-

Dagens:

fet ångest

DRESS

image488 
Denna har jag beställt idag
:)

-

Jag brukar inte göra sånna här listor, tror jag aldrig har gjort någon på bloggen faktiskt. Men eftersom ett par av mina vänner har gjort den och jag ändå har sjukt tråkigt just nu, så varför inte.

DITT NAMN:
Louise
DIN ÅLDER: 20
FÖDELSEDAG: 12 November
SYSKON: ½ syster Therese, ½ bror David
HÅRFÄRG: Mörkblondt, eller?
ÖGONFÄRG: Blåa
SKOSTORLEK: 36

[RELATIONER ]

VEM ÄR DIN BÄSTA VÄN?
Joanna, Barris, Therese
HAR DU EN POJKVÄN/FLICKVÄN? Nej, nyligen slut
HUR LÄNGE HAR NI VARIT IHOP? Vi var ihop i drygt 1½ år
HUR LÅNGT VAR DITT LÄNGSTA FÖRHÅLLANDE? 1½ år
VEM KYSSTE DU SENAST? Joanna

VAR SHOPPAR DU HELST? HM
HAR DU NÅGRA TATUERINGAR ELLER PIERCINGS? Tatuering på magen & nacken
HUR MÅNGA SKOR HAR DU? Vet inte, en del
HUR MÅNGA PAR BYXOR HAR DU? För få

[ FAVORITER ]

FÄRG
: Svart
MAT: Onyttigt
KILLNAMN:
TJEJNAMN:
ÄMNE I SKOLAN: Ungt företagande
SNUSAT? Provat
RÖKT? Ja
HOPPAT BUNGEE JUMP? Nej!
BRUTIT MOT LAGEN? Ja, det har man väl gjort några ggr
FÅTT DIG SJÄLV ATT KRÄKAS? Ja'a da
NAKENBADAT? Ja
VARIT KÄR? Mycket
BÖRJAT GRÅTA FÖR ATT FÅ SOM DU VILL? Ja
TAR DU DROGER? Nej
VAD ÄR DU MEST RÄDD FÖR? Döden

[ 10 FÖRSTA ]

BÄSTA KOMPIS: Helt ärligt så minns jag inte
BIL:
HUSDJUR:
Kanin
SEMESTER: Norrland
JOBB:  Dela ut lappar för Hamburger Börs
KÖPTA SKIVA: BSB? Minns ej
KONSERT: BSB

[ 9 SISTA ]

ALKOHOLDRYCKEN: Rosévin
BILFÄRD: Taxi i helgen
FILMEN DU SÅG: Vet inte
RINGDA TELEFONSAMTAL: Mamma
BUBBELBADET: Februari
SPELADE CD: Håkan Hellström, För sent för Edelweiss
GÅNGEN DU GRÄT: Förra onsdagen
MÅLTIDEN: Pizza på Deli

[ HAR DU NÅGONSIN ]

DEJTAT EN AV DINA BÄSTA KOMPISAR? Nej
BLIVIT ARRESTERAD? Nej
BLIVIT KÄR VID FÖRSTA ÖGONKASTET? Nja
VARIT PÅ TV? Inte vad jag vet
FÅTT DITT HJÄRTA KROSSAT? Ja...
SAGT ATT DU ÄLSKAR NÅGON UTAN ATT MENA DET? Nej
BUSRINGT TILL NÅGON? Ja

[ 7 SAKER DU HAR PÅ DIG ]

1.
Kofta
2. T-shirt
3. Mjukisar
4. Trosor
5.
6. -
7. -

[ 6 SAKER DU HAR GJORT IDAG ]

1. Vaknat
2. Druckit mjölk
3. Rökt på balkongen
4. Varit i tvättstugan
5. Pratat med Joanna
6. Haft en klump i magen

[ 3 VAL ]

Svart eller vit? Svart
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Chips


[ 2 SAKER ATT GÖRA INNAN DU DÖR ]

1. Resa mycket och leva livet.
2. Vinna massa miljoner

[ 1 SAK DU ÅNGRAR ]

1.
En otrohet

NÅGRA RADER

Det blev lugnt igårkväll med middag på Deli Italia med favoritflickorna. Sen lite TV och surr hemma hos Joanna, tog mig ett glas vin men det smakade inte alls. Åkte hem vid tio och sen var det inte så mkt mer spännande.

Mor har fort iväg så jag har tvättstugan själv. Men det känns lugnt. Tänkte sola på balkongen men solen kommer ändå inte dit förrens vid ett och då är jag klar. Bara en dag kvar... Sen helg! Ska börja dagen med shopping, behöver massa saker. Sen blir det föris hos Barrsveden och förmodligen 90's. Lördag är det öppning på Grönan och självklart har min kära vän Joan blivit inbjuden och ta med sig några vänner. Så det är planen men om det regnar hittar vi nog på ngt annat.

Äh, jag har inget intressant att dela med mig av.
Förutom att jag har en oroklump i magen.. Det är inget speciellt egentligen, men den får helt enkelt sitta där tills karljäveln hör av sig.

TRÅKIGA TING

Här har man gått en längre tid och trott att jag var skriven i Högdalen där jag bodde. Men nej nej något hände på vägen och jag är fortf. folkbokförd i Hökarängen där jag bodde för 1½ år sen. Nu har jag ny adress igen och detta har gjort att min deklaration är ute på vift. Nu måste jag in på ett skattekontor för att reda upp hur allting är egentligen och få allting rätt, blir helt förvirrad. Kan inte heller skicka in mina körkortspapper som ligger och väntar förrens allt är klart vilket kommer ta ett par veckor. Och om jag nu får tillbaka pengar på skatten kommer jag inte hinna få pengarna innan midsommar. Sånna här grejer är sånt som jag drar mig för att lösa, men det löser sig inte direkt av sig själv. Så det är väl bara ta tag i det idag. Eller imorgon.

En fin dag igen och jag är rastlös men känner samtidigt inte för att hitta på något själv. Joanna ligger hemma lite småsjuk så jag ska nog bege mig dit lite senare. Vin skulle vara gott... Men om Joanna ska vara helt kry till helgen får vi nog hålla oss till alkoholfritt idag, trots att det är lill-lördag.

SÅ LEVER MAN FÖR HELGEN IGEN

Fredagen började i Josefines lilla instängda källarvåning med vodka redbull som gjorde sitt. Vidare till Mose Backe för att studsa till ngt band jag inte har ngn aning om vad det va. Barris lessna och ville köra en GK, why not. Så resten av kvällen spenderades på ett halvtomt dansgolv dansandes till Håkan. På lördagen var det självaste Håkan Hellström som gällde. Hann knappt komma hem innan det var dags att ladda om. Bakistorr i munnen tvingade vi i oss mat  för att sedan hälla i oss lite dricka innan vi anlände till Arenan på Fryshuset vid sjutiden. Håkan var lovely som vanligt, trots att vi knappt såg honom. 2 liter fulla i magen av folkisar fortsatte vi till älskade Lino och alla underbara bögar! Dansade och drack drinkar till tresnåret. Bakisöndag i solen med älskade vännerna och sedan en jävligt lång strandpromenad med mamma & Lasse runt om på Söder. Riktigt mysigt.

Det var min helg det! Nu kan jag inte göra annat än se fram emot nästa. Löning + 90's = sant. Det är jävligt trist att vara singel på vardagar såhär i början... Så som sagt, längtar till helgen.

Nu är även en lägenhet bokad till Hultsfred, hur nice är inte det? Visste åker man väl på festival kanske charmen är att tälta. Men 5 nätter i tält känns sådär. Hur som helst kommer vi ju bara duscha och sånt där... Resten av tiden ska vi röja. Det kommer bli grymt. Hultsfred, Bredholmen, Nämdö, Zakhyntos... Har en känsla av att sommar 08 inte kan bli annat än bra och om det stämmer med att det ska bli den varmaste sommaren på 150 år kommer den helt enkelt bli oslagbar!

NAJS?

Fy fan för vitt vin. Det är gott och trevligt med vin men nu vet jag att jag fortfarande inte ska dricka vitt vin en hel kväll om jag inte vill ha spya i halsen hela dagen efter. Men det var kanske värt det... För igår var det jättemysig och trevlig middag och kväll hemma hos Joanna med Calle, Fanny och även Eve en stund. Spelade tecken (tecknet?) och kände sig som tio år igen, grymt kul. Vid tre kom vi i säng medans Fanny åt upp all kall potatisgratäng. Eller åt hon den? Det låg mest på bordet och golvet, haha. Pluggisarna försov sig till skolan och jag fick ligga kvar, jag va inte avundsjuk på dom kan jag säga. Nu är klockan ändå snart fyra och jag mår som jag gjorde när jag vaknade imorse, fy. Men jag ska bege mig mot city och möta Lenita, hur länge sen var inte det? T-banan ligger precis här nedanför och det tar 7 minuter till centralen. Det är rätt najs att bo på söder nu faktiskt. Och nu ska jag gå ut och röka på balkongen där solen värmer på som fan, najs det med.

Det finns mycket najsa saker men idag är det ändå en rätt onajs dag. Utöver baksmällan är det enm låg & tuff dag... Behöver helg- tack och lov för fredag imorgon.

SUCK

Nu kommer vi till det där med kvällarna, mörkret. Nu drar jag mig för att gå till sängen, helt ensam. Jag blir rädd att tankarna och bilderna ska flyga omkring och oroa min mage. Fan!


GE MIIIG

Jag har nog aldrig längtat efter helgen såhär mycket. Jag har inga pengar och inga planer- men det löser sig! Jag behöver ha kul, jag behöver dansa hela natten lång och vara med mina älskade vänner. Och hur najs vore det inte med lite sol? Sol, vänner & alkohol. That's all I need right now.

Sen att jag faktiskt får lite bekräftelse från lite olika håll just nu är ju inte helt fel, inte för att det snabbar på processen eller får mig att glömma allt som hänt. Men det ger en lite självkänsla måste jag ju erkänna..


NY TID...

Jag har tänkt ett par dagar nu att jag ska skriva blogg, men jag drar mig för att det hugger i magen direkt.

Nu har det gått tio dagar sen bomben släpptes. Första sex dagarna levde jag på hoppet, hoppet att det kunde bli vi igen. Jag fullständigt sket i misstagen som båda han och jag hade gjort, sålänge jag fick vara med honom. Han gjorde så att jag levde på hoppet, tills i fredags natt. Det var den värsta natten i mitt liv och egentligen vill jag bara skriva rakt ut vad som hände, vad jag såg. Men det spelar ingen roll längre... Jag har kommit så långt att jag insett att det aldrig mer kommer att bli vi två. Det finns ingenting kvar hemma hos honom längre, jag har flyttat och önskar mer än allt att jag snart börjar känna mer hat än sorg. Det går i vågor. När solen skiner mitt på dagen ser jag ett ljus, jag ser mig själv i min egna lägenhet som ska fås inom några månader, jag ser ett roligt liv med vänner. När kvällen kommer känns det som att jag hamnar på ruta ett igen. Det hugger i magen, i bröstet, i hjärtat. Alla minnen, allt som var mitt liv. Ett liv som jag faktikst gillade, älskade. Då känns det så overkligt, så sjukt. Att ha levt ihop med någon jag älskade innerligt i nästan ett och ett halvt år. Hela vardagen är borta. Det är då jag försöker tänka att den vardagen kanske inte var så mycket att ha? Jag tänker på allt negativt genom vår relation. Jag gav så mycket, men fick inte alls lika mycket tillbaka. Ni som följt min blogg vet att varannat inlägg handlar om att jag är ledsen eller arg pga han som var min pojkvän. Så var det så bra? Nej, det var det inte. Jag vet det. Det var inget livslångt förhållande. Men det svider, det svider så in i helvete vissa stunder. I lördags morse trodde jag aldrig att jag skulle bli människa igen, jag låg bara och skakade, jag ville inte leva och hade jag varit lite onyktrare hade jag kanske inte gjort det heller. Men tack gode god, en människa som sårat mig såhär är inte värd det. Han ska inte kunna ta mitt liv och göra så att jag går runt och mår fitta hela tiden- den tanken gör en lite strak för stunden. Sen faller jag tillbaka... Vem ska jag prata med 17 ggr per dag? Mina vänner tänker ni då. Det är inte samma sak. Men jag vet att det blir bättre. Jag vet att det kommer en dag då jag känner mig som en ny människa och kan titta tillbaka på vår relation och le, och tänka att jag har lärt mig något. Förhoppningsvis kommer jag bli en gladare människa sen när jag har gått vidare helt också. Jag var glad, men jag fick inte allt jag behövde så innerst inne log jag nog kanske inte alltid fast det såg ut som det. Jag längtar så oerhört till den dagen då jag kan le, le från hjärtat.

Jag måste intala mig själv varje sekund att jag är värd något bättre, jag jobbar på det och hoppas som sagt att den här tiden går fort. Jag vill bara hitta mig själv och må bra.

...

Ni som tycker att jag ska bita ihop och blicka frammåt  kan  sluta läsa nu.

För jag mår så dåligt. Aldrig har jag kunnat föreställa mig att jag ska må såhär. Oavsett om vårt förhållande har varit bra eller dåligt så finns det inget annat jag vill. Jag vill vara tillsammans med Mattias, jag vill tillbaka till mitt hem, till min säng, till min hälft.

Jag känner mig död. Och om vi inte blir tillsammans igen så kommer jag dö.

Ja, så känns det. Det är så jävla horigt och jag önskar mer än ngt annat att jag kunde göra allt ogjort.

JAG ÄLSKAR DIG!!!

Overklighetens ögonblick.

Packade väskor, pappa är på väg hit för att hämta mig, avskedssexet var sorligt.

Jag vill inte...

VÄCK MIG UR MARDRÖMMEN

Här sitter jag hos syster min i Midsommarkransen där jag ska spendera natten. Anledning? Jag har inget hem längre. Inget hem, ingen pojkvän, ingen Mattias...

Allt känns så overkligt och det känns som att jag aldrig kommer inse vad som har hänt mellan oss.

Jag älskar dig Mattias Jonasson. Du är fortfarande mitt allt.

Mitt allt.

CPTÄNDER!

Tror ni att den där jävla tandvärken försvann eller? Jag som har varit stammis hos tanläkaren sen jag var 13 ska inte komma undan inte. Natten till igår var hemsk, bland de värsta jag varit med om. Hade så fruktansvärt ont. När jag gick upp igår morse såg jag ett monster i spegeln, då kinden hade svullnat! Åkte gråtandes till tandläkaren, så jävla trött på den här skiten. Dom spolade rent och skrev ut antibiotika. Så nu går jag på det och för att hålla borta smärtan har jag knaprat i mig citodon. Tandvärk måste vara den värsta smärtan som finns, fy fan. Nu är det iaf lite bättre men måste ha smärtstillande för att inte känna ngt. Det får ju mig lite tveksam till att festa ikväll. Ska jag göra det blir det inge mer citodon och frågan är hur det känns. Äh, får hoppas det blir bättre under dagen.

På tal om dagen så ska denna bestå av lite solarie, solade (och simmade!) i torsdags men det tog inte så mycket som jag hade önskat. Sen har vi tvättstugan halv tre till sex, ska bli skönt att få massa rent, tvättmaskinen har som sagt varit sönder ett par veckor.

UPDATE

Hej en vecka senare. Jag har varit grymt trött senaste dagarna, däckat direkt när jag kommit hem från jobbet. Men idag är jag ledig och får vila upp mig så förhoppningsvis blir jag lite piggare nu.

Fredagen på 90's var som alla andra gånger grym. Jag drack, jag dansade, jag ramlade, jag drack, jag dansade och plockade blommor i rabatten runt halv fyra snåret. Lördagen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss men började och slutade i alla fall bra.

Jag planerar att gå och sola och simma, visst låter det skönt? Jag har dock tandvärk som gör mig på dåligt humör så vill bara ligga och tycka synd om mig själv på soffan. Måste även leta upp vår tvättstuga då vår tvättmaskin har gått sönder! Ikväll ska jag och Tess hem till lilla mamma och äta middag, det ska bli mysigt.

Nu ska jag rycka upp mig och gå och simma några längder, hallen ligger ju faktiskt trots allt bara ett par minuter härifrån.