Igår jobbade jag i svarta strump

3feda4bc99b3db5c4f30acc698b98efa.png

Kolla varifrån!

Igår jobbade jag i svarta strumpbyxor i den här värmen, så idag kör jag barbent för hela slanten! Gårdagen va som sagt ganska stressig, men idag är det lugna puckar. Därav sitter jag just nu på en bänk och solar mig och dricker loka. Om två timmar är jag fri!


Tur att jag inte haft så mkt att

2b4bf5c7bcf95be498fef1e23f3e3646.png

Kolla varifrån!

Tur att jag inte haft så mkt att göra idag... Lilla nyckelknippan liksom. Nu är jag dock klar för dagen och slutar om en halvtimme. Jag känner ett starkt sug efter min flaska rosé som väntar i kylen, håll ut raring jag kommer snart!


Klockan är strax efter sju och n

0-42cb18d4b5aa7424cf661c7745532a30.png

Kolla varifrån!

Klockan är strax efter sju och nu ligger väl dom flesta lycko-ostarna och nannar kudde. En annan är på väg till jobbet. Solen skiner och det är inte ett moln så långt ögat kan nå. Ni som får ligga och pressa i solen hela dagen, er tycker jag inte om idag.


t.g.i.f eller?

Sitter här med min ramlösa och försöker intala mig själv att det är skönt att vara hemma en kväll som denna. En kväll i sommarens anda, en kväll när jag hela tiden ser folk gå upp mot berget här brevid för att dricka alkohol och mysa i solnedgången, en kväll när man egentligen ska sitta och hälla i sig rosé på en uteservering. Men som sagt, jag försöker intala mig själv att detta är skönt. Ensam hemma och laddar batteriena, inte för att ta ut dom i något kalasande utan inför arbetet imorgon och på söndag. Men jag ska ge fan i att klaga. Efter denna helg är jag ledig i hela fem helger. Så bit ihop nu Louise. Tänk inte på att Joanna helt spontant drog till Göteborg för att festa ikväll. Tänk nu inte på det.

words

Bra kväll igår. All in var orden.

Konstig dag idag. Konstigt är ordet.

SJUKT

Stunder som dessa är skrämmande. Jag blir på riktigt rädd ibland.
Det är ingen plåga, men det är inte dom mest rogivande tankarna för huvudet alla stunder. Varje dag i tre år. Kommer jag någonsin glömma helt? Helt och jävla hållet?


för att stilla lite behov

Det är svårt att inte få med sig något hem löningsdagen när man jobbar vid Farsta C och är "tvungen" att passera alla affärer på vägen hem... Så några saker fick följa med mig. Bland annat fann jag helt otippat Conversen som jag sa att jag nästan blir kåt av. Hur ska det nu gå när jag ska bära skönheterna!

Väl hemkommen stog jag och hackade grönsaker i något som kändes som timmar. Men en fin sallad blev det tillslut. Nu ska jag leka skönhetssalong sen är det veckans och den enda serien jag följer, våra kära hemmafruar.

 


måndag - check

Efter jobbet idag fördrev jag och min kollega Sofi lite tid i centrum innan vattengympan, var inne i ett par affärer och solade trots dagens sommarvärme solarium. När vi kommit till mitten av centrum ser vi massa människor springa iväg med sina barn och folk rusar åt alla olika håll. Vi föstod ganska snabbt att det hade hänt något och nyfiken som man är gick vi bort mot dramatiken. Där hade några sekunder innan det rånats en butik och varit skottlossning. Det kom visserligen ingen till skada men hade ju varit smått läskigt om vi hade varit några sekunder tidigare än vi var när pistolen sköts. http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article5222609.ab

Hemma var jag vid halv nio och är nu en aning seg efter dagens aktiviteter så snart är det dags att bädda ner sig.

SATISFACTION


Parapapapapapapapapa!

Har bott hos Joanna sen i torsdags. Det blev en sväng till stan, Village för att vara exakt. Fyllemat som vi konstanterade att vi inte hade ätit på länge. Hem till lite utomhusjacuzzi samt ett dopp i den kalla poolen. Sen var det dags att däcka. Igår låg vi ner mest hela dagen. Jag sov och sov, likaså idag. Kom upp vid tolv, och nu har jag tagit mig hem. Jag tycker det är så himla roligt att åka fram och tillbaka, så snart ska jag åka dit igen. Eller så är det av den anledningen att jag behövde hämta lite saker och fixa här hemma. Men snart ska jag tillbaka som sagt, då blir det tacos och alkohol.



Vet inte riktigt hur efter vi är men vilken jävla låt. Får en att vilja dansa i all evighet!

Vi lever. Vi började faktiskt le

0-7dde1d609bb55ac373d14fc8a6a7a9b9.png

Kolla varifrån!

Vi lever. Vi började faktiskt leva redan vid tolv trots att vi kom i säng vid 7 imorse. Vi har ätit hemkörd bakispizza och kollat på film. Bland annat the notebook, den är ju för underbar. Nu är vi på väg mot centrum för att handla kvällens middag och sedan finner ni oss på soffan, hela kvällen. Laddar batterierna och kör imorgon.


Klockan har passerat sex och hel

28ff7f422ecd41ec20c7957d5bcc4cf2.png

Kolla varifrån!

Klockan har passerat sex och hela jag är skev, har inte lagt märke till min extremt heta eyeliner förens nu. Vi bubblar men är snart på väg i säng. Joanna säger sig kunna somna på altanen - aint gonna happen. Nu ska jag dra henne till sängs.


Efter att ha sovit i 2 timmar ri

12392d7d8630300d40ba9a1dc623336a.png

Kolla varifrån!

Efter att ha sovit i 2 timmar ringde klockan för att tala om att det är dags att laga middag, packa ihop och åka mot Joanna. Det är villan som gäller ikväll. Så här sitter jag med mina fula påsar på tunnelbanan. Halvt taggad, halvt död ungefär. Men då tvingar jag fram man lever bara en gång och den gången är nu.. Så nu Joanna, nu kör vi. Annars kan du lita på naaaw kvällen lång!


Its me and the resorb right now.

60a827b6140f21091232b6ee5a9d3e1d.png

Kolla varifrån!

Its me and the resorb right now. Jag vet att det inte har någon vidare effekt på mig men jag tar det ändå.


Min tanke var att efter vattengy

0-1f53d524580d194f2fc7fbccc64f2c50.png

Kolla varifrån!

Min tanke var att efter vattengympan (som för övrigt var över förväntningarna) åka hem till en tom lägenhet, laga mat, njuta av ensamheten och sova tidigt. Mina vänner har dock en bra övervakningsförmåga och har fått med mig till söder på ett glas eller två. Lätt att tjata när dom är lediga imorgon och en annan inte är det! Så nu slänger jag ihop middag, fläskfilé och bönor i tomatsås. Värsta lyx... Mest för att jag måste ha matlåda imorgon dessa fattiga dagar. Nu ska jag höja volymen, ta en öl och försöka koppla bort att det är jobb imorgon.


YEY.

Upptäckte nyss att jag endast jobbar en helg till innan jag är ledig 5 helger. GULD.

BLÄ.

Förstår inte varför det ska vara så förbannat svårt att hålla en diet och regelbunden träning en längre period. Det är efter ett par veckor man börjar se resultat, men så kommer det en helg som exempelvis den som var och så känns det som att man hamnar på ruta ett igen. Jag försöker fortf. äta nyttigt och det går bra på vardagarna, visst. Men som igår och idag åkte jag hem efter jobbet istället för att gå och träna- trots att jag tittar på mig själv varje jävla dag och får ångest! Blir man mer slapp för sommaren närmar sig mer och mer och man känner att man inte kommer hinna? Dum tanke om den finns någonstans i bakhuvudet. Såg på en blogg om js-dieten (http://www.fitnessguru.se/js-dieten/), jag undrar om det skulle vara något. Men att leva på jordnötssmör och proteinshakar låter ju halvkul. Men det kanske är en sån strikt diet som behövs för att man ska hålla skiten! Alltså, för att hinna se tillräckligt mycket resultat innan man säckar ihop igen. Ju mer resultat man ser, ju mer motiverad blir man ju. Slutar man precis när det börjar hända ngt är ju hela grejen värdelös. Imorgon ska jag testa vattengympa för första gången. På torsdag ska jag också träna, jag vet inte vad, men träna ska jag göra i alla fall. Nu får jag det visserligen att låta som att min plan går åt helvete och att jag ofta skippar träningen, så är inte fallet! Men jag måste ge mer känner jag. Mer, mer, mer!



Min fokus hamnar direkt på min utputande mage på denna bild. Detta får mig motiverad. Får väl skriva ut skiten och titta på varje dag för att påminna mig själv att magen ska vara platt!

verkligen

Vilken tur att jag inte verkar så egenkär med kort på mig själv över hela bloggen.

Jag "råkade" sova mellan halv åtta och nio, inte riktigt helt smart. Det är verkligen sovdags, men jag är verkligen inte trött. Men jag måste verkligen. Så nu säger jag verkligen god natt.

JUST ANOTHER MONDAY




Sitter här med lite V. Maggio och har smått dåligt samvete för mig själv att jag hoppade gymet idag. Men jag skyller på trötthet samt huvudvärk. Man kan inte alltid vara på topp. Hämtade ut min adidasjacka som hade anlänt istället och för att spendera mer pengar, pengar jag för övrigt inte ens har, beställde jag nyss nya linser. Tji fick jag när jag fick beställningsbekräftelsen och såg att leveransen inte är förens 8 juni. Då hade jag ju faktiskt kunnat ha skitit i att slösa pengar som inte finns just nu. Bittert. Slösa mina näst intill sista pengar som jag faktiskt har ska jag göra om ett par timmar när det kommer en ölleverans. Men det är det värt. Tror jag. Hoppas jag. Intalar jag mig själv.

Mobilblogg: Ett evigt tjatande,

0-424515c4cec7e39a9e0e55e82b54341f.png

Kolla varifrån!

Mobilblogg: Ett evigt tjatande, jag vet. Vill bara skryta om hur bra vi har det just nu. Vi vill inte hem! Vi lämnar inte ön förens solen inte längre värmer.


Mobilblogg: 14 grader i vattnet,

0-6cca5d1c2da71b5acbe44ccdd69193ea.png

Kolla varifrån!

Mobilblogg: 14 grader i vattnet, jag och Joanna har precis tagit årets första dopp.


Vi, eller åtminstone jag, är en

498ae2048a0c7fecf6af126e02384703.png

Kolla varifrån!

Vi, eller åtminstone jag, är en aning tröttare idag. Stämningen är lite lugnare. Men det dricks vin och oväntat nog har vi det bra. Jävligt bra. En propp gick för andra gången idag så vi har gått med ficklampa i mörka skogen för att rodda elskåpet. Det gick sådär men vi har åtminstone musik. Musik och vin. Musik, vin och levande ljus.


Mobilblogg: Sen frukost/lunch på

0-5f73f3f5aed513bce8cc13afa3eb86dc.png

Kolla varifrån!

Mobilblogg: Sen frukost/lunch på bryggan.


Vad kan det vara för lista? (Ja,

1168ac61c42b93e3e59efa0d98271a63.png

Kolla varifrån!

Vad kan det vara för lista? (Ja, det är ett godishalsband runt hennes huvud. Det har vi allihop)


helg

Nu är den äntligen här, älskade fredag.
Sitter kvar på jobbet i väntan på mina två J:n som ska komma och hämta upp mig. Samtidigt som jag är sjukt sugen på att klubba och göra stan denna helg så är jag lika sugen på detta. Det blir ingen fest, men det blir en jävla massa vin, lite schlager, god mat, skvaller med mera. En riktig tjejhelg. Förhoppningsvis en del sol och så ska vi nog passa på att basta och kanske ta årets första dopp. Nej, nu när jag hör det jag skriver (?) så tycker jag nog att skärgården vinner. Stan och klubbarna finns ju alltid. Men årstiden för att njuta på Bredis är man inte för bortskämd med.

Nörd som man är har jag med mig datorn, så det kommer säkerligen uppdateras något fylleinlägg eller två.

F som i fucking F som i friday

Det går fort när man har kul.
Inte för att jag vet om det har hänt något överdrivet kul i veckan, men fort har den gått och imorgon, fredagen till ära, bär det som sagt ut till Bredholmen. Jag, Joanna & Jobo. God mat, ett par dunkar vin och varandra. Klyschigt men sant så är det allt vi behöver. Sen att det vore trevligt om solen ville vara med oss ska jag inte sticka under stolen med. Vi hoppas på tillräckligt hög temperatur för att åtminstone kunna ligga bland massa täcken på bryggan.

Jag måste säga att livet känns rättvist mot mig trots allt!



Den här gamla dängan tar mig tillbaka några år, till Palm-spelning och sommar på Nämdö. Bra skit.

KÄRLEK

  


Se vilka underbaringar jag fick hem idag.
Tråkigt att det bär av till skärgården denna helg vilket i sin tur betyder att dom ej får invigas. Men den som väntar på nått gott!

Anlände precis till Joanna. Gyme

0-601912eaa3ae902fca025994303d7cc4.png

Kolla varifrån!

Anlände precis till Joanna. Gymet sket sig typiskt nog, kände inte för att träna i jeans. Väl här va Joanna mitt uppe i att sätta ihop hennes nya crosstrainer. Im impressed. Hon är riktigt händig min vän! Själv får jag knappt ihop en leksan från ett kinderägg. Nu ska det handlas och lagas middag, sen är det fotboll. Btw är jag lika nördig som mina vänner och testar nu för första gången att blogga från mobilen. Och detta verkar ju funka?


AJ.

Herreminskapare. Jag hade glömt bort hur äckligt ont det gör att klämma fingret. Det gör man inte varje dag direkt. Men idag fick mitt långfinger den stora äran att hamna i kläm. Jag bölade som ett litet barn. Nu hoppas jag på att somna som ett litet barn. Imorgon står det arbete, gym och otippat nog åskådning av Sörskogens fotbollsmatch på schemat.

Mando Diao - Dance with somebody


a day off.

En ledig dag efter helgens slit. Planerade i mitt huvud att gå upp ganska tidigt, vet egentligen inte varför, kanske bara för att få en "va duktig jag är" känsla. Men jag känner ju mig själv och borde förstått att jag inte kommer upp före elva om det inte är ngt jag måste passa. Det var dessutom mamma som kom in två ggr och frågade om jag inte skulle gå upp, då vi planerade en joggningtur. Hade hon inte gjort det hade jag med stor sannolikhet säkert legat kvar i sängen än. Men nu har jag fått i mig min gröt, så nu är det på med träningskläderna. Jag har träningsvärk i hela kroppen, men det ska inte vara ngn bortförklarning till att inte träna. Det ger mig t.o.m med motiation.


 







 


NOG.

En dag som denna när man får höra saker man hade klarat sig utan, det är sånna dagar jag bara vill vara någon annanstans, leva någon annanstans. Världen är så liten, så grymt liten. Hur man än försöker att hamna i en krets där gammalt inte uppkommer, där rykten inte når ens öra, där man kan ha någon slags nystart- så kommer det alltid en eller annan påminnelse. Banden kan dras över hela Svedala, över hela världen känns det som. Nu har jag ätit mig mätt på bekantskaperna som finns överallt, där ryktena når en snabbare än kvickt, där folk ligger och blir tillsammans med folk som den ena bekantskapen redan haft.

Börjar fundera på om det här med att krogragga är lite underskattat, jag tror nästan det. Dock skulle man ju nästan behöva krogragga på andra sidan jordklotet för att inte hitta ngn som har ngn slags connection till en och som kan binda personen till en och ens krets. I slutändan skulle det väl ändå sluta med att det kommer fram att personen ifråga faktiskt är ett gammalt ligg till dig.

Luddigt som fan, jag vet. Det jag vill komma fram till är ungefär..

Ge mig nytt, nytt, nytt. Och då menar jag helt nytt.
Jag pratar inte bara om en ny karl, som detta kanske gav intryck av. En sådan är inte med i min prioritering just nu. Men ge mig bara nytt! Nytt, helt obekant och främmande! Ta mig någonstans där rykten som jag inte nämnvärt bryr mig om men som ändå kittlar mina nerver inte når mig på något sätt alls. Gör så att jag i praktiken kan ta ett steg frammåt till något nytt där gammalt inte kan tränga sig in. Ett steg från minnen sen en lång, lång tid tillbaka.

ETT KLICK BORTA

Efter ett par timmars klickande på shoppingsidor har jag lyckats att stå emot det mesta. Men ett par partyklackar och en adidasjacka fick hamna i varukorgen. Det sa liksom bara klick!

Tänkte klicka hem ett par nya Converese, men allvarligt? Det finns inte dom jag vill ha i min storlek på en enda nätsida, och då är jag ute efter dom enkla vita orginal. Märkligt, med tanke på hur mycket nya modeller det har kommit... Får springa i affärer efter dom trots allt då.

 
Jag blir nästan kåt av dom här.
Men chansen att få tag på dom känns
ungefär lika stor som att jag kommer dö rik.










"har tillståndet i hjärnan stannat någonstans i sandlådenivån?"

Hur mycket älskar vi inte dessa lappar i hissar och dylikt?
Denna stötte jag på häromdagen, någon i Farsta verkade hade fått nog!


PHEW.



19630 säger min stegräknare idag. Inte fy skam. Bilder från min tur längs vattnet.


hej finland

Det har varit dåligt med träning den här veckan, av olika anledningar. Tappat motivationen ska jag inte sticka under stolen med heller att jag gjort. Men inte helt och hållet. Nu ska det snart ut och springas, eller mestadels powerwalka och jogga, men emellanåt pressar man sig själv till max och springer på. Men jag skulle ju ljuga om jag sa att jag springer i över en timme. Aint gonna happen som vi brukar säga. Blev 25 minuter i nya rör efter jobbet. Hoppas det skyndar på mina finska kompisar som dykt upp senaste veckan. Stress och oro har gett mig ful hy! Solarium är inte direkt känt för att göra hyn bättre. Men när det torkar bort dom och ger en lite färg så skiter man ju i dom där rynkorna som kommer att komma senare i livet. Kompisarna må kanske inte synas på bilden, men dom finns där.


lägesrapport

Det var länge sen det tog emot att gå upp så mycket som det gjorde imorse. Hörde regnet mot fönstret när alarmet väckte mig strax innan sex efter för få timmars sömn. Men det var bara rycka sig i kragen och väl på jobbet gick dagen ganska smärtfritt förbi. Tanken var att grilla och dricka ett par öl hemma hos en kollega, men med tanke på sömnbristen hela denna vecka var jag helt död och åka hem och sova lockade mer. Så det var precis det jag gjorde. Hade kunnat sova tills imorgon men jag tog mig upp och lagade middag till mig själv, inte sådär överdrivet roligt men det är ju bara vänja sig med det när man snart bor själv. Nu kikar jag lite smått på tv men tänker snart krypa ner och drömma mig bort till sommaren och allt som komma skall. Redan nästa helg inleder vi sommaren och årets första helg på pärlan Bredholmen. Sen har vi ju snart självaste flytten, midsommar, peace and love, roadtrip, Nämdö med mera. Här ska det inte deppas. Det gör det visserligen inte heller. Jag är förvånad över att jag redan idag kan vara helt ensam och må helt okej. Kan t.o.m lyssna på favvortien dreaming of you utan att tycka att det är speciellt jobbigt. Annars är jag en såndär känslig tönt som får ont i magen av låtar och skiter gärna i att lyssna på musik när jag mår dåligt. Trots att det självklart känns lättare när man sysselsätter sig på ngt vis eller bara hänger med sina vänner så är det säkert bra att bearbeta känslor och ensamheten på detta sätt också. Helt själv hemma en lördagkväll.




Snarare;
"I still want you but,
I dont need you now"

schleten

Så var den romantiska sagan slut. Tråkigt, jobbigt, ledsamt. Men livet går vidare har jag lärt mig.

Efter det beskedet igår tömde jag och Joanna en dunk rödvin, jag grät av mig och vid två snåret entrade vi Solidaritet. Stötte på en gammal bekant och hans vän, dansade och blev fullare och fullare och kvällen slutade inte förrens vid sex tiden och upp vaknade jag på ett annat ställe än hemma. Fortsatte dagen hemma hos Tess för att senare dra mig mot Joanna igen. Nu sitter vi här och fläskar. Jag, Joanna & Johanna. Vi har ätit en sen middag och laddat upp med chips, glass och godis. Imorgon står det jobb på schemat och efter det grillkväll hos en på jobbet. Det gäller som sagt att hålla sig sysselsatt tider som dessa. Och jag tackar mina underbara vänner och syster för att ni finns, utan er hade det här sugit ännu mer!

NU

Tröttheten talar idag, big time.
Har dock varit på en grym föreläsning hela dagen. Ett litet uplift på jobbet so to speak.

Nu ska jag bege mig mot glasbanken och handla vin för en kväll hos Joanna. Är ledig imorgon och förbereder mig mentalt och känslomässigt för det "värsta". Så vin låter ju bra. Eller så är det tvärtom, inte alls bra. Well, den som lever får se.

good fucking night

Trots en halvtrist dag på arbetet har denna dag försvunnit snabbare än kvickt. Det skulle egentligen ha varit middag här hemma ikväll men av olika anledningar blev det inte av. Istället hann jag inte mer än att komma innanför dörren innan jag följde med T n' D till Kungens Kurva på olika uppdrag. Landade hemma igen någon gång strax innan halv tio och sen dess har jag inte hunnit göra mer än att duscha och slå mig själv i pannan ungefär. Mer kommer jag inte göra heller. Ska gräva ner mig under täcket för några timmar. Hade jag fått välja hade jag legat där tills allt är i balans igen. Men det är bara rycka sig i kragen för värre har man ju varit med om - och snart får det vara nog.

Det är när man är ensam och inte sysselsätter sig man blir påmind om varför man försöker vara just sysselsatt hela tiden. This sucks.

 
  

UPS AND DOWNS

Känslorna inom mig har varit extremt blandade senaste dygnet. Mitt i mina känslor och tankar om den senaste tiden och sakerna som "hänt" så kom överaskningen att min älskade syster skulle landa på Arlanda igårkväll, hon skulle egentligen överaska mig som hon kulle överaska alla andra men pga vissa omstängigheter avslöjade mamma nyheten igår på dagen, så jag tog emot henne med mina armar på flygplatsen. Tårar av lycka. Det kan man tacka för, dom kom lägligt. Tårarna som fällts senaste dagarna annars har varit av annat än lycka. Som sagt, blandade känslor.

Välkommen hem Tess, försvinner en så har jag åtminstone fått tillbaka en annan- en av dom som betyder mest  för mig.
 

?

Jag vill skriva allt och ingenting. Allt blir dock svårt med tanke på att trots mina sjuhundrafemtiomiljoner tankar jag har så känner jag mig tom. Jag kände mig så förberedd samtidigt som jag inte förväntade mig det här. Just nu vet jag ingenting. Jag förstår ingenting. Allt känns så uppenbart, så genomskinligt. Samtidigt vill en del av mig så gärna tro och hoppas. För jag trodde. Även fast det ibland kändes för bra för att vara sant så trodde jag. Men sålänge man tror är man ju aldrig säker. Säker är det sista jag är just nu. Jag har en känsla av hur allt detta kommer sluta. Trots det kan jag kan inte ignorera mitt hopp...

Ska det vara så svårt med lite självrespekt?
Splittrad

PIGG TJEJ ELLER

Torsdagens och fredagens festande har satt sig lite överallt på mig. I huvudet, munnen, kroppen. Egentligen vill jag bara krypa ner i sängen och dricka fanta. Eller vill och vill, men det skulle vara jävligt skönt. Men vårvädret, lördag och vinet lockar ändå mer. Det blir till att bita ihop och svepa en redbull och se vad det blir av denna kväll. Två senaste kvällarna har slutat på Solidaritet. Inatt dansade jag ihop tio tusen steg där inne till endast housemusik, vilket jag i vanliga fall inte riktigt föredrar. Men ett yttligare inträde där denna helg är inte att tänka på. Ikväll blir det endast jag och Joanna, om vi sedan hamnar i ngn slags bubbla som igår får vi se. Vin ska det drickas i alla fall.

 Bubble, bubble!