rätt sent. Har varit en sväng i Farsta och tyvärr hittade jag massa fina saker. Höll dock i pengarna ganska bra och kom bara hem med två saker. En jacka och en klänning. Hade väl egentligen inte råd, men... jag är ju tjej. Eller nått.

Ikväll kommer Barris hit på mer av den afrikanska foten sen får vi se vart kvällen leder oss...


  

Var god vänta..

Varför känns det alltid som att man väntar på något?
Eller man och man. Jag. Det är inte så att jag går och tänker på att jag väntar på något men jag kommer på mig själv ibland. Det kan ju ha att göra med att jag inte har något speciellt att se fram emot just nu. Inget speciellt som ska hända, ingen resa. Jag vet inte. Men ibland känns det bara tråkigt. När jag kommer på mig själv, som dessa stunder, försöker jag ta dagen som den kommer. Man behöver väl kanske inte alltid ha något att se fram emot? Det känns bara tråkigt. Det känns tråkigt att vänta på inget.

Men som sagt, ska försöka att inte tänka på det. Det är bara vissa stunder det blir såhär. Inte ofta alls när jag tänker efter. Så va fan klagar jag över då? Helt ärligt, jag vet inte. På att det är tråkigt att vänta helt enkelt. Det är alltid tråkigt att vänta.

Jag höll mitt ord idag och städade. Inte allt, men mycket. Sen har jag inte gjort så mycket mer. Va en stund med karln min, hämtade ut våra skattepengar och åt middag. Sen begav han sig mot fotboll och är ännu borta. Jag har fördrivit lite tid framför bland annat Jerry Springer... Förstår inte varför egentligen. Det är så jävla tragiskt program. Det måste vara uppgjort? Det kan väl inte finnas sådär mycket sjuka människor, eller?

Imorgon ska jag hem till min älskade syster Therese i Midsommarkransen. Vi ska äta lunch och umgås. Ska bli riktigt mysigt, vi träffas inte alls ofta längre. Så det blir några värdefulla timmar imorgon.


Nu ska jag väl lägga mig på soffan och fortsätta invänta MongoMatte :)          


hoho..

Jag pysslade lite med bloggen, är väl egentligen inte nöjd men jag orkar inte hålla på längre. Tänkte säga att jag har vitkigare saker för mig men det kanske hade varit en lögn... Sitter hemma, är ledig och gör egentligen ingenting. Jag ska försöka samla kraft till att städa här hemma men det brukar ta ett tag. By the way känns det ofta som att jag skriver att jag ska städa här, hmm.

Kräftskivan i lördags var lyckad. Lite halvstelt i början när det är så mycket folk som inte känner varann men med lite alkohol i kroppen brukar det släppa, likaså där. Det var kräftor, grillning, dricka, kubb, dans, barhäng, bråk, kärleksfylleprat och en och annan ramlade genom häcken, bland annat Mattias och Eric. Efterfesten vid femsnåret ägde rum på donken, sedan sov Joanna hos oss. Vännen min är inte tillsammans med Eric längre, det känns till och med konstigt för mig. No more kvartetten...

Jobbade i måndags och igår, men nu är det tydligen inget jobb för min del förrens på söndag och efter det torsdag nästa vecka, om ingen blir sjuk eller så. Dock lite halvjobbigt att dom isf ringer tidigt på morgonen. Men, men.

Har sackat efter på bilddagboken också så jag ska nog lägga upp lite bilder där nu...
http://ells.bilddagboken.se

puss & de!

rödtjut och huvudvärk

Det blev rödvin igår. Hemma hos Joannas mamma & Krille med lite gamlingar. Det var riktigt trevligt... Joannas mamma Åsa är en riktig guldklimp. Därifrån drog jag och Joanna till Stuvstakällaren runt ett, det var också riktigt trevligt. Massa människor! Bland annat träffade jag min låtsas-syster Linnéa som jag inte träffat sedan hon kom hem från Australien för några månader sen. Efter det vandrade jag, Joanna, Mattias och Robin mot en efterfest, trodde vi. Men nope det blev endast mat och lite tv hemma hos Lilja. En taxi hem och sen hände det sjuka men najsa saker i parken med min älskling ;)

Somnade runt sex inatt. Har inte ens sovit sex timmar och så alkohol på det. Huvudet dunkar. Har nyligen varit och handlat kräftor för ikväll är det kräftskiva som gäller. Om vädret håller i sig kommer det nog bli riktigt najs.

Men vet ni vad...
Nu måste jag försöka sova lite mer om jag ska orka kvällen!

allt & inget händer idag...

Ledig dag, dåligt väder. Vad gör man?
Funderar på att pyssla lite här hemma men suget till det är inte så starkt just nu. Det är visserligen inte speciellt kul att sitta och häcka framför datorn heller. Jag vet inte om jag ska sysselsätta mig med tråkiga saker som behövs göras nu eller ikväll när min pojke kommer vara borta i cirka tre timmar. Jag tycker inte om hans fotboll. Fotboll, fotboll, fotboll... hela tiden under säsongerna. Varje dag...

Från det ena till det andra. Drama.
Två bland dom närmaste har kanske inte den stabilaste perioden i sitt liv. Båda sakerna kommer göra sån skillnad i deras liv och det kommer även märkas av i mitt. Känns som att även jag drömmer, känns som saker inte händer. Jag vet inte riktgit vad jag ska säga. Det är som en blixt från klar himmel. Jag älskar er Joanna & Mom
<3 En vacker dag blir allting bra. Jag hörde en gång på lilla jönssonligan att tiden läker alla sår.

Jag antar att det är nu jag ska ta tillvara på det jag har och uppskatta min karl som mest...
Mattias
  <3

 

onsdag

Jag är trött. Jag är inte van att arbeta, det liksom försvann efter några veckor som arbetslös. Jag försöker dock att inte sova middag så man somnar gott sen istället. Men det går bra på jobbet och änsålänge så känns det bra. Imorgon är jag ledig och trots att jag bara har jobbat tre dagar så känns det jätteskönt. Få smälta det jag lärt mig. Sen är det jobb en dag sen ledig i helgen som bland annat bjuder på kräftskiva på lördag, ska bli riktigt trevligt. Det är så himla skönt att sluta kvart över fyra, tillskillnad från mitt senaste jobb Media Markt där man va hemma vid tio på kvällen. Det var ju riktigt varmt igår så efter jobbet åkte jag, Mattias och några till flatenbadet och badade. Känns lovely att man kan göra sånt trots att man jobbar.

Nu har jag suttit här ett par timmar och fördrivit tiden bland massvis av bloggar och på facebook. Men nu är det dock dags att sätta igång med middagen innan min sötnos kommer hem. Idag bjuds det på
pasta carbonara :)

kärlek & jobb

Jag inleder detta inlägg med massa kärlek till min karl!
Sen han kom hem har jag känt så hima mycket kärlek!

Aldrig ska jag släppa dig. Ibland inbillar jag mig saker men det finns också stunder då jag verkligen inser att du är allt jag vill ha. Det har jag visserligen vetat från allra första början. Min drömprins... Hur ska jag klara av så mycket ensamhet nu när vardagen och alla rutiner, träningar och skit kommer?! Jag är i alla fall världens tacksammaste som får somna och vakna brevid dig. Dela mitt liv med dig.



Så, nog om kärlek.
Första dagen på jobbet. Sandra har tagit så bra hand om mig så. Jag har inte gjort speciellt mycket, mest tittat på. Brett en smörgås och satt på en stödstrumpa. Det var inte alltför jobbigt att gå upp imorse, dock att somna inatt. Vred och vända på mig hela tiden. Man är ju ute en del och det känns även i huvudet nu... Nu är det bara ta nya tag för en ny dag imorgon. Information och inlärning. Men det handlar mycket om det kära Sandra säger också, tänka själv. Skönt att gå med någon man känner!

Strax kommer Mattias då är bär det av till Ica Maxi för storhandling.

Har skjutit upp på iprenen men nu är det fan dags :/

kom hem...

Lördag kväll...
Sedan jag kom hem har jag som man förstod i förra inlägget haft lite ångest. Men utöver det har jag plockat, städat och haft mig. Diskat, tvättat och hängt tvätten. Det jag gjorde senast var att baka hallongrottor. Så nu har jag tänt lite ljus och ställt fram dom på bordet i väntan på att min karl ska komma hem, riktigt sega grabbar det där. Så, när han kommer är han förhoppningsvis sugen på kakor och lite mys. Annars känns allt ju förgäves, typ.

Om det är fint väder imorgon som det sägs ska vara så vill jag åka ut till Schweizerbadet på Dalarö. Det var länge sen jag va där. Va alltid där som barn. Hoppas, hoppas.

 

hata vardagen

Det jag gör just nu känns så himla långt bort.
Joanna vet vad jag talar om. Jag har nu kommit hem till ettan i Högdalen på nedre botten. Har inte bott här på en vecka. Innan dess var det inte ens en vecka jag bodde här, jag var på Rhodos och härjade. Nu sitter jag här. Känner mig instängd och jag vill inte ens titta mig omkring. Disk, kläder överallt, skräp, damm, saker. Jag lovade Mattias att städa innan han kommer hem. Han kommer hem om några timmar, så egentligen borde jag sätta igång. Men som sagt, allt känns så långt bort. Det känns som att jag inte ens har hunnit blinka efter det att jag klev av planet i Grekland för snart två veckor sen. Tiden sen dess har gått sjukligt snabbt och därför svider det att man nu sitter här, tiden och allt som den har innehållt senaste tiden har varit underbart. Nu är det inte ens 2 dagar tills jag börjar jobba... Sommaren har flugit förbi som en jag vet inte vad. Till råga på det så kommer ju tydligen värmen nu när man efter mer än 4 månader ska börja jobba, vad är det för skit!

Jag kan inte göra så mycket mer än att inse. Nu kommer vardagen igen. Mattias börjar jobba och för att inte prata om hur mycket tid hans fotbollsgrejer tar upp. Jag hatar vardagen. Om ett tag vet jag att det inte kommer vara lika jobbigt, men i detta nu vill jag bara spola tillbaka tiden och uppleva allt igen plus lite till. Jag måste lämna allt bakom mig nu, saker som varit i mitt liv senaste veckorna. Jag syftar inte på något speciellt men det blir en helt annan livsglädje. En helt annan stämning. Men, nu ska det få leva i minnet istället. Fan va sorligt.

Martin Stenmarck - Om du rör mig dör jag
Underbar låt <3

 Ser det vardagligt ut? Nej. Det är så jag vill må.

friday night

Fredag kväll.
Det betyder att det är sista kvällen jag och min Joanna ska bo ihop. Imorgon kommer våra män hem. Veckan har varit mysig, skön och rolig på alla möjliga sätt. Vi har nog aldrig druckit såhär mycket vin ihop förut, men gud så trevligt det är. Kvällen bjuder på middag innehållande oxfilé, klyftpotatis och sås. Egengjord sås på turkisk yoghurt med fetaost och vitlök, yummie! Behöver väl egentligen inte ens nämna att det ska drickas vin också. Förhoppningsvis kommer Isabel över också. Laterrr som Sibbi på Lillholmen 05 hade sagt, så vet jag inte vad som sker, men jag måste erkänna att det drar lite i partynerverna!

Kom på att jag inte har nämnt hur färgningen efter den misslyckade blev...
Kanon! Jag är supernöjd. Nu är det ljusbrunt, ovanligt med tanke på att jag är van med näst intill svart men som sagt, I like it! Får väl slänga upp en bild sen.

Nu luktar det verkligen mat här så nu ska jag bege mig mot köket och umgås och äta med Joanna.

Förresten Tess, Lätta kryss köper jag. Man måste ju börja någonstans
:)

image209 Tack för veckan med dig, älskade vännen  (L)

halvseg torsdag

Jag vet inte om det var ensamheten, värmen eller vetskapen att jag bara skulle få sova sex timmar och vakna halvtorr i munnen som gjorde att jag inte kunde somna inatt. Sov små snuttar men aldrig mer än en halvtimme tror jag, riktigt jobbigt. Jag kom upp imorse i alla fall och matade och gick ut med Nelly och Bamse. Vid åtta skulle detta ske men jag kom upp tjugo över- trodde jag! När jag kom in igen såg jag att klockan bara va 06.59. Hallå? Fortfarande onykter eller? Nåväl. La mig och kollade på en film sen somnade jag ett par timmar. Annars har jag spenderat dagen framför datorn, mer film, i telefon och tagit mig en lång skön dusch. Va nyss ute med hundarna sista gången innan pappa & Janet kommer hem. Har bestämt mig för att vänta tills dom kommer hem så jag kan få skjuss, så lat är jag. Ska ta mig en pan pizza och sätta mig på altanen med en korsordstidning sen bör det inte vara allt för lång tid kvar tills dom kommer.

Ikväll ska jag hem till Joanna igen. Läste nyligen hennes blogg där det stog "Känner jag Louise rätt så tar vi väl fram vindunken ikväll igen" eller något liknanade. Helt ärligt så känns det ganska långt bort nu. Men, jag ska inte säga för mycket. Efter en middag brukar munnen vattna efter ett glas vitt.

För övrigt så börjar jag jobba på måndag. Helt sjukt... Känns jättekonstigt. Har varit ledig sen i mitten av mars. Men för min egen och för min pappas skull så måste jag börja nu. Farsta hemtjänst, jag hoppas det inte kommer vara så farligt som jag tror att hjälpa gamlingarna med vissa saker. Får stänga av när det blir för äckligt. Annars så tror jag det kan vara ett rätt trevligt jobb när man är hemma hos söta tanter och gubbar och ger dom mat och dylikt. Dessutom är det bästa av allt att arbetstiderna är halv åtta till kvart över fyra, suveränt ju!

/ Luie


hundvakten Luie

Herregud!
Vad hände efter Rhodos? Det fortsatte i samma anda tydligen.
Detta är åttonde dagen irad som det förtärs alkohol. Får lite dåligt samvete samtidigt som det känns som att man ska ta vara på den lediga tiden man har. Jag har visserligen varit ledig jävligt länge men man vet aldrig när jag börjar jobba. Har bott hos Joanna sen i lördags men idag bar det av mot pappa för att vara hundvakt i cirka ett dygn. Isabel kom över, satt och surrade i flera timmar med öl och bacradi apple med cola. Hon gick vid halv elva och sen dess har jag fördrivit tiden framför datorn och varit ute med doggisarna.

Ska snart bege mig upp mot tredje våningen och dubbelsängen, ska ju faktiskt upp vid senast åtta imorgon bitti för att gå ut med hundarna, var och en. Ska sova ensam första gången på sjukt länge. Antingen har Mattias eller Joanna sovit vid min sida. Hundarna kommer finnas på golvet och det är ju alltid något. Förhoppningsvis gör drinkarna det lättare att somna.

Imorgon är det torsdag. Inget speciellt planerat.
Det var prat om Joannas skärgårdpärla men sen kändes det för stressigt. Kan hända att vi drar ut tidigt på fredag och åker hem redan på lördag, inget är dock bestämt. Vill faktiskt bara ha lördag... då min älskade karl kommer hem! Han sa dock för en stund sen att dom kanske stannar till söndag. Men jag hoppas inte det!

Måste bara avsluta detta inlägg med att säga att dom fyra dagarna hos Joanna har varit riktigt trevliga. Vi har inte gjort så mkt- druckit vin och haft besök av bland annat Lenita och Barris. Ätit goda middagar, känt att det har varit jävligt nära, skrattat och snyftat till Sex and the city och har helt enkelt haft riktigt sköna tjejkvällar (om man bortser från vissa tråkigeheter).

Sängen och en dvd känns jävligt nära nu!