WHAT A NIGHT

6af8d57f67ce2883d8712205082bfaf1.png

Fy fan vilken kväll det var igår. Sjukt bra kväll. Men lite för mycket utav det goda uppenbarligen. Vaknade upp till detta. Jag har vält ut nytvättade kläderna, skor, jacka och väska ligger på golvet. Det står en spyhink med ja, innehåll vid sängen. BH:n och linnet är på. Något hände vid 04.40, minnet sviker mig lite efter den tiden. Men idag kan jag säga att jag är glad att jag ska jobba helgen. Alkohol känns så jävla långt borta just nu.

Dags för lite påklädning, Barris kommer och plockar upp mig för att åka till Joanna på lite tacos. Mycket tacos.


Vi bad om en hemlighet, fick en go

0-35c3f234dabe00a70123a279ce270cc0.png

Kolla varifrån!

Vi bad om en hemlighet, fick en god äppel och kaneldrink. Just nu befinner vi oss på Malmen, trevlig stämning. Längtar dock redan till labbet.


MEN SKJUT MIG

Dagen började uselt. Ingenting var egentligen bra. Blev dock bättre och bättre och ganska så hyffsad när jag väl kom hem. Tog tag i matlagning, disk, tvätt, dammsugning med mera, med mera. Sen hände något. Kläderna ligger ännu i IKEA-kassarna och jag skulle ju ljuga om jag sa att jag ska ta tag i att packa upp och in det ikväll. Tröttheten tog över mig. Men inte bara. Jag fick den där dumma dumma dumma dumma dumma klumpen i magen som jag inte känt på väldigt väldigt länge. Jag blir så jävla arg. På mig själv. Lille lille dumme fanskap.



Jag är ledig på onsdag.
En tisdagsutgång känns mer än lockande.

Vi kör en liten nostalgitripp med

56389a30fac04fb34927f35b790f5c8f.png

Kolla varifrån!

Vi kör en liten nostalgitripp med singstar och disney. Just nu sjunger Joanna och Barris med Havet är djupt tillsammans med Sebastian och jag sipprar rödtjut. Men nu är det dags att sjunga lite Djungelboken.


Barris håller på och packar inför

-9fbbab7cbdd0125846507fe0d86cf6e.png

Kolla varifrån!

Barris håller på och packar inför sin flytt. Hon har klagat över att hon har för mkt saker. Frågan är varför hon har sparat och packat ner sina skor från balen i nian! Vi satsar på att åka in tidigt till stan idag. Om en timme är tanken, så nu är det fan dags för absint.


TICK TACK

Man får ju ta och säga att det inte har varit en alltför lycklig Louise senaste tiden. Sjukdomar hit och dit. Men nu mina vänner, nu är jag frisk och nu känner jag att fredagens lyckorus redan börjar ta sig genom kroppen. Dessa torsdagkvällar är fantastiska. Och att det är en löningsfredag imorgon skulle jag också kalla fantastiskt. Slutar en timme tidigare än vanligt, då ska jag ta mig en snabb runda i ett par affärer, ett litet besök till solariet och sen är det bara hem och korka upp vinet, sen blir det som tidigare sagt bara på't!



TACKAR VET JAG VÄRME

Och då kan jag meddela dom intresserade att dom vann cupen. Det är annat än vad dom gjorde på den tiden då jag var på SÖIF's matcher titt som tätt. Congrats grabs!

Har tagit mig en skållhet lång dusch, druckit mitt kvällste och tänker strax krypa ner. Gud så skönt det ska bli.


Det är kallt. Men pojkarna leder m

55e8b93986eec0517f34b5701f417347.png

Kolla varifrån!

Det är kallt. Men pojkarna leder med 3-1. 41 minuter kvar, sen är det hem till värmen.


NU

Somnade i solariet efter jobbet, trots svetten ville jag bara ligga kvar när det slockande. Men icke, har slängt i mig lite mat och nu är det dags att svida om till ngt varmt då vi ska spendera kvällen ute och heja på Sörskogen när dom spelar final i Stockholm Cup.

PURPLE RAIN

Efter ett försök till att kolla på Den lilla sjöjungfrun vid tre snåret inatt var det ett pratglatt energiknippe som höll mig vaken till sex imorse trots min trötthet. Fyra timmars sömn sen bar det av mot Huddinge för en lunch med J som i Joanna. Vidare hem till mamma i Zinken som var hundvakt åt Leeloo. Hängde där ett par timmar och så vidare hem igen. Ingen rast ingen ro, ställde mig och gjorde en gigantisk köttfärspaj i något som kändes som en evighet. Men det var det värt, för god blev den minsann. Och nu har jag mat för några dagar, bekvämt kan jag känna. Eftersom mitt dygn gick lite ur styr så kommer gäsparna på löpande band här. Så snart är det sängen som gäller.

Ska bara spela Prince & the Revolution - Purple Rain några gånger till. Satan vilken bra låt det är. (Ja, jag undrar också varför det blir så stort mellanrum mellan bilden och slutet av inlägget.)



















LE ROU-STENOUT

När jag var sängliggande längtade jag ut, idag när jag jobbade längtade jag in till sängen. Otippat, känner jag.

När jag väl kom hem hann jag vila i ungefär tio minuter innan Joanna & Barris ringde och frågade om dom skulle plocka upp mig för lite middag och häng. Att föreslå något sådant när jag vilar kan egentligen aldrig vara någon idé, med tanke på att jag tillhör en av dom som älskar att vila och brukar trycka bort ljudet vem det än är som ringer. Sova en timme eller två. Eller tre. Underbart. Men eftersom jag inte hade träffat mina vänner på över en vecka så röck jag mig i kragen. Det blev middag från grekiska kolgrillsbaren och lite trevligt vardagshäng på Joannas soffa. En kick av mina underbara vänner var exakt vad jag behövde. Helgen är mer än välkommen så att vi får köra. På't ba.

THOUGHTS

Frågan är om jag någonsin kommer kunna fly undan det här beteendet. En del av mig tycker att det inte är några konstigheter men jag vet att den största delen bara ignorerar och låtsas som ingenting. Hur många gånger ska man lyckas lura sig själv? Jag vet inte vad det är jag söker. För jag vet inifrån och hela vägen ut hur det är. Jag vet vad som varit, jag vet hur det är och jag vet hur det alltid kommer att vara. Det finns egentligen ingenting att tänka över. Det gäller bara att bestämma över sina egna handlingar. Tankarna och känslorna kommer jag inte kunna fly, dom kommer finnas så länge dom känner för att finnas. Precis som du alltid kommer att finnas. Nära eller långt bort. Jag sitter inte med en klump i magen. Jag sitter inte med gråten i halsen, som jag gjort så många gånger tidigare. Men jag blir matt. Matt på mig själv. En liten del av dig, kan göra så mycket med mig.



 


Det blev en tripp till syster, Da

56f056b38aabda4de73bb48c143e604a.png

Kolla varifrån!

Det blev en tripp till syster, Daniel och Leeloo. Vi är ute i solen och myser och snart ska vi gå hem och laga skaldjurspasta.


JA!

Hör och häpna; idag känner jag mig pigg och glad. Inte helt återställd, men långt ifrån hur jag dåligt jag har mått. Har precis fått i mig en god frukost och sitter och lyssnar på den här härliga dängan som får mig att vilja dansa runt på en strand någonstans vid medelhavet.

Funderar på att ta mig ut i solen.
Men först ska jag ta mig en till kopp te & cigg vid ballen, höja musiken till max och fundera ut vad man skulle kunna hitta på.


























NIGHTY

I brist på annat kan man ju lika gärna uppdatera. Uppdatera och berätta hur tråkigt jag har. Fruktansvärt tråkigt, för att vara ärlig. Jag har ätit soppa, jag har ätit glass och kollat på Freaky Friday. Förstår att ni blir hemskt avundsjuka på min lördagkväll, så jag kanske egentligen inte ska tillägga den lilla detaljen att jag även har druckit te, tänt ljus och lyssnat på lugn skär-mig-i-handleden-musik, då spricker ni väl av avundsjuka.

Tydligen så var det ingen som hörde min bön om att få bli bra idag. Eller så sket dom i mig och hjälpte någon annan liten stackare, väl var väl kanske det. Jag överlever. Jag vet att jag tjatar men förstå hur less man blir. Jag lovar att vara glad och positiv igen så snart jag blivit frisk och får se något annat än dessa väggar.

Nu ska jag svida om och göra mig redo för Labbet.

NOT
.

Nu ska jag röka, corsodyla och krypa ner.
Jaha ville du komma hit och skeda? Varsågod. Varsugud.

16 vs 30

En dusch och en promenad senare. Börjar känna mig som människa igen. Blir faktiskt inte rädd för min spegelbild längre. Vad jag däremot blir är lite fundersam över bilden här nedan som jag tog nyss. När jag tittar på den så förstår jag varför man tar legitimation på mig titt som tätt. Känns som jag lika gärna skulle kunna vara 16. Men å andra sidan har jag fått höra ett par gånger senaste veckorna att jag ser ut som närmare 30. Då skulle jag själv visserligen säga 16. Det där med makeup, det kan göra sitt - uppenbarligen. Det är skönt att vara utan svart kladd, men jag ska inte sticka under stolen med att jag redan längtar till nästa helg när jag får ta fram pennorna och ögonskuggorna igen. Mörkt ska det va. Svart ska det va. Snyggt.



























DAG 4

79fd17416253f4695a20fcd660116719.png


Det här möttes jag av när jag öppnade balkongdörren imorse. Blå himmel och skinande sol. Kul för er, tråkigt för mig, tänkte jag. Jag hade gärna sett att det regnade, då tar det inte emot att ligga på soffan lika mycket. Det här är fjärde dagen jag ligger här. Ensam. Gnällig. Jag är inte van och det börjar kännas nu. De första dagarna har jag haft feber och sovit bort dagarna och nätterna. Men inatt var första natten som det var riktigt svårt att somna. Tog timmar. Vaknade tidigare än önskat och kunde självklart inte somna om. När jag vaknade första gången imorse vid sex så kändes mitt tillstånd värre. Hur fan är det möjligt, tänkte jag. Somnade om en stund och nästa gång jag vaknade kändes det väldigt mycket bättre. Men nu efter några timmar känns det sådär igen. Men jag väntar lite till, vad annars kan jag göra.

Idag känns allt lite extra surt med tanke på bland annat vädret och med tanke på att mina vänner ska på inflyttningsfest och känner jag dom rätt så gör dom väl stan efter det. Men jag, jag ska ligga här. För fjärde dagen i rad.

Jag ska dock ta mig en lång dusch och tvätta barret som står åt alla olika håll, ta tag i diskberget och ta en promenad till Ica och handla soppa. Och glass. Kanske lyxa till det med en liten fralla och en gräddig ost. Om halsen vill vara med mig och svälja detta. Sen ska jag fortsätta tycka synd om mig själv till någon film och längta till måndag då jag förhoppningsvis är tillbaka på jobbet, pigg och glad.


Nämen se där vad som tittar fram.

0-3bfbe408b0a9643d8d09fdf48fea3139.png

Kolla varifrån!

Nämen se där vad som tittar fram. Ett litet spöke som nu ska sova för ovanlighetens skull. Hade jag varit frisk hade alarmet ringt vid sex för arbete. Hade jag varit frisk och ledig hade jag varit berusad med mina vänner. Men nu är det helt enkelt bara sömn som gäller. God natt!


KOM IGEN

En liten uppdatering från sjuklingen som ligger instängd. Har vädrat, men det blev för kallt. Har öppnat persiennerna, men det blev för ljust. Jag har trots mitt sängliggande konstigt nog samlat på mig en hel del disk senaste dagarna. Mest glas och skålar, då jag druckit mycket vatten och ätit fil eller yoghurt. Men detta känns liksom inte som prio ett, att diska alltså. Inte att släppa in ljus heller. Lite frisk luft däremot vore kanske något. Inte bara den lilla jag får när jag väl tar mig några bloss vid min balkong á la France. Jag har inte rökt speciellt mycket sen i tisdags eftersom att jag har varit sjuk, men jag behöver fortfarande mitt nikotin. Och jag är fortfarande inte i närheten av lika sugen som jag brukar. Men nu har det gått så långt att anledningen till varför jag drar mig från att röka är att jag är ganska synlig för människor ute där jag står. Och dom skulle bli rädda om dom skulle se mig, jag hoppar nästan till varje gång jag ser mig själv i spegeln. Det måste vara en av de få positiva sakerna med att vara sjuk, att när man väl gör sig fräsch igen så känner man sig lite extra fräsch, eftersom man sett ut som hej-kom-och-hjälp-mig i x antal dagar.

Idag har jag ätit "riktig" mat för första gången på tre dagar. Det var egentligen inte tänderna det var något problem med, dom verkar sakta men säkert bli bättre. Utan nu pratar vi halsen och örat. Varende bit som ska ner är ren plåga. Och smärtan ut i örat är så jävla konstig. Jättekonstig verkligen. Och plågsam. Kändes som att potatisbiten skulle komma ut genom örat, typ. Jag vill säga att jag återgår till flytande föda tills jag är bättre, men det är ganska viktigt att man äter under en antibiotikakur. Och med att äta menar man nog inte endast filmjölk. Så jag får väl tvinga i mig något mer matigt och hoppas på att dom här obehagliga och smärtsamma konstigheterna försvinner snart. Imorgon, helst. Hör ni mig? Någon? Senast imorgon, då skulle jag bli glad. Tack.

Nu borde jag ha så att det räcker,

29155ff182761f06fae6540c28282202.png

Kolla varifrån!

Nu borde jag ha så att det räcker, inte sant.


HEMSKA HEMSKA VÄRK

Sen i tisdags natt har allting varit som i en dvala. Jag har legat i sängen nästintill hela tiden, sovit, vaknat med en obeskrivlig värk, tagit värktabletter, somnat om, vaknat och haft feberfrossa, somnat om, ungefär. Varje gång jag har svalt har jag tagit ett djupt andetag innan då det känts som halsen och örat ska sprängas av smärta. Tog mig till tandakuten idag. "Lite värre än en inflammation" sa tandläkaren och skrev ut antibiotika. Så nu hoppas vi att allt jag har åkt på snart ska vara påväg bort, för det här mina vänner, det är för jävligt.

sjuk

Det har blivit dags att ta sig till tandläkaren trots allt. Halva min mun är uppsvullen, jag kan inte bita i något och det värker, ilar och ömmar. På det här har jag fått fruktansvärt ont i halsen, örat och feber. Jag tycker synd om mig själv och känner mig ynklig. Men det skulle ni också gjort om ni hade dom smärtorna jag har. Jag gick upp från sängen vid sju ikväll, har sovit mest hela dagen. Förutom när pappa kom över med värktabletter och lite skit. Gråtit en skvätt emellanåt har jag gjort också. Tess, Daniel & Leeloo var nyss här, för att lämna ett par citodon. Så det tänker jag ta nu för att sedan återgå till sömn. Blir nog akuttid hos tandläkaren imorgon, måste få antibiotika för det här är minst sagt en infektion.


AJAJAJ

Jag är så jävla grinig. En timme kortare arbetsdag på jobbet imorgon, sen är jag ledig tills på fredag. Lovely. Men som sagt, just nu är jag så jävla grinig.

Ja, jag är lika bitter som jag ser

0-728c675498525944ab70795de7393d2f.png

Kolla varifrån!

Ja, jag är lika bitter som jag ser ut. Min tandvärk är värre idag. Men jag drar mig för att gå till tandläkaren, med tanke på att dom jävlarna tar så mkt betalt för att bara kika. Så tills jag inte står ut kommer jag gå runt och se bitter ut. Eller se mer bitter ut än vanligt, kanske jag ska säga.


SPELAS SÖNDER IKVÄLL



FFS

Jag har ont. Ont i hela munnen. Tycker synd om mig själv. Har inga värktabletter. Tog mitt sista piller för ett par timmar sen, men smärtan börjar redan komma tillbaka. Hoppas jag klarar mig under natten. Tandvärk är en hemsk värk. En äcklig värk.



Förutom att ta mig igenom en dag på jobbet har jag och Joanna varit på ett litet mission i Bromma. Eller Spånga. Är det samma grej eller? Vi fastnade ett bra tag på Essingeleden, fick några kärringstopp, körde upp på trottoaren och krockade nästan med ett räcke- utöver det gick det alldeles utmärkt!

Den här dagen har börjat värdelöst

0-5a98de466021749313c62e4c99b810da.png

Kolla varifrån!

Den här dagen har börjat värdelöst. Trött, tandvärk, ont i magen, illamående, missa buss och tbana. Äckelgråten sitter i halsen.


KLOCKRENT

Joanna kirrade i alla fall ett skratt såhär innan läggdags. Watch this and this!

SÖNDAGSTANKAR

Jag vet inte om jag ska sitta eller stå. Jag vet inte vad jag ska kolla eller lyssna på. Jag kommer på mig själv gå runt på mina få kvadrat utan att ha någon aning om vad jag ska göra. Ställer mig och röker cigg på cigg fast jag inte är röksugen. Jag vet inte vad jag ska fästa tankarna på, försöker att inte tänka alls men tänker mer än någonsin. Letar efter ron i kroppen, men finner den inte. Ska gräva ner mig i mina nytvättade lakan och sova bort ångesten. Ångesten jag försöker intala mig själv inte finns. Undrar när jag ska sluta ignorera sanningen.

FY FAN LISBETH

Har bloggat från mobilen några gånger sen igår, men det verkar inte vilja fungera. Kvällen igår började i villa á la Röckner/Ockland och slutade på, hör och häpna... Labbet! Vi kröp ner vid halv sju tiden och vaknade cirka fyra timmar senare. Dagen har vi spenderat på soffan och jag har stoppat i mig allt från risgröt till chokladpudding och hamburgare. Ligger fortfarande mer döda än levande, men snart är det dags att rycka upp sig och gå på vinboxen igen. Jag menar, nu har vi ju inte bara körkortet att fira utan även att Barris har köpt lägenhet. Igår rök Moeten, ikväll kanske det slinker ner en liten shot absint eller två.

JAG DOG FÖR EN STUND

Nu har jag flängt runt och inte suttit stilla i mer än 5 minuter sen klockan tolv ungefär, studsat runt till rocklåtar och gjort som jag skrev, nytta. Tog mig nyss en lång dusch och det kändes ungefär som att all min enegri spolades ner i brunnen. Så nu har jag lagt mig på soffan med lite John Mayer och Erik Linder och samlar krafter igen. Inom en timme kommer Joanna och Barris och hämtar mig (told you so, lyxigt att ha vänner med körkort, vad ska jag med det till?) så det börjar väl bli dags att packa ihop. Eftersom vi som vanligt inte vet vad det ska bli av denna kväll så vet jag inte heller vad jag ska köra på för outfit. Därför drar jag mig för att gå härifrån soffan och öppna garderoben. Jeans eller klänning, converse eller klackar... Ja, ni hajar.

LEDIG

0-791c984c80fabf24f2a005a91cd697ff.png


Efter ungefär tolv timmars sömn så borde jag ju inte vara annat än laddad för tvättstugan nu och bravader ikväll. Först kändes det dock som att jag hade sovit för många timmar, men nu känner jag att det börjar ordna upp sig. Ska nog ta mig en städrunda mellan varven i stugan också, sen bär det av mot Huddinge för att starta där ikväll. Men som sagt, först lite nytta.


PHUKET

Jag har aldrig påstått att jag är överdrivet bra på att fota mig själv i spegeln, det har aldrig riktigt varit min kopp av te, så att säga. Men nu har jag efter något som blev ett projekt ett rätt par av dom nya skorna, en högersko och en vänstersko, i rätt storlek. Frågan är hur jag ska våga ge mig ut i dom på fyllan och villan. Det händer att jag ramlar i platta skor, jag ramlar någorlunda höga klackar, jag kommer garanterat ramla när jag bär dessa fjortoncentimeters klackar. Men det kanske är värt att vakna upp med ett eller annat blåmärke och skrapsår. Frågan är hur värt det skulle vara att vakna upp med en bruten fot.

Det blir helgens prövning det.


TUMMEN UPP

Hemkommen efter en trevlig kväll. Hade lätt kunnat fortsätta, ni känner ju mig. Men jag sparar mig till helgen. Om cirka sex timmar ska jag gå upp, om cirka fjorton timmar slutar jag för att vara ledig i tre dagar. Dessa långledigheter är guld värda. Kvällens drycker gjorde sitt, nu ska sömnen få göra likaså.

Just nu känns det där med ensamhet som jag nämner titt som tätt långt borta. Just nu är allt jag behöver musiken. Och sömnen.


YOU GO GIRL

2c0574e6b3a8b52b06ad071a673e55c6.png















Joanna tog sitt efterlängtade körkort idag, gratulerar min vän. Det var du värd. Nu är det bara jag kvar som alla så fint säger. Tack, jag vet. Men nu när mina tre närmsta vänner har det lilla rosa kortet kommer jag inte bli mer motiverad, snarare känna mig bekväm att alla andra har det. Kan vara onykter eller bakfull närsomhelst. Nej, så illa är det inte. Jag ska också ta det, någon gång. Dags att svida om till något trevligare än det jag har jobbat i idag, för sen bjuder Joanna på middag på Primo för att fira lite. Mycket trevligt av henne, tycker jag.

TRUE COLORS

Vad vi gör vi nu då?
Nu tar vi med oss den varma koppen till ballen, röker en sista cigarett med Ane Brun och tittar ut över ett mörkt och kallt Årsta. Sen kryper vi ner i mina svarta lakan, låter tankarna flöda och beger oss in i sömnen för att möta drömmarna. Sen vaknar vi och inser att vi inte är något vi. Det är bara jag som har en sån där kväll igen. En kväll i ensamhetens tecken och kallar sig själv för vi.

Men jag kan inte riktigt bestämma mig. Känns som jag är en utav dom där som både vill ha kakan och äta upp den. Fast egentligen är jag inte det. Eller så är jag det. Jag vet inte. Men jag vet att jag avslutar innan det här blir luddigt.



LABEL ME

Jag känner att det är dags igen. Dags för en tredje tatuering. Det gäller bara att komma på vad och vart. Det jag vet är att den ska vara mer synlig och större än dom två jag har. Så nu är det bara tänka ut resten, alltså typ allt.






































THE DARKER INSTINCT



Kollar igenom datorn och finner lite smått och gott som man glömmer bort att det ligger och skrotar i någon mapp. Som det här till exempel. En helt vanlig kväll för oss skulle jag säga. Då menar jag inte just en fotosession i webbkameran utan mer själva beteendet. Humorn är på topp när man kan sitta i timmar och skratta åt saker som sig själv i en webbkamera och ta kort på kort på kort. Men det är stunder som dessa som jag älskar oss som mest.

Jag "råkade" somna efter jobbet. Vaknade vid åtta och var väl inte överdrivet sugen på att laga middag, så jag lyxade till det med knäckebröd och räkost. Fina saker. Nu ångrar jag mig dock då jag inte har någon matlåda, jag som har varit så duktig med mina matlådor senaste tiden. Verkar som det får bli gröt både till frukost och lunch. Om jag inte ställer mig och steker på den där kycklingen nu vill säga. Men det vet vi ju alla att det aint gonna happen.

Borde hoppa in i duschen. Men jag har fastnat här med ett glas mjölk och Takidas nya album. Bra. Riktigt bra.


Det slog mig precis när jag tog up

0-3c47b699db06b4d974700c3bea437ac0.png

Kolla varifrån!

Det slog mig precis när jag tog upp min tändare att jag har påstått till främlingar i helgen att det är jag som poserar naken på den. Man är ju för rolig!


BRA SKIT




HELGEN

Vilken helg, vilken helg.

Fredagen började på ett fullkomligt smockat Gröna Lund för att se Håkan. Jag har inte varit med om någon liknande trängsel förut. Vi klarade av en låt i folkmassan innan vi slog oss ut från alla människor. Jag fastnade mellan människor som tröck från alla håll och skrek tillslut så högt jag bara kunde i ren panik. Vi tog oss upp till Kryddhyllan för lite alkoholförtäring istället, men sprang ner ibland och studsade lite till favoriten. Efter det blev det ett par timmar med vin och danskurs hos mamma i Zinken. Vidare till 54 där vi till vår förvåning inte kom in och jag skulle tydligen skippa min attityd. Dessa vakter, dessa vakter. Då fick det bli ett "tidigt" besök på Labbet. En riktigt skön kväll som innehöll både det ena och det andra. Ingen av oss tjejer var egentligen med varandra och åkte inte heller hem med varandra. Somnade vid nio på morgonen för att sedan vakna efter tre timmar med en huvudvärk som inte riktigt går att förklara. Ångesten kröp sig på med tanke på att jag först var tvungen att ta mig till Zinken, för att sedan ta mig hem. Så det fick bli en promenad hem till mamma från Gamla stan där jag befann mig, där pausade jag och sov ett par timmar innan jag åkte hem. Tvingade i mig en äcklig färdigrätt och försökte desperat att bli människa eftersom nästa aktivitet på schemat var att förfesta med tjejerna från jobbet hemma hos Najda i Hökarängen. Kom en och en halv timme efter bestämd tid och där hade vi några mycket trevliga timmar och tillslut hade återställaren gjort sitt. Vi hamnade på Södermalm - Ett ställe. Den ena fullare än den andra. Vid tre kände jag mig som vanligt inte färdigfestad, men det gjorde resten av sällskapet. Så jag satte mig på t-banan och åkte mot Stureplan och mötte upp Barris & Tina. Labbet var som givet. Väl inne blev det lite som kvällen innan, vi var egentligen inte med varandra utan var och en hade sitt för sig. Men min kväll slutade klockrent. Något som jag tidigare har fantiserat om blev verklighet och släpper inte min ögonhinna eller mina tankar i första taget märker jag. Så sjukt bara.

Vissa helger har det där lilla extra - det här var minst sagt en av dom.

"If you can dream it, you can do it!"




Jävligt ansträngande jobb man har

6a2eae221631768ded5b635ead470eb3.png

Kolla varifrån!

Jävligt ansträngande jobb man har ibland. Fredagar vid den här tiden får jag sitta och läsa Svensk Damtidning i en halvtimme medans en gumma duschar. Världens sötaste gumma btw. Hinner läsa på en hel del om kungligheterna under denna tid. Så undrar ni ngt om paren, så vet jag allt!


KÄRLEK ÄR ETT BREV SKICKAT TUSEN GÅNGER

Ikväll njuter jag. Jag njuter alltid lite på torsdagkvällar. Om jag är ledig helgen vill säga, vilket jag är. Nyskrubbad från topp till tå sitter jag och häller i mig min tredje kopp söderte. Borde sätta på lite Håkan, men kvinnorna regerar på min spotifylista just nu. Får värma upp imorgon, slutar trots allt kvart över två. Rena rama lyxen. Sen blir det till att rodda ditten och datten för att klockan åtta infinna sig på Djurgården och Gröna Lund. Det är dags för honom imorgon igen. Vår allas Håkan. Frågan är varför jag ska vänta tills imorgon? Är jag inte klok? Nej, resten av kvällen är det du och jag Håkan.



Jag har blivit mattemoster till vä

1a7b9ffd87fe1f911f4146486c16333f.png

Kolla varifrån!

Jag har blivit mattemoster till världens sötaste Leeloo.


your hair was long when we first met

Sitter här med ett glas mjölk. Lättmjölk. Egentligen skulle det vara mjölk á la standard, men allt som är godare är ju alltid känt som fetare. Inte för att någon procent hit eller dit spelar så stor roll, men det känns bättre att köpa den blåa, helt enkelt.

Utöver att dricka mjölk funderar jag över varför min orkidé har tappat alla sina blommor. Funderar över varför min fina palmväxt är alldeles vissen. Jag tycker jag har skött dom väl, jag har t.o.m pratat med dom.

Fast egentligen funderar jag inte på dom sakerna.
Egentligen funderar jag på något helt annat. Men när jag ska försöka fokusera på något annat försöker jag tänka på sådana saker. Funderar över vad jag kunde ha gjort annorlunda, för att växterna inte skulle dö. Fast det jag egentligen undrar är, vad det är jag ska göra för att få den här delen inom mig att slockna. Vissna. Dö. Precis som två av mina gröna vänner gjort.

Men du är envis.
Jag vattnar dig inte, jag ger dig ingen näring. Men du lever kvar. Du lever kvar här.





tackar för mig

Nu tror jag att jag har bråkat klart med allt som bråkat med mig idag sen jag kom hem. Toppade med ett träningspass, men imorgon kör vi "på riktigt" på gymet istället. Nu är det dags för kvällrutinerna. Ni vet- duscha, fixa matlådan, kolla morgondagens väder med mera, med mera.












































mina äckligt snygga högerskor

245b72f6de229821fcb61fdde2d0d023.png














Hämtade ut dom här läckerbitarna som ger mig sko-orgasm efter jobbet. Lyckligt ovetande att det låg två högerskor i kartongjäveln. Försöker få tag i telefonnummret till Nelly men det visar sig att dom endast har kundtjänst via mail. Mailar och får visserligen svar förvånansvärt snabbt. Jag säger att jag vill ha en vänstersko så snart som möjligt, gärna innan helgen. Då får jag detta till svar:

Expressbyte
Nu finns även möjligheten till expressbyte här på nelly.com Så här gör du: Gör precis som vid en nybeställning. Du loggar in på din sida på nelly.com, lägger det/de plagg/varor som du vill byta till i varukorgen. Välj det betalsätt du vill ha och klicka sedan på beställ.

I samband med detta skall du skicka tillbaka det du vill byta ifrån. När du ska skicka tillbaka varor till oss ska du helst använda samma påse som du fått varorna i. Högst upp på den vita delen av din faktura-/fraktsedel finns en förbetald returetikett som du kan använda vid retur till oss. Använder du denna returetikett behöver du inte lägga ut pengar för returfrakten utan det är bara att lägga din retur på närmaste postlåda. Lägg i plaggen/varorna som du skall lämna tillbaka tillsammans med returnotan.

Returnotan skall du fylla i på följande sätt vid express byte: Under ”returnerade varor” fyller du i artikelnummer på de varorna som du skickar i retur. Under ”önskade varor vid byte” skriver du i ordernummer på din nya beställning samt skriver expressbyte efter. Du skall även kryssa i rutan på framsidan av returnotan! (den gula sidan)

När vi får in de returnerade varorna så korrigerar vi dessa på din beställning samt tar bort de extraavgifterna som du fått ligga ute med.

En stor fördel med expressbyte är att du får de varorna du vill byta till mycket snabbare än vid standard byte!

Det är säkert bara jag, men jag tycker det verkar komplicerat. Kanske för att jag aldrig har skickat tillbaka något. Så nu har jag ett nytt par på väg till mig, och sitter här med två högerskor som jag måste få iväg. Påsen dom vill att jag ska skicka tillbaka skorna i har jag redan haft sönder, var ju så exalterad när jag öppnade den. Vem öppnar påsen "som man ska"? Man förväntar ju sig rätt varor och inte att man ska behöva använda den påsen igen. Nåväl, jag ska nu försöka fylla i rätt och skicka tillbaka skönheterna, i väntan på dom nya skönheterna. Förhoppningsvis en höger och en vänster denna gång. Men allstå ska jag gå till posten med skorna och köpa ngt att skicka iväg dom i där? Vad gör jag av returlappen? Jag fattar ingenting. Har läst flera gånger, men jag får väl läsa igen då.


a little bag of cocaine

Vad behöver man efter en dag på arbetet och lite träning? Jo man behöver lite levande ljus, lite mörk Lindt och lite musik. Något i stil med Regina Spektor till exempel. Fidelity. Hotel song. Samson. Jag älskar när man kommer på en bra artist som man lyssnat mycket på tidigare. Hon är en sådan. Så nu sitter jag här och blir en aning nostalgisk. Lite glad, lite ledsen. Men det är väl så det ska vara när man tänker tillbaka. Some good and some bad.

Ikväll lyssnar vi på:
Regina SpektorFidelity, Hotel song, Samson
Melissa Horn - Kvar i nått jag lämnat, Vår sista dans, New York
Erik Linder - Albumet Inifrån



Jävla träningsvärk man kunde få av

5f0f10b8fb82abcebec9d6bab850fc2b.png

Kolla varifrån!

Jävla träningsvärk man kunde få av lite utfall. Känner mig som en kärring så fort jag rör benen. Men snart är denna arbetsdag slut.. Skönt, tycker jag!