22 juli

Det börjar fan närma sig. Drygt en månad kvar, sen är vi och svänger våra lurviga på Zante.



nostalgi

Har precis varit ute och gått en timme runt i Skogås. En riktig nostalgipromenad. Gått förbi mitt barndomshem, mina barndomsvänner gamla hem, skolan jag gick i under tio år, ställen man hängde på när man va ung och dum, centrum. Det var riktigt märkliga känslor inom mig faktiskt. Väcker både hemska och härliga minnen. Skogås är speciellt för mig, kommer nog alltid vara det. Det var en riktigt skön promenad faktiskt. Med musik i öronen kan man gå hur långt som helst.

NÅGRA RADER

Jaha mina vänner? Om jag har några kvar här. Har ju faktiskt inte skrivit ngt intressant sen vi åkte ut till Bredholmen. Det verkar jobbigt att gå så långt tillbaka. Men det har varit en soft tid faktiskt. Helgen på Bredis va klockren, riktigt mysig med härliga fylleslag. Sen har det varit en hel del solande när vi hade så bra väder, parkfyllor, smaka på stockholm, fotboll, fest hos Joannas päron och nu senast Hultsfred. Torsdag till söndag bestående av mestadels alkohol, lite spelningar, camphäng, vanhäng med mera. Röckans festivalpremiär var klockren, så radikalt packad första dagen att hon försvann och ingen vet vad hon har gjort eller vart hon har varit. Det var det mest klockrena på hela festivalen faktiskt. Och Håkan såklart. Älskade Håkan körde en grymt bra spelning sista natten. Tanken var att vi skulle ta festivalbussen hem klockan elva i söndags, men vi kände redan på lördagen att det inte skulle gå. Så efter lite mutande kom Eric och hämtade oss ända nere i Småland, det var guld värt. Att komma hem var bara ren ångest. Efter att ha umgåts med folk i tre dagar konstant och komma hem till en tom lägenhet är inte riktigt vad man ville. Hade kunnat stanna en vecka till.

Men det var bara att packa upp, tvätta och packa igen. För nu sitter jag hos pappa i Skogås och ska vara hundvakt tills på fredag. Känns mysigt men samtidigt ensamt det med. Förhoppningsvis kommer det ngn hit och sällskapar, hur som helst kommer Joanna, Malin och Barris på torsdag. Midsommarplanerna på Bredis sprack så nu är det nya planer. Vi åker ut till mitt land på Nämdö på fredag morgon istället. Men det kommer vara grymt mycket folk där så jag tror det kan bli riktigt bra faktiskt. Hoppas på lite solsken bara!

Förövrigt så finns det massor men egentligen bara en sak som snurrar runt i mitt huvud... Men den får ni klura på ;D


hultsfred 08

06.15 imorgon bitti går festivalbussen mot Hultsfred.

Om jag är taggad? Kan man säga.