shopping, minnen, framtidsångest en torsdagkväll

Tredje dagen irad jag har glassat runt i staden och bara njutit av vädret och av att vara ledig. Denna torsdag bjöd på lite shopping, lunch och mys i solen med Barris. Eller Johanna som hon faktiskt heter. Hittade bland annat äntligen ett par jeans som satt som dom skulle. Fina var dom också. Nu får jag inte shoppa mer den här månaden. Kändes skönt att umgås med dig vännen. Så mycket minnen som kommer upp och vi hade ju hur mycket som helst att surra om. Nu när värmen har kommit så saknar man verkligen gamla tider. Jag skulle inte banga en sekund på att få uppleva vissa saker av dom jag nämde i mitt 20årstal till dig! 

Nu tänkte jag skriva att jag älskar den här tiden också, sen ångrade jag mig... Well... I guess I do? Jag älskar min Mattias mer än något annat och att våren är här gör hela livet mycket lättare känns det som. Men ibland känns det inte som det finns så mycket mer. Enstaka riktiga vänner. Jag har dock inte älskat tiden mer än hösten 05 och våren 06. Time of my life. Just nu känner jag mig mest vimsig. Då hade jag min trygghet. Vi var sex starka tjejer som trodde vi skulle hålla ihop på samma sätt livet ut. Ja det var så det kändes då. Vi hade tryggheten i gymnasiet och visste alltid vad som skulle ske. Man behövde inte tänka så mycket frammåt för allt vi gjorde var kul, allt vi gjorde kommer alltid be a part of me. Nu sitter man här. Året jag ska fylla 20 år. Arbetslös och har på det flyttat hemifrån så ekonomin ger en lite små ångest. Har ingen aning om vad jag vill plugga och ännu mindre aning när jag ska börja plugga upp lite ämnen. Någonstans inom mig förtränger jag det faktumet att jag måste, om jag vill gå någon speciell utbildning. För det vill jag väl? Ibland känns det som att någon skulle behöva ruska om mig riktigt ordentligt så att lite bitar i huvudet faller på plats och man kan ta tag i saker. Jag har aldrig varit hon. Jag vill vara hon, motiverad till tusen med en vilja som heter duga. Jag känner mig så jävla tråkig som inte brinner för någonting. Någon drömmer om att bli mäklare, någon designer, någon polis, någon modejournalist... Vad brinner jag för? Jag brann för dansen när jag var mindre. Vet inte om det är det jag måste göra för att verkligen få känna det där igen... Usch nu när tankarna börjar springa och jag sitter och skriver börjar jag faktiskt känna riktig ångest. Jag blir fan riktigt jävla deprimerad. "Lev för dagen" - Visst, jättemysigt och lättsamt men kanske inte så bra i längden. Nu måste jag nog avsluta det här ämnet innan tårarna börjar rinna och jag känner mig alltför misslyckad, känner att det är nära nu.

Från det ena till det andra så har jag inte nämnt min klantighet i måndags. Jag & Mattias har ingen riktig balkong och nu när det är fint väder så går jag ut och röker. Våran dörr blir låst av sig själv så är jag ensam hemma måste jag ta med mig nycklarna. Det är första gången jag låser mig själv ute. Så där fick man sitta tills Mattias kom hem vilket tog en stund. Men pricken över i:et var att senare samma dag skulle jag ut och röka igen och Mattias skulle åka och träna sitt lag i fotboll. Vi gick ut samtidigt, han tog inte med sig nycklar men det gjorde faktiskt jag. När vi kom ut insåg jag dock att jag hade tagit fel nycklar. Det är verkligen inte likt mig, två gånger på samma dag. Så jag hade inget val än att åka med honom till träningen eftersom han redan var sen och inte hann skjutsa mig någonstans. Iklädd mjukisar, tunt linne, vårjacka och öppna skor fick jag stå på sidan av planen i sköna två timmar, halv åtta till halv tio. Det var svinkallt och vissa stunder trodde jag fan att jag skulle frysa till döds. Så efter det har jag börjat kolla så att nyckeln passar i dörren innan jag går ut, även fast jag vet att det är rätt, men för att vara på den säkra sidan.

Som vanligt är min påg på träning, så här sitter jag i min ensamhet och skriver och lyssnar på musik. Tänkte ta mig en dusch snart och lägga mig på soffan och längta efter honom. I morgon är det fredag (veckan har gått sjukt fort btw!) men det blir lugnt. Jag och min andra hemmafru Joanna ska kolla på våra mäns fotbollsmatch. Lördag blir det förmodligen festligheter. Brukar se ut så på schemat. En annan sak som kom upp på schemat idag - en inbjudan till mig och Mattias av Joanna att följa med på öppningsdagen på Gröna Lund den 28:e april. Allting gratis så med bra väder kommer det nog bli hur nice som helst.

Avslutningsvis; bion igår blev Nina Frisk och den är inte att rekomendera. Men det var himla mysigt ändå ;)

södermalm

Today is a beautiful day. Från vinter till vår, helt underbart.
Har tillbringat dagen inne på söder med en god lunch på uteservering och en kall cider med trevligt sällskap. Strosat runt lite och bara njutit av vädret och ledigheten så länge den varar.  I vanlig ordning sitter jag vid datorn när jag egentligen har andra sysslor att ta hand om. Disken till exempel. Man är ju rätt bra på att skjuta upp saker. Men snart ska jag ta hand om den och sedan laga mat, som den hemmafru man har blivit. Ikväll väntas bio. Jag och älsklingen, lovely.

27 mars

http://www.youtube.com/watch?v=i81mDYaVXe8 

I sanningens ord skulle jag har börjat söka jobb dag 1. För nu ignorerar jag det faktum att jag har hunnit bli bekväm på bara 1½ vecka. Omotiverad till att söka nytt jobb. Känns som en jobbig process. Börja om från noll. Men jag ska, jag ska.

Eftersom att dagens planer var inställda bestämdes en lunch i city med Joanna. Åkte in och var vid Sveaplan vid tolv och väntade utanför hennes jobb. Det är verkligen som man har förväntat sig av 'erik olssons fastighetsbyrå'. Propert klädda nissar kom ut och med hakan i luften. Nåväl, blev en god mozarellasallad på någon liten italiensk resturang sen tillbringade vid sista tiden av den vi hade på oss i solen, skvallrandes som vanligt. Efter det tog jag mig upp till hötorget och strosade runt på gatorna. Inhandlade ett par solglasögon, två t-shirt-klänningar och två skärp. Inte för att det var nödvändigt men hur svårt är det inte att hålla i pengarna när man vet att dom finns på kortet och man provar kläder?  Vid halv fyra mötte jag min pojke efter hans jobb så åkte vi hem tillsammans. Falukorv och stuvade makaroner stod på matschemat. Låter ju halvkul men det smakade faktiskt fint. Nu har han smitit iväg på fotbollsträning och jag passar på leka lite nörd framför datorn. Förstår inte hur han orkar. Hans schema är i princip alltid fullspäckat med olika sorters träningar hit och dit. Om man ändå var så motiverad.

Angående lite bravader om helgen. Vem är inte trött på prat bakom ryggar? Man kommer tydligen aldrig ifrån sånt- även om det handlar om vänskap som inte ens har samma band som förut. Inte i närheten. Jag orkar inte fundera allt för mycket över det för trots att jag blivit lite inblandad i härvan så har det inte med mig att göra. Kan inte bara folk stå för vad som säger istället för att springa runt och låtsas som ingenting. Det är inte alltid det lättaste att säga till folk vad man verkligen tänker... Men i sånna fall är det kanske bäst att vara tyst helt och hållet. Det blir inte roligt för någon. När det mesta redan kommit fram varför inte släppa och lätta lite? Jobbigt för stunden men bästa i längden- definitivt. Och förmodligen en räddning på vänskapen i detta fall.

Nu ska jag gå ut i vårkvällen med en sån där onyttig pinne och låta tankarna promenera lite i huvudet. Jag har en del tankar kring saker jag med. Men dom håller jag för mig själv - för dom berör bara mig. Eller?

Just det:
Eftersom jag har en vän vid namn Lenita som tydligen behöver bekräftelse och ville ha plats i min blogg så skulle jag vilja ägna en rad åt henne :) Du ska veta att du är världens goaste tjej och trots att våra kvällsciggar börjar sina lite periodsvis vet vi att dom alltid kommer tillhöra oss! Med den här låten http://www.youtube.com/watch?v=d4FM2_t3ALo på dansgolvet och armen i luften kommer vi alltid överleva <3

26:e

ångesten börjar smyga sig på. Vad ska man göra och när?

Våren är verkligen här - helt underbart. ändå sitter jag här, lite små tragiskt.
Men i morgon kanske det bär av ut till Johannas land över dagen. Låter både mysigt och välbehövligt. Det finns dock en anledning till att jag sitter här och den är helt enkelt att jag måste kolla på jobb. Det är ju praktiskt taget ett jobb att söka jobb. Så segt och jag är tyvärr inte motiverad för fem öre. Jag måste dessutom städa här som vanligt efter en helg. Är förvånad över att vi aldrig har fått klagomål så många för- och efterfester som vi har här. Men innan jag ska leka städerska ska jag gå ut till bänken i parken utanför, så får man göra om man inte har balkong.

4 månader tillsammans med Mattias idag. Känns som mycket längre men det har nog med att göra att vi har träffats i 9 månader totalt. Jag är lycklig, han är lycklig, vi är lyckliga och det ska bli många fler månader ihop. There is good times and bad times - but we still going strong. Kärlek. Jag älskar dig!



vår & grekisk sallad <3

Det var en väldigt festlig helg, bokstavligt talat.
Jag är trött. Jag somnade halv åtta i morse. Men det är smällar man får ta.

Sjukt skönt att klockan är så mycket som den är och det är fortfarande ljust ute.
Jag har faktiskt begett mig ut i dag och handlat fanta (måste ha dagen efter) och en grekisk sallad.
Det var varmt i luften och man får en helt annan stämning i kroppen.


Ibland tänker jag;
Vad ska jag göra? Ältar jag blir det jobbigt men om jag ignorerar växer det inom mig?
Det är konstigt att man inte kan få svar på vissa saker som det egentligen finns svar på - det är jag helt säker på.

-

Det gick inte att få mitt gymkort på avbetalning. Femtusen riksdaler vill dom ha. Men jag har en sån underbar pappa som betalar det åt mig, trots att han har mitt andra gymkort som jag inte använder på avbetalning fortfarande. Världens goaste far (L)

I dag har jag fått lite gjort - varit på ams och fixat så jag kan skriva in mig, pratat med MM och bett dom skicka två olika intyg till mig, varit förbi hos mamma och hämtat lite saker som bl.a min jobbansökan (som dock måste justeras) min lönespec. och lite annat. Lika bra att få fart på saker och ting annars vet jag hur jag är...

Nu sitter jag här i väntan på att min älskling ska komma hem. Vi ska träna tillsammans på hans gym idag, sen ska jag laga oss en god sallad. I morgon väntas också träning dock på sats. Det blir fjärde dagen i rad jag tränar, stolt. I morgon står också shopping med Mattias på schemat och sen är det utgång som gäller. Både fredag och lördag this weekend.

Jag längtar till sommaren... Här är vi på väg hem från Joannas egna skärgårdspärla. Mattias, jag och en Eric där bak. Ser fram emot att spendera flera dagar & kvällar där i sommar.




todays song:
http://www.youtube.com/watch?v=k04KzgYRKrE

Robert Jäderberg Rombin

I'm speechless. Sen februari 2004 då min barndomsvän Robert dog har jag försökt hitta en låt som påminner sjukt mycket om honom. Jag har aldrig hittat den, förrens idag. Kan inte beskriva känslan som gick genom kroppen när jag hörde den. Rysningar och tårar. Speechless. Jag hamnar tillbaka flera år. Så jävla orättvist.

http://www.youtube.com/watch?v=cP9Nf4ic5ws - låten

http://www.expressen.se/1.78276 - artikel om händelsen


-

Det är underligt att man är mer pigg på morgonen nu bara för att man inte ska till något jobb. Måste ju ha med ångesten man hade att göra. Jag vet, det skrivs mycket om det där - men det är konstigt för mig att bli syssellös efter ett halvår där man har jobbat  många timmar.

Snart kommer mi padre och hämtar upp mig så ska vi åka till MM. Jag ska bland annat lämna tillbaka några skjortor, vet inte vad dom vill med mina gamla skjortor men det blir säkert fint. Sen vill padre prata om gymkortet för han säger att jag bara mesar, haha. Han har fan rätt - lika bra att han följer med! För fyra dagar sen skulle en av kassaledarna leta fram kontraktet och sen ringa, men det har hon inte gjort. Och utan kontrakt känns det som att dom verkligen inte kan kräva det där. Vi får se hur det går. Knappt så jag vill stå där med far min, han ger sig inte i första taget direkt.

När jag ändå är i svägarna ska jag passa på att träna. Känns skönt att ha kommit igång nu så man kanske vågar visa sig på stranden i sommar.


the tough alliance - make it happen
(
http://www.youtube.com/watch?v=sM71Vx_LtFI&mode=related&search=)

/ LUCY

-

Det här var ju inte det lättaste. Ska jag ta det lugnt ett tag eller börja hets söka jobb? Har kollat runt en del men det finns fan inte mycket intressant. Det man kan tänkas jobba med finns det inga annonser om - och finns det så är det helg och kvällsjobb vilket är det jag vill komma ifrån. Tankarna springer runt i huvudet så man blir snurrig... Vet inte ens hur länge jag kommer att jobba, någon gång ska man väl börja plugga också? Försöker att inte ha sån panik och ta var dag som den kommer nu. Jag vet att jag kommer klara mig ett tag framåt men sen då. Vill ha ett heltidsjobb men jag vill också ha semester i sommar. Jävligt dålig tid på året att bli av med ett jobb måste jag ju erkänna.


the tough alliance - holiday
(
http://www.youtube.com/watch?v=FR30W1B-Zrs)

så var man arbetslös helt plötsligt

Media Markt ska nu bli historia. "Vi har valt att inte förlänge din anställning." Varför det hände är en rätt lång historia och man måste förstå vad det är för typ av ledare jag har jobbat med i sex månader också. Det var det sjukaste på mycket länge. Blev så chockad, arg och ledsen. Ledsen blev jag endast för att jag var tvungen att lämna så underbara människor jag har lärt känna. Om man sparkar någon ska man väl ha en bra anledning? Andledningen jag fick kändes mest som blaj. Efter jag hade frågat en av mina (kassa!) ledare antal gånger för jag förstod inte så får jag till svar "Jag vet inte riktigt vad jag ska svara". Alltså va? Fräckaste var hur människan kunde sitta och ljuga framför en högre uppsatt person som var med på mötet. Så jävla dåligt! Och tragiskt att två av dom tre personerna som hade beslutat det inte säger något. De som ska ha varit mina chefer, ska ha varit motiverande och bra ledare under ett halvår (vilket dom inte har varit). Dom sa inte ett piss när jag skulle gå. Skäms dom? Så svaga människor som tror att dom är så starka. Den personen som pratade som jag inte känner sa dom sista orden men jag fick inga tack eller någonting av dom. Sen har dom mage att "gumma" mig efter en stund när jag stötte på dom. Så sjukt. Det kändes dock bra att få det stödet jag fick av tjejerna. Ingen vill vara kvar på det där stället och på ett sätt är jag glad att slippa skiten. Det påstås också att jag ska betala 5000 för mitt gymkort? Jag har inte skrivit på ett sånt kontrakt. Jag har det på avbetalning. Så sjuka saker som sker på det där företaget. Det ska jag ta tag i i veckan...avskeda någon och sen ta 5000? tsss det finns inte. Skönt att jag fick gå på en gång och får betalt resten av månaden ut i alla fall.

Jag kommer sakna er så sjukt mycket; Therese, Karin, Kim, Sandra R, Sandra E, Frida, Charlotta, Asmaa. Vi spenderade mer tid med varann än man gjorde med sin käreste hemma. Vi blev som en familj och det är det absolut jobbigaste...att lämna er!

Ena studen mår jag bra utav det här, utav att slippa jobbet jag har klagat över så lång tid. Men det är ångest att inte veta när man får ett nytt jobb. Speciellt när jag är pengaberoende och har saker att betala varje månad. Jag hoppas det löser sig snabbt. Jag är väldigt glad och uppskattar min pappa väldigt mycket tillfällen sånna här. Han ställer alltid upp och finns! Sen så får jag ju mer tid till min älskade Mattias och mina vänner, det är inte helt fel.

Jag skulle kunna skriva i en evighet men just nu får det här bli allt.

time goes by

Ångesten för att man ska jobba i morgon igen har redan kommit. Den kommer alldeles för tidigt. Som Karin sa; Man kan inte slappna av på sin lediga tid för man tänker bara att snart ska man jobba igen. Så ska man väl inte behöva känna på ett jobb? Jag vet, det är mycket klagan över mitt jobb. Jag är glad att jag har ett jobb, jag älskar mina kollegor och jobbet i sig är bra. Det är bara dom lååånga dagarna som ger en ångest.

Nåväl. Ska försöka släppa det där i dag. Resultatet efter gårdagens storstädning blev bra. Höll på i flera timmar, men det behövdes verkligen. Nu är det rent och fint. Så idag kan jag med gott samvete lämna lägenheten för att bland annat sola och sen ta en fika med Lenita i stan. Ska bli mysigt <3

Nästa vecka väntas löning och födesedagar. Många som fyller tjugo år nu... En annan får vänta till november. Kan inte förstå att det snart är ett år sen vi var ute på stures alla krogar och festade varje helg och det var födelsedagsfirande titt som tätt - Joanna, Isabel, Barris, Malin... Tiden går för fort. Även fast man ofta klagar på att den går för sakta.

By the way finns det nu lite bilder att beskåda från i lördags
http://ells.bilddagboken.se

Hoppas vädert håller i sig så man kan få köpa sig en ny fin vårkappa.


MUSIC

SAY IT RIGHT..

http://www.nellyfurtado.com/



Enligt ett test jag gjorde nyligen så är Mattias den jag älskar, Joanna en person jag bryr mig mycket om, Tessi en person som känner mig väldigt bra och Lenita en person som bringar mig mycket lycka. Känns ju nästan som en fullträff om jag själv får säga det.

SOMMAR & LÄNGTAN

Vilket vårväder!
Jag har visserligen inte varit ute men solen skiner och marken är torr. Typiskt eftersom jag hade bestämt mig för att storstäda idag (nej, jag gjorde aldrig det sist). Vet iofs inte heller vad jag skulle göra ute? Det är bara jag som är ledig en tisdag såhär huxflux. Andra har normala jobb där man arbetar nu på dagtid. Jag längtar efter ännu mer värme och framförallt efter semester i sommar. Så konstigt. Första sommaren i mitt liv jag har varit tvungen att önska vilka veckor jag vill ha semseter. Innan har det snarare varit att man önskat vilka veckor man velat jobba. Jag längtar efter sommarkvällar, efter dagar på stranden, kjolar/klänningar/shorts, solglasögon, havet, allt. Jag längtar nästan efter myggorna. Jag hoppas trots att man jobbar nu så kommer det tillbringas en del dagar och kvällar på Bredholmen och Nämdö. Favoritställena! Jag hoppas även på en sista minuten någonstans och självklart efter att kanske åka någonstans med pojk.

Lördagen bjöd på förfest med tio andra damer hemma hos syster i Midsommarkransen. Tjattrandes framför Melodifestivalen blev vi onyktra och sedan bar det av till 'Södermalm - ett ställe'. När man väl va mitt i festandet frågade man sig själv varför vi inte gör det där oftare. Hade skitkul trots att mina lår sa ifrån i slutet av kvällen. Vid tre snåret tog jag tunnelbanan hem till Mattias och Benny som var onyktra dom me. Singstar & radio ga ga som vanligt.

Jag drömde en otäck dröm nu på morgonen. Den var så verklig. Jag drömde att Mattias var otrogen och jag vaknade gråtandes. Den kändes så verklig att jag var tvungen att fråga i telefon om han hade varit det och säga att han aldrig får vara det. Jag undrar jag hur man skulle hantera otrohet om det kom upp? Nej fy bubblan. Det ska jag och min prins hålla oss undan.


Jag älskar dig, Jag älskar dig, Jag älskar dig <3



-

Sen ett par ord till Lenita, Joanna, Barris - ni är guld..  Vart tog vi vägen?


När hela världen står utanför.

Min första lediga dag på åtta dagar. Dags att andas ut. Det var visserligen firvilligt att byta dag, skulle jobbat fyra sen ledig en och sen jobb fyra till. Men nu är jag ledig idag istället och hela helgen, mycket mycket skönt. Har inte skivit på ett tag nu. Men det är av den anledningen.

Senaste tiden har inte bara innehållt jobb. Det har varit lite tjejsnackkvällar, utgångar, shopping, klippning, börjat träna och sen så hade jag även "kvartsamtal" på jobbet i tisdags. Jag har tydligen varit borta så mycket så att nästa gång jag är sjuk krävs ett sjukintyg. Men härliga Karin kollade upp sjuklönelagen och det visade sig att dom inte alls kunde göra så! Men det var väl ändå inte det roligaste att höra. Om ett par veckor är jag fast anställd på Media Markt.. blandade känslor! Skönt att ha ett jobb men april schemat som det har varit prat om hur bra det skulle ha varit var inte alls så bra för mig. Det är visserligen nästan exakt 160 timmar på en månad men jag har inte kommit undan dessa elva timmar pass. Dom är inte roliga... Nåväl, jag är glad att jag har ett jobb med en hyffsad lön.

Denna dag ska jag försöka städa så mycket som möjligt här hemma. Stökigt. Behövs tvättas och diskas också. Men först ska jag bege mig mot jobbet.... men inte för att jobba utan för att träna hos grannarna SATS. Kvällen ska jag spendera med min man. Vad vi ska göra återstår att se. Jag är lite sugen på att blanda drinkar i den oanvända mixerna jag köpte i julas till oss. Men vi får se, vi får se. I morgon är det i alla fall förfest & utgång med Tess och bruttorna. Sen blir det förmodligen till att möta upp pojkarna från gamla klassen. Kan bli riktigt kul!

What else?
Jag är trött på småtjaffsen hit och dit. Vissa saker har man verkligen delade medningar om. Men är glad att dom glöms fort och att de sista orden man hör innan man somnar är något i stilen med "Jag älskar dig Louise, du är det bästa jag har".


Jag älskar dig