Nu är det julmys med bak, glögg oc

0-2f5e290f5ea7842efc9bcd8cd8dc4f67.png

Kolla varifrån!



















Nu är det julmys med bak, glögg och diverse julsaker hos Joanna.


Man går ut för att åka till jobbet

75673610eef2e397f9ddf886bfd40a91.png

Kolla varifrån!

Man går ut för att åka till jobbet och möts av detta mörker. Ser inte till en enda människa eller bil. Lite halv creepy om man frågar mig.


Dagens första syssla; rama in kort

0-50547802112d17c5a38c4eb591b2a787.png

Kolla varifrån!

Dagens första syssla; rama in kort. Svårt att välja ut endast sex då många kort är så fina. Syssla två blir tvättstuga och tre Kungens Kurva för lite inhandling av mat, julstjärna med mera.


SPOTTAN

Listan som spelas flitigt; mix2.


ETT UNS TRÄNINGSVÄRK

Jag har ont i varenda liten del och muskel av min kropp. Nog för att det ska kännas att man har tränat, men just nu känns det snarare som att jag har blivit överkörd av något. Magen kurrar och känns tom, vilket den är också då jag desperat som jag är, kör på naturdiet till middag just nu och ett tag framöver. Gröt, sallad, naturdiet. Mycket vatten och frukt. Låter halvkul, jag vet. Men om Thailand blir av om några månader skulle det vara något att vara lite tajtare, så att säga.

Brukar stå att sömn är ett bra skönhetstips, så det tänkte jag satsa på nu. När jag vaknar imorgon hoppas jag att det här som känns som en början till en förkylning är borta, inte okej att bli sjuk.

NEW MOON

Jaha då drar jag iväg för lite middag och New Moon med Joanna, Johanna & Malin. Som vi väntat!







































Dagens första syssla; montera ihop

5f28f204460170d2d57a4428b30c3086.png

Kolla varifrån!

Dagens första syssla; montera ihop min nya klädhängare. På fötterna har jag mina nya juliga tofflor som är riktigt mysiga. Solen skiner! Så när jag är klar med detta kommer jag inte sitta still direkt.


VITT SOM SNÖ

Jag förstår att ni är hemskt nyfikna på hur min första fredag på vita månaden har gått. Och jag är ledsen om jag gör er besvikna, men jag har hållt mig till akoholfritt precis som jag har sagt att jag ska göra till den 18:e december. Visst fan rycker det i partynerven en fredag som denna när man har varit på ett gott och fnittrigt humör hela dagen/kvällen lång. Men å andra sidan ska det bli skönt att vakna pigg och fräsch, träna och förhoppningsvis få ut lite av dagen. Kvällen imorgon bjuder på bio, sen kan man fan checka av en av fyra helger.

För övrigt, vet ni hur mycket jag tänker på Thailand? Hela, hela, hela tiden.



ETT PAR TANKAR

Sitter och tänker tillbaka på alla somrar på Nämdö och dess underbara PALM-spelningar. Repen på altanen, själva spelningarna på hamnkrogen som alltid blev succé och efterfesterna med glada, solbrända onyktra människor i skärgården. Tänker på Stefan som var sångare och basist i bandet och även en nära vän till plastpappaLasse (som själv spelar och sjunger i bandet). Stefan fick cancer för cirka två år sen och den tog livet ifrån honom för några dagar sen. Hemska, hemska sjukdom. Vila i Frid.




WAKE ME UP

Jag är trött på att vara trött. Det enda jag vill göra just nu är att krypa ner, skulle somna på stört. Men går man och lägger sig för tidigt känns det som det enda man gör är att jobba. Så jag ska försöka hålla ögonen öppna för att se på Paradise Hotel. Och jag som så många andra vet inte heller riktigt varför jag tittar. Men tittar, det gör jag.

Imorgon ska jag träna. På fredag ska jag träna. På lördag ska jag träna. Ja, nu jävlar ska det tränas.

Nomy – Time

1 MÅNAD

Jag har inte ägnat någon tanke på det på senaste tiden, men mitt i schampooneringen i duschen tänkte jag tanken att ha en vit månad. Och det är vad jag ska nu. Sponantitet brukar sluta bra. Nu kör vi. 4 vita veckor. Inget äggvitt denna gång. Kritvitt. Har fått med mig Joanna på det här också. Tur det, ensam är inte alltid stark.

Ursäkta tjatet, men hur fan ser de

0-375fde951dfb0c489d191fc5c61f300b.png

Kolla varifrån!

Ursäkta tjatet, men hur fan ser det ut? Klockan är för bövelen bara fyra. Ja, jag är lite bitter idag.


Jag gör alltid samma misstag, ofta

29aee570a3f1071003750c55cd4305ec.png

Kolla varifrån!

Jag gör alltid samma misstag, oftast gärna alltid vita tygskor också, dagar som dessa. Det har regnat non stop sen jag gick hemifrån. Vad säger man? Ta mig härifrån. Ta mig härifrån till sol och värme!


OKEJ

   

Läskigt vad snabbt tiden går. Ny vecka, nya tag.


SWEET TWENTYTWO?

22. Nästan precis exakt. Strax innan 22 för 22 år sen klämdes jag ut.

En plankstek, en friterad camembert med hjortronsylt och lite rödvin gjorde sitt. Men ikväll blir det inte roligare än så utan det blir till att ta igen sömn från inatt. Fira det lilla som finns att fira, det gör vi på lördag.














SICK AND TIRED

Om man ändå hade kommit hem till någon slags trygghet ikväll. Någon som kunde hålla min hand och säga att allt faktiskt kommer att bli bra en vacker dag. Någon att andas ut till. Jag får bita ihop som så många gånger förr och krama min kudde i hopp och önskan.

Hade jag kunnat uppfylla en enda önskan i livet just nu hade jag inte tvekat en sekund på att det skulle vara att få allt detta i sin ordning.

























KVÄLLENS..

.."överraskning" var ju ganska sjuk måste jag säga.


Såhär ser det nästan alltid ut på

0-6905d9f1ccd704693bbd4369b37e9852.png

Kolla varifrån!

Såhär ser det nästan alltid ut på Gullmarsplan när jag åker till jobbet på helger. Städarna har inte hunnit komma än vilket måste betyda att jag är ute och far ganska tidigt!


RÖDTJUT

En arbetsdag, en middag, fyra glas vin och en dusch senare tror jag närmare bestämt att det är dags för sömn igen. Jag känner att det kan bli farligt att fortsätta sitta uppe med en vindunk och musik. Skulle kunna sitta timme efter timme. Med rödvin och musik. Och det skulle kunna sluta hur som helst. Men vinet har redan gjort sitt...




Jävligt svårt att få sittplats såh

06a31fb82aba863b54378267658c7b25.png

Kolla varifrån!

Jävligt svårt att få sittplats såhär en helgmorgon när man är på väg till jobbet. Frågan är om jag kommer vara pigg eller trött idag då jag sovit sen, hör och häpna, 17.30 igår! Men det behövdes nog, kände mig inte hundra igår.


DEN LILLE GODE NATTEN

Jag har en tendens att alltid säga till mig själv att det blir en tidig kväll i säng. Ändå slutar det med att man lägger sig efter tolv och har ångest över att klockan ringer tjugo i sex. Men ikväll har jag lyckats. Ligger nerbäddad och mer än redo för sömn. Armen värker eftersom jag bestämde mig i sista sekund att vaccinera mig via jobbet. Så nu checkar vi av det också och hoppas på att biverkningarna inte sträcker sig längre än till den ömma armen. Det räcker gott och väl, känner mig ynklig så fort jag anstränger eller kommer åt den. Men det ska göra lite ont, som någon sa till mig en gång i tiden.


DAGENS

Check:
- tvättstuga, storstädning

Nu:
- dusch med mera

Snart:
- middag, bio

Sen Jobo bjöd på bland annat peppa

61662bbba3b77c6178092d46e1b626da.png

Kolla varifrån!

Sen Jobo bjöd på bland annat pepparrotsost i helgen har jag ätit det varje dag. Notera här att jag har skrapat ur burken. Och det är dags att köpa ny. Pepparrotsostdille it is.


REPLAY

http://open.spotify.com/track/3mvIes4tElBL62bzClumwE

http://open.spotify.com/track/22RL4lzefDSzguxQ5zvYH3


http://open.spotify.com/track/3oy6ecqcFHuXMT8eYVAQnY

http://open.spotify.com/track/6V8bwf2SMbET7DiH05oTiK


http://open.spotify.com/track/3GcFNg3qOrLBSdWVjltcgd


LUDDIGT

Jag är så fruktansvärt opepp. Opepp och omotiverad. Så har det varit ett tag nu. Varje dag tänker jag att jag ger morgondagen en chans. Men icke. Lika opepp och omotiverad. Känner mig likgiltig och ignorerande mot mig själv. Viljan finns, men sen tar det stopp. Sen fastnar jag och tycker synd om mig själv istället.

Jag är trött på tillvaron och väntar ständigt på något nytt. Men det verkar inte komma utav sig själv, utan att jag gör ngt åt det, såklart.

Ett exempel på mitt nuvarande beteende är att jag vet att kylen är tom och att jag måste handla. Men jag vill inte. Jag vill t.ex. inte lägga pengar på onyttig mat, men jag orkar inte lägga en tanke på nyttig mat. För om jag ska äta nyttig mat så måste jag träna samtidigt, annars känns det meningslöst. Så slutar det med att jag sätter mig och äter nudlar och mackor och köper ngn krona för dyr lunch dagen efter på jobbet istället. Jag kunde ha kombinerat och hittat ett mellanting men nej, jag bara ignorerar. Istället förstör jag för mig själv och så blir allt bara pannkaka tillslut.

Och såhär är det med ungefär allt just nu. Jävligt luddigt och väldigt mycket tankar men väldigt få handlingar. Utan några motiverande resultat.

Jag vill åka bort. Jag vill ut i världen. Jag vill inte sitta själv, på mina 24kvm. Jag vill inte. Eller så är summan av kardemumman att jag vill. Jag vill så mkt men jag är totalt omotiverad till allt.

Äh, vi ger morgondagen en ny chans.

ÄLSKADE AVI

Nya lårhöga stövlar, check.


FRUSTRATION

Hur kan jag fortfarande bry mig så mycket? Hur kan jag fortfarande få den där klumpen i magen och paniken i kroppen?

Det har gått mer än ett och ett halvt år. Det är inte okej det här. Börjar bli riktigt rädd.

SLÄPP DET, SLÄPP DET, SLÄPP DET skriker en röst i mitt huvud ner till mitt hjärta.

Fan.

Jag hittade en svans på labbet igå

0-3b0cd7144099f0abcf1a7c18ccb46023.png

Kolla varifrån!

Jag hittade en svans på labbet igår, har lite smått obehagliga minnen av den. Sekunder efter det här somnade jag sittandes framför datorn. Nu är jag väg hem till Joanna för lite söndagshäng med mina damer. Dom vill ha tacos. Jag känner pizza. Jag ska ha pizza.