Not feeling to well.

Nu känns det som jag har haft det mesta under den här veckan. Jag mår mycket bättre men det är nästan alltid något som spökar känns det som. Men torsdag blir det jobb för nu är jag ledig i två dagar. Jag ser inte fram emot att komma tillbaka men jag måste. Har man ett jobb kan det ju vara en fördel att vara där också. Är man sjuk kan man visserligen inte göra så mycket åt saken men det känns fortfarande inte bra att vara borta.

Lönen som var på vift har hamnat på rätt plats, mitt konto! Nu är det påfyllt och det känns mycket bra. Mindre bra efter utbetalningarna men jag har nog ändå rätt mycket pengar kvar. Så därför tänkte jag åka in till staden idag och kolla runt lite. Shoppingbehov, shoppingbehov, shoppingbehov. Vill bland annat ha nya skor, några tröjor, ett par jeans, örhängen och träningskläder. Vi får se hur det slutar!

Ringde precis Klippoteket och bokade en klipptid i morgon. Att det ska vara så svårt att få arslet ur vagnen. Men nu så. Det svider lite att betala där men vill man vara hundra procent nöjd med håret så är det ett bra ställe... och det vill man ju.

Dags för city.

22 februari

Jag har blivit dålig på att uppdatera bloggen, jag vet. Men som ni andra också vet har man ju oftast viktigare saker för sig än att sitta vid bloggen hela tiden. Men nu har jag tid så nu får jag skriva av mig!

Sen jag skrev sist har nog inget överdrivet intressant hänt. Alla hjärtans dag var mysig och bilder finns att åskåda på min bilddagbok. Helgen jobbade jag så fredagen bjöd på hemmakväll och lördagen begav jag mig till skogås för att träffa Isabel och the oldies. Vi två drickandes i Dennys radhus, back in the days. Det var jätte trevligt men till slut kände jag att det var dags att ge sig av. Jag hade tänkt åka hem men jag hamnade på Melles och mötte pojken. Jag var lagom orolig för hur jag skulle må dagen efter men eftersom jag fick börja 12.00 så var det inga problem faktiskt.

I måndags var jag ledig och natten till tisdag var mindre rolig. Ont i magen och kunde inte sova. Stannade hemma från jobbet och när magvärken försvann fick jag feber. Hade glömt bort hur det va att ha sådär råhög feber när man bara ligger och svettas eller fryser arslet av sig. Det finns inget mellanting. Snurrar och dunkar i hela huvudet. Mattias blev också sjuk, men inte lika illa som jag så han har fått pyssla om mig. Det som har varit positivt med att varit hemma hela veckan att jag äntligen haft tid att kolla på min Sex and the city box. Så, jag har alltså varit hemma hela veckan men nu är jag på bättringsvägen. Ingen feber, fortfarande hosta dock. Tror det blir hemma i morgon också för att vara på den säkra sidan. Förut har jag gjort misstaget att gå tillbaka till jobbet på en gång men det har ju visat sig att man aldrig blir riktigt frisk av det.

I morgon den 23:e februari var det 8 månader sen jag och Mattias träffades så då blir de förmodligen middag på resturang, ska bli mysigt. Lördag var det tal om middag och alkohol med gamla damerna, ja kanske inte alla men vi får se. Det låter lockande, mycket eftersom jag inte var med sist också! Förut missade jag inte nånting...

För övrigt så har jag köpt SATS gymkort nu och det är dags (jo lite sent ute man va fan) att börja träna om man ska våga visa sig ute på stranden i sommar. Guld kortet (så man kan träna på alla gym) för 150:- i månaden, mycket bra mycket bra. Jag har en bindningstid på 12 månader och slutar jag på jobbet får jag betala ordinare pris... 550:-. Får se till att hålla mig kvar på jobbet. Och nu när jag äger två gymkort finns det inga bortförklaringar till att inte träna känns det som.

Och på tal om jobb och pengar så har min lön kommit ut på vift! Jag avslutade mitt konto på en bank och öppnade på en annan. Gav nya kontonommret till en av mina arbetsledare men (inte till min förvåning) så blev det fel. Pengar skickades till det avslutade kontot så att jag inte kommer åt dom pengarna. Först fick jag panik och trodde jag skulle behöva vänta tills nästa 25:e innan jag  kunde röra dom. Men tack och lov så får jag dom i början av nästa vecka. Lönen blev ganska dålig den här månaden också om man jämför med hur den kunde ha varit. Men jag vill inte ha mina över tolv tusisar på vift. Jag får leva på min karl tills dess. Han är rätt bra på att leva på mig.

Jag fryser så nu ska jag värma mig med en kopp varm choklad och krypa upp hos Mattias i soffan som för tillfället är helt inne i Fifa. What so funny about that?! Han förstår iofs inte hela grejen med bloggar. Jag antar att det där är som hans blogg och bloggen som mitt Fifa. eh Ja ni förstår?

"Sen jag skrev sist har nog inget överdrivet intressant hänt" inledde jag inlägget med. Kanske inte så intressant, men det blev en del. Har du läst ända hit? Då var det kanske lite intressant ändå :p

hejdå hejdå hejdå.


Min...

Det är så knasigt. Kärlek är knasigt. Det var cirka två timmar sen älsklingen åkte i väg men nu sitter jag bara och längtar tills han kommer tillbaka. Jag saknar hans närvaro och honom redan. Jag vill ha honom här nu! Tur att han kommer snart. Då ska vi fortsätta mysa... Ja - jag är kär.

Allt och inget

Nu äntligen efter antibiotika hit och dit så mår man bra. Kan ju hoppas att det håller i sig, kan verkligen inte vara borta mer från jobbet nu... I dag har jag haft mitt sista besök hos tandläkaren för min döda tand också, sen hann man med lite HM och nu är det nya kontot på Swedbank klart. så lite har man fått gjort. Nu väntar bara högen av disk innan jag beger mig mot söder för en fika med Lenita och Barris, tvekade först men varför inte? Jag har inget att göra, är ensam och det var evigheter sen vi tre träffades tillsammans och en mysig fika på söder är ju aldrig fel. Ledig idag sen kommer dödens dagarna på jobbet. Känns i princip som att man jobbar 44 timmar irad. Men det kan man väl stå ut för sen får jag en ledig helg och två dagar nästa vecka!


Jag längtar mer och mer till sommaren. Trots att det kommer vara första sommaren då man kommer jobba största delen av den så vill jag ha sol och värme. Har inga bestämda planer heller men tankarna går ju runt om vart man kan tänkas resa och med vilka. Men mest längtar jag nog till skärgården och förhoppningsvis kan sommaren börja med en härlig repris på Bredholmen på midsommar. Oh well, det är ett tag kvar.



                              
                     Jag på bild med två väldigt betydelsefulla människor 




                                                                



  

Tack det var bra så.