dåligt vs bra

Jag har suttit här en stund nu och börjat skriva några rader om kärlekslivet. Men inget blir bra, antingen får jag det att låta som att jag vill avsluta mitt förhållande eller som att min partner vill det. Eller som att allt är finemang. Men det är inget utav det. Vi har brister i vårat förhållande som kommer fram då och då och igår var en sådan dag. Problemet var också att jag inte riktigt reagerade som jag skulle gjort för några månader sen, det skrämmer mig lite. Likgiltigheten från bådas sidor skrämmer mig lite. Samtidigt finns det ingen likgiltighet för vi vill vara tillsammans med varandra. Men som jag sa till M igår... Det här fungerar inte längre. Jag menar inte förhållandet. Jag menar bristerna i förhållandet. Börjar vi inte jobba på dom på riktigt kommer det inte hålla, det kan vi inte blunda för. Jag antar att det inte finns överdrivet många förhållanden som är en dans på rosor, men folk jobbar på det om man verkligen vill vara tillsammans. Och det vill vi väl? Ska vi ta tag i saker istället för att tjaffsa och sen ignorera det, eller? Skillnaden från tidigare är också att om det var något som inte var bra så ville jag inte erkänna det, knappt för mig själv eller för andra. Men nu gör jag det. Vad betyder det? Jag älskar dig... Men, men, men...

Från det ena till det andra. Helgen.
Den har varit riktigt bra. Middag, förfester, nostalgi, mängder av alkohol, bekännelser, sköna taxiresor, dans, sjuka händelser, Debaser, Snaps, Berzelii Bar, After, Sturecompagniet och en jävla massa skratt. Fullspäckad och grymt rolig helg måste jag säga. Igår kväll blev det bio. På smällen, den var rätt skön.

Något som dock inte var skönt var inatt när min mage ballade ur totalt. Vred och vände på mig och låg i princip och väntade på att något skulle komma upp. Det gjorde det dock inte, blev väldigt lite sömn och en så pass öm mage imorse att jag knappt kunde stå upp. Detta resulterade i inte alls kände mig i skick för att jobba. Så idag är jag hemma, nu känns det bättre och jag hoppas det håller i sig för jag ska jobba imorgon.

Nu ska jag väl fortsätta grubbla och lyssna på big girls don't cry...
Jag blir inte klokare, men det blir jag inte av någonting känner jag.


Kommentarer
Postat av: Joanna

Det löser sig gumman, på något sätt gör det ju alltid det. Jag sitter också och lyssnar på big girls don't cry, tänker på lördagnatten och blir mer förvirrad för varje minut..

Postat av: syster

jag älskar dig pullan!

2007-08-27 @ 22:13:48
Postat av: Camilla

Låt inte bråk och tjafs styra ert förhållande! Om ni älskar varandra, kämpa tills ni spyr om det så ska behövas! Efter regn kommer solsken, kan låta lite klyschigt, men jag om någon vet att saker och ting kan lösa sig bara man vill. Ibland är det just småtjafs och bråk som behövs för att man senare ska uppskatta det lilla. Ni är så söta tillsammans! Stå på er :)

2007-08-29 @ 13:24:08
URL: http://minimillsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback