"what's not to like liksom?"

1e5f5463e2631a70c1dd190d77314ede.png

Kolla varifrån!

"what's not to like liksom?"


PEACE & LOVE 2009

Då var det dags. Bruttorna har lämnat Huddinge och är på väg mot Zinken för att plocka upp mig.

NU KÖR VI!

speechless

Fy fan är orden som snurrar omkring i huvudet just nu. The botten is nådd. Hur lågt kan man sjunka? Fy fan!

Från det ena till det andra. Från det tragiska till det som får adrenalinet att pumpa. 10 timmar kvar till avgång så det är dags att få ihop några timmars sömn, för det kommer det bli ont på närmsta dagarna.

INTE RIKTIGT MIN KOPP

Hellre för mycket än för lite, sa vi när vi insåg att vi kommer ha med oss akohol för mer än fyra tusen kronor. Gäller detta även kläder? För jag kan fan inte packa. Tre väskor, en är det visserligen inte kläder i. Jag får skylla på att handdukar och skit som t.ex. en uppblåsbar fåtölj tar plats, vilket det faktiskt också gör... Snart kommer det även ett lass från tvättstugan som ska ner. Det är kaos både i mitt huvud och i mitt rum just nu.

kickstart my heart

Nu är kontraktet påskrivet och nycklarna hämtade. Nu är det bara resten kvar, alltså typ allt. Det ska packas och det ska shoppas. Men det tar vi nästa vecka för nu är allt vi koncentrerar oss på P&L. Peace and fucking love. En dag kvar. Laddar upp mig lite för Mötley Crüe i detta nu, kan ju vara kul om man kan sjunga med i någon låt när man hoppar till dom. Jag är inget vidare fan, men jag har läst boken The Dirt som för övrigt var grym och det ska bli riktigt jävla häftigt att se dom!


på varmare breddgrader..

 

.. för ett par år sen, rhodos - ett minne för livet

fucking lovely

Så var det helt plötsligt ett år kvar tills vi får dansa runt midsommarstången igen. Dricka starksprit redan vid lunch, leka lekar, äta sill och jordgubbar, dansa sönder gräsmattor och vara vaken och andas in skärgårsluft till klockan sex på morgonen. Midsommar är helt klart min favorithögtid. Enligt mig inte alls överskattad. Nej, midsommar är bra. Midsommar i skärgården är bäst.

Två närmsta dagarna är fullspäckade med arbete samt fix och trix inför P&L och flytt. Jag förstår inte riktigt hur det ska gå ihop, men det löser sig. 2 fucking dagar kvar tills vi sitter i bilen på väg mot Borlänge. 12 fucking dagar kvar tills jag bor själv.


check

Då så. Då är alla dagens och kvällens sysslor avcheckade och det är dags för lite sömn. Upp för att släpa med mig tunga väskor till jobbet, arbeta åtta timmar sen bär det av ut till skärgården och Nämdö. Det ska firas midsommar och mysas fram till söndag. Nörd som man är följer datorn med, förutsatt att jag lyckas få ner den i någon av väskorna. Om så, så hörs vi snart igen, annars - trevlig midsommar!


they say..

..what doesn't kill you makes you stronger

världens finaste pappa

För ungefär tio månader sen hände det något som just då gjorde att en del av min värld totalt rasade samman. Sen gick tiden och tiden läker alla "sår" har jag hört. Jag skulle inte kalla det för sår direkt, det var något som jag med tiden blev van med och började tänka mindre och mindre på. Eftersom vi har varit ovetandes så har jag på sätt och vis ignorerat det hela, försökte tränga bort det, men när det väl kommit upp har jag hoppats. Sett på det hela med hopp och positiv inställning.

Tills idag. Nu är det klart. Det jag trängt bort kom som ett hårt jävla slag i magen. Svårt att hålla ögonen torra.

Helt plötsligt känns små problem bokstavligen som små problmen. Som ingenting.


bra skit



Sean Patrick Flanery i The Boondock Saints. Need to say more?

På väg till jobbet. Vädret suger

725d58bcd8ca42783cc8bffa1a9b4438.png

Kolla varifrån!

På väg till jobbet. Vädret suger som vi alla vet. Satte på lite Volbeat såhär på morgonkvisten och fick för första gången en klump i magen. Nu. Konstigt.


s som i söndag

Trisstessen vann över mig igår. Eftersom halsen hade blivit bättre och febern försvunnit gav jag mig ut och slirade lite. Bra förfest, riktigt trevligt att träffa lite nya sköna människor. Vidare till cafét, kort men bra visit.

Smällen man fick ta idag var hosta, men vad gör det om hundra år.
Har bott i sängen sen jag kom hem inatt. Lite disney och lite twilight. Edward och Bellas kyss-scen är inte att leka med!


DET HÄR SÖG JU

None 

Ok, det blev värre. Man glömmer bort hur ynklig man blir.
Då testar vi igen då, efter yttligare en shoppingtur på apoteket och hoppas på imorgon.

Jag känner mig verkligen mer död än levande just nu. Promenaden till apoteket var helvetets promenad.


NOOO..

0-181e4e87f0fbe899f692a080ff6fe7bf.png













Det är väl själva fan att gå och bli sjuk när man ska vara långledig. Visserligen skönt att inte behöva sjukanmäla sig, but it still sucks.

Så det jag gör nu är att försöka kurera mig. Te, vitaminer, vatten, frukt. Ja, ni vet. I hopp om att må lite bättre imorgon. Hoppas, hoppas.

Just nu: Indiskt med mamma och L

6f3be3773f14fe4b8cbb74bd2cee8921.png

Kolla varifrån!

Just nu: Indiskt med mamma och Lasse. Kycklinggryta med kokos och cashewnötter samt rödvin. Har inget att klaga över nu heller.


nedräkning

Om 2 dagar är jag långledig. Om 9 dagar är jag på Nämdö för att fira midsommar och ha en favorit i reprishelg. Om 15 dagar har vi anlänt till Borlänge och Peace and Love festivalen för att dansa till underbara artister och vara ständigt alkoholpåverkade och lyriska i fyra dagar. Om 24 dagar hittar ni mig nyinflyttad på Bränningevägen i Årsta. Därefter jobbar jag i 10 dagar sen är det semester i 3 veckor.

..Jag ska inte klaga!












långa nätter



Jag har skrivit och raderat för många gånger nu för att vilja skriva något om det jag tänkte.
Bra att sätta på Melissa när jag är i mitt absolut bästa känslotillstånd...

Angående ungefär allt just nu.. Vem försöker jag lura?
Mig själv, helt jävla klart.

Just nu: Jag och Tess kollar på

2c45201d7965309dc577ff7dc3b88bbb.png

Kolla varifrån!

Just nu: Jag och Tess kollar på gamla DH avsnitt på 15 tum. Daniel spelar playstation på 47 tum. Make sense huh...


lördagsnöje

Mitt huvud fungerar inte riktigt som det ska idag. Det gjorde det inte inatt heller för den delen.

Jag har sovit bort hela den här dagen och kvällen, i hopp om att få bort bakfylla, ångest med mera. Nu har jag animalplanet på och funderar på om man ska fortsätta med det där att sova. Det blir inte roligare än såhär. Det enda som känns positivt med denna kväll är att jag förhoppningsvis vaknar piggare imorgon än jag gjorde idag. Ska dock inte säga för mycket, skulle inte förvåna mig om jag sover bort morgondagen också.

FRIDAY I LOVE YOU LIKE GOLD

Har den här sköna känslan i kroppen. Den som säger att om ett par timmar är det fredag och helg.

Morgondagens planer är något som inte sker alltför ofta nu för tiden, med bästa damerna som man träffar alldeles för sällan för liknanade tillställningar. Det blir mängder av vin, sönderskrålade halsar av singstar och eventuell utgång.

Just nu: börjar fyllna till på b

53bfb0ec616034565d018f0c7e21b884.png

Kolla varifrån!

Just nu: börjar fyllna till på berget. Ett par har avlägsnat, men vinet är inte slut på långa vägar!


JA

i've got to touch you right now
can't you keep it down
so nobody hears, you need to whisper
gently in my ears
everything you'll say, will show me the way

Nu är det äntligen min tur.
Inväntar Joanna och Johanna. Och Victor och hans vän. Rosé på apberget i solnedången.