sats är bra grejer

Tack vare Therese tog jag ju faktiskt mig till gymet. Det var skönt, det är alltid skönt efteråt. Nu sitter jag här med huvudvärk och ångest över min ekonomi. Men det är ju som det brukar vara så varför gnälla. Ska laga mig lite mat snart- hungrig! Har endast ätit två knäckebröd och ett äpple idag så nu kurrar magen lagom. Jag vill sätta mig i soffan men Mattias har nyligen dödat en spindel där så det känns obehagligt. Speciellt eftersom han inte är hemma för tillfället och kan rädda mig från paniken om det kryper fram något. Eftersom kvällens planer inte riktigt blir av just pga min ekonomi så ska jag och Joanna vara fotbollsfruar istället och gå på våra mäns korpenmatch. Men dom är rätt underhållande faktiskt. Btw så tyckte far min att det jobbet jag hade varit på intervju för inte var intressant. Så jag slipper tacka ja om jag får det. Det var ju skönt för mig men kanske mindre skönt för pappas plånbok. Well, det ä hans val- han är ju världens bästa papi så.

Nu ska jag verkligen försöka träna oftare. Jag måste!


konstigt..

Jag vet inte riktigt vad det är med mig men det är något som inte står rätt till. Jag känner mig likgiltig och omotiverad. Varför? Att träna till exempel, jag har nästan all tid i världen på mig men ändå gör jag det inte. Kommer jag på bortförklaringar i bakhuvudet eller? Samtidigt har jag en känsla av att något fattas. Det handlar inte jobb eller något konkret sådär. Det känns skumt. Men nu ska jag i alla fall åka och träna. Jag har dock fortfarande smått ont i benen men det har jag ju haft länge nu så det kan jag inte skylla på längre. Eller? Jag tror det handlar rätt mycket om mig och M också. Kände det inatt när jag inte kunde sova. Vi träffas visserligen varje dag men det är i all hast och det känns som det aldrig riktigt finns tid. Vardagarna är bara att glömma och helgerna är rätt fullplanerad oftast dom med. Jag behöver mer än vad det är nu. Men det känns nog värre för mig också, eftersom han är sysselsatt hela tiden. Han hinner väl inte känna av ensamheten och skillnaden som är nu och från i vintras. Det är nästan så att jag vill ha vinter bara för att få mer tid med dig älskling..

Nu ska jag röka!

REPEAT!

ENRIQUE IGLESIAS - DO YOU KNOW

REPEAT! REPEAT! REPEAT!

tveksamt jobb samt en mysig castello

image95

Ibland känner jag för att slänga in en bild på min outfit. Så ibland gör jag det. Men dom flesta dagarna orkar jag inte. Sen känner jag nog inte att alla behöver se exakt vad jag har på mig exakt varje dag. Men det är kul att se på andras bloggar varje dag ;D

Var som tidigare sagt på intervju idag. Det gick bra. Tog inte så lång tid, var dom vanliga frågorna osv. Jobbet i sig verkade väl inte vara det bästa. Garantilönen var inte så köttig så ska man ha en bra lön gäller det ju verkligen att sälja. Men "det är alltid något att börja med". Måste övertala mig själv att om jag får jobbet så kan jag i alla fall prova dom två första veckorna på provanställningstiden. Men vet ju inte hur det är förrens man försöker! Jag kanske skulle trivas. Men jag har dock svårt att tro att jag skulle stortrivas genom att sälja på telefon. Och att gå från en garantilön på 15 tusen till 5- njae! Måste verkligen, verkligen, verkligen tänka igenom det om jag får det. Det var i alla fall positivt att man får semster i sommar trots att man börjar i mitten på juni.

Efter besöket hos NewPhone begav jag mig mot Huddinge och Castello för att möta Joanna. Blev en fårostfoccia med vitlöksdressing. Riktigt gott- dock inte nyttigt. Men det händer att man ignorerar det. Det händer kanske lite för ofta. Efter ett tag kom även Malin och så satt vi där och surra någon timme. Hon tar studenten på fredag och bjöd mig till hennes mottagning. Låter lockande så det blir förmodligen så.

Mattias har försvunnit och kommer hem vid halv nio snåret. Tycker det är lite småjobbigt att det blir så sena middagar men samtidigt är det tråkigt att laga mat själv och framförallt äta den själv. Så jag väntar nog på honom. Imorgon är det redan torsdag också. Veckorna går sjukt fort trots att jag är lagom syssellös. Både bra och dåligt...

Huvudet bankar lite lätt så nu ska jag gå från datorn innan det övergår till sprängande huvudvärk, den brukar tycka om att bo i mitt huvud.

http://youtube.com/watch?v=2h6K2Gm4Sfg
/ L

intervju

Dags för en jobbintervju då. Jag är inte alls taggad om jag ska vara ärlig. Främst för att det inte är något jag egentligen jag vill jobba med antar jag. en men vi får se vad som säger. Får man det behöver man ju inte tacka ja liksom. Jag vill ha ett jobb, men inte vilket som helst och jag måste vara ledig i sommar. Kanske inte läge att vara kräsen- men det är jag! Efter det ska jag nog hem till Joanna och färga håret, men nu måste jag rusa!

 - Bra för magen..


have fun students..

Våren nollsex var den roligaste tiden i mitt liv. Studenten 2:a juni nollsex var den mest känslosamma dagen i mitt liv. Då tog jag studenten. Skulle inte banga en sekund på att snurra tillbaka klockan och få uppleva det igen, bara för en stund! Jag är nöjd med det jag har idag men inget kan ta studenttidernas nöjen.

image93

SLACKER..

Första dagen på ett tag faktiskt som jag bara har varit hemma hela dagen. Har hållt mig sysselsatt senaste tiden men idag har det varit rätt skönt. Längsta jag har gått är till MatDax för att handla lite smått och gott. Bland annat citron som jag ska ha till kvällens matlagning som ska bli fisk. Första gången jag och Mattias ska äta vanlig kokt fisk tillsammans, men ska man bli nyttig så ska man. Jag syndade dock och köpte en butterkaka också, men den va så färsk och kostade bara tio kronor så nu kommer han bli arg på mig. Köper jag sånna saker kan han bara inte hålla sig, min lilla gottegris.

Det blev ingen Madagaskar igår utan jag gluttade på Min frus förste älskare istället och åt jordgubbar med grädde. Yummie. Eftersom han inte ska på sin träning ikväll så blir det förmodligen till att titta på den idag istället. Vi och våra filmer. Vi ser sjukt mycket film. Men det är mysigt...

När jag gick med min matpåse ned för backen så tutade helt plötsligt en bil till och stannade, blev först lite rädd men det visade sig vara Jocke från gamla klassen. Det är hans flickvän och Benny som har fest nästa lördag och jag längtar faktiskt, ska bli kul att träffa alla gamla igen, händer ju inte alltför ofta nu för tiden.

Dom ringde från ett jobb igår. Jag har hela tiden sagt att telefonförsäljarjobb ligger i den kategorin som jag absolut inte vill jobba med. Men när det inte skedde något så sökte jag några som ändå verkade okej. Fast lön, mån-fre, 8-17, man ringer inte privatpersoner och det var i nya fräscha lokaler i Slussen. Nära och bra. Så det sökte jag och det var dom som hörde av sig igår. Så imorgon ska jag på intervju där. Borde väl vara glad men just nu är jag mest rädd för att jag kommer få jobbet men inte någon semester. Jag menar, börjar i juni och vill va ledig redan i juli/augusti? Låter ju inte så populärt. Men vi får se vad dom säger helt enkelt. Får jag inget ledigt så är det nej tack på en gång. Lever hellre snålt ett tag. Som sagt är solen i sommar gratis sen får jag ju en semester budget av pappsen min så någon resa blir det hur som helst. Kan bara önska att altl verkar bra, jag får jobbet och att jag får ledigt! Men sån tur ska man väl inte ha.

Nej nu tycker jag att min älskling ska komma hem så jag får krama på honom. Saknar honom varje sekund!


grå eftermiddag

Det pigga humöret man hade förra veckan bara försvann när det gråa och kalla kom. Inte så konstigt kanske. Fikan var mysig och det skvallrades i någon timme sen tittade vi runt lite. Livsfarligt. Men jag köpte dock inget speciellt, endast ett sött diadem, toffsar, en kam och avslutningsvis färgning och slingor i ett. Mahognybrunt med lite ljusare slingor, ska testa det men är inte alls säker på om det kommer synas. Min färgning jag har i är ju rätt mörk, så det återstår att se. Hemma och väntar på Mattias, behöver väl inte ens skriva längre vad han gör. Jävla f o t b o l l. När han kommer hem blir det matlagningsdags. Har dock ingen aning om vad som står på menyn för vi har inte tagit ut något ur frysen så det kan bli svårt.

Vi håller på och laddar ner Madagaskar. Han har inte sett den än och jag tycker om den så den ska vi glutta på ikväll. I morgon kanske det blir en fika med Kim och sen träffa Joanna för att få hjälp med håret, men inget är helt hundra än, får se får se.

Det är lite kalas tiden framöver. Nästa helg är det Benny & Camillas 20-årsfest. Man ska komma hungrig och törstig klockan två på dagen och förbereda sig på att inte komma hem på ett bra tag. Mer än så får man inte veta. Har ingen aning om det är ute/inne eller något, men men. Därefter kommer midsommar och bara ett par dagar efter det har Jossan krökarfest som hon själv uttrycker det, hon fyller systemet hon med. Hoppas vädret vill ge med sig vid dessa tillfällen. Blir en helt annan stämning om solen skiner och det är varmt.

Det var allt för nu / L

I'll give you every thing I can
I'll build your dreams with these two hands
We'll hang some memories on the walls
And when, and when just the two of us are there
You won't have to ask if I still care
'Cus as the time turns the page, my love won't age at all

I swear by the moon and the stars in the skies, I'll be there
I swear like the shadow that's by your side, I'll be there
For better or worse, 'till death do us part
I'll love you with every beat of my heart

image56


rainy day..

Det var ju en besvikelse att vakna upp och se vad det är för väder. Och inte ser det ut att bli bättre på några dagar. Det är ju visserligen Sverige så man är van att vänta på värmen. Har sovit ganska dåligt inatt, har av någon konstig anledning väldigt ont på sidan av båda låran och sidan av rumpan och har haft det någon vecka nu. Jag har inte tränat på ett tag så träningsvärk är det inte. Kan inte ligga för länge på ena sidan, skit jobbigt. På det var det även varmt och Mattias alla alarmklockar som vanligt som börjar ringa klockan tre/fyra. Inte alltför kul.

Dagens planer är inte så många förutom att jag snat ska åka till Huddinge och ta en fika/lunch med min Joanna. Vet inte riktigt hur det ska (bokstavligt talat) att ta sig dit utan att det gör för ont. Men dit ska jag i alla fall för jag vill både fika och träffa henne. Jag får bita ihop och hoppas det blir bättre snart.. Förstår inte vad det kan vara? Well, nedanför kan jag och Joanna för lite mer än ett år sen åskådas. Jag älskar dig vännen <3


image92

skrämmande människor i vår värld

Hallå hallå.
Man blir på så bra humör med detta underbara väder! Tyvärr ska det väl försvinna i veckan. Men man kan ju alltid hoppas på att det stannar kvar. Dagen igår spenderade jag och syster Tess hemma hos mamma och Lasse i Hökarängen ute i trädgården. Jordgubbar, nötter och vin. Det var mys. Stannade på middag med räkor, avocado, skagenröra och baguetter. Mucho gott. Vid sju begav jag mig mot bussen med skavsår och två sjukt tunga påsar från bolaget. Hade räknat med att Mattias skulle hämta mig men hans mobil blev ur funktion igår så vi fick inte tag på varann på flera timmar. Det gjorde mig faktiskt orolig att inte veta något (visste ju inte att den inte funkade) men sen visade det sig när jag kom hem, där va han ju! När jag väntade på bussen så träffade jag en väldigt underlig människa. Hon var i 40 årsåldern och såg egentligen ganska normal ut förutom att hon var väldigt stor och hade guld/orange läppstift utsmetat runt läpparna. Anyway- hon stod och tittade på mig och sa sen "Ursäkta om jag tittar men det är mina ögon jag kan inte hjälpa det" Nej självklart tänkte jag titta på du liksom. Men det skulle man väl kanske inte sagt för då kom hon närmre mig, och då lovar jag nära. Läskigt nära. Jag backade och hon följde efter, tillslut kunde jag inte backa mer för jag hade en busshållplats bakom mig. Hon sa så sjuka grejer. Bland annat sa hon att någon hade sagt till henne att hon var elakare än självaste adolf hitler, att hon inte skulle kunna ha sånna shorts som jag hade för hon har så håriga armar(!?) Så visade hon både armar och ben och mycket riktigt så var det hårigt. Hon frågade om hon kunde få en kram, jag svarade att jag inte kramar främlingar och då fick man "Jaha, så jag är en främling?" Ja det tycker jag att du är sa jag. Då presenterade hon sig med någonting typ "Agneta Lindström, Mickes mamma". Haha, ok vem fan är Micke? Hon berättade om att en tjej hade smörjt in hennes klitoris med salva mot hennes vilja. Hon fortsatte att säga störda gejer och så fick jag även kommentaren att jag var fin och hade fina ögonfransar. Du med, sa jag. Då blunade hon i säkert 10 sekunder för att visa sina ögonfransar. Varje gång hon närmade sig mer och mer så kollade hon också väldigt mycket på mina systempåsar och sa "Jag är väl ingen tjuv?" Nej du det hoppas jag inte sa jag. Men den här människan var så skum så jag tog mina tunga kassar i handen trots att armarna nästan gick av. Hon sa massa sjuka saker och det var aldrig så att hon fortsatte diskutera dom utan hela tiden chockade hon med något nytt. Jag tänkte låta henne gå på först för att inte riskera att hon skulle sätta sig brevid mig men nej, jag skulle självklart på först. Jag satte mig ytterst. Hon fortsatte bakåt. Alltså, herregud vilka människor det finns. Hon var ju visserligen inte frisk men ändå. Jag vill komma ihåg allt annat hon sa men tyvärr var det så mycket så jag minns fan inte. Scary!

Väl hemma var som sagt Mattias och även dom andra grabbarna va här. Det var snack om att vi skulle åka ut till ens landställe men klockan drog iväg så tillslut stekte vi korvarna som vi hade tänkt grilla hemma och stannade även inne hos oss hela kvällen och drack lite. Inte alltför kul och inte alls vad jag hade förväntat mig, men å andra sidan skönt att inte vara bakfull idag och att spara pengar.

Idag har jag och min älskling varit ute en sväng borta i Haninge. Hittade lite välbehövliga och billiga saker på Ö&B, sen blev det lunch i Haninge C och sedan storhandling på Ica Maxi. Så nu är det påfyllt igen med allt från nudlar till köttfärs, kyckling, fisk, korv, pasta, yoghurt, drycker, riskakor och allt möjligt. Skönt. Vi toppade shoppingen med en burk jordgubbar. Jag älskar jordgubbar. Så gott och så sommrigt. Nu är han iväg på fotboll men kommer hem strax då ska vi laga lasange och ikväll blir det film med diverse tilltugg, det ska bli mysigt. Älskar dig Tiiias.


Bakfylla, sommar och halvår

Det är inte nådigt hur det dunkar i mitt huvud, munnen är torr som öken trots att jag har dränkt den med både saft och vatten. Det snurrar nästan när jag går. Men va fan! Det är smällar man får ta. Gårkvällen började hos Josefine där även Barris va. Det skvallrades och sen satte vi oss ute på altanen och fortsatte, riktigt mysigt. Speciellt när Josefines söta mamma kommer och fixar och trixar med filtar och ljus. Vid elva sprang vi iväg mot bussen och tåget mot Söderhof. Där inne va det väl sådär, jag fick inte riktigt ner vinet heller, konstigt nog. Efter mycket om och men efter dom hade stängt så lämnade jag och Jossan alla (vi hade blivit några nu) och gick mot Bacchi i rask takt för vi inte orkade stå där längre. Men dom kom efter sen. Där inne var det varmt. Men det dansades och dracks favvoriten white russian. Vid halv tre tog jag mig samma och gick mot tunnelbanan och centralen och mötte Mattias, åkte hem och däckade. I morse skulle han upp på fotbollscup vid åtta men sen vaknade han med panik vid halv tolv och skyllde på att jag inte hade väckt honom. Belive me, jag försökte men det är inte så lätt att väcka en i princip död människa! Nu har han i alla fall åkt iväg och jag väntar på att klockan ska bli lite mer så man kan bege sig utåt. Jag och syster min ska till Farsta en sväng, bolaget och sen handla lite smått och gott. Gå hem till mamma och Lasse i Hökarängen och sätta oss ute och bara mysa i solen. Sen blir det middag där också. Ikväll vet jag inte ritkgit vad som händer men något blir det. Ska vara med pojken på våran halvårsdag i alla fall.

Det ser ut att vara sjukt skönt ute. Dock lite blåsigt men det ska ju vara varmt så. Tack var Loréals brun utan sol har jag bruna ben också så det blir vita shorts idag. Sommrigt och skönt!

Som sagt, min och Mattias halvårsdag.
Det senaste halvåret har innehållt allt möjligt och förhållandet hade en liten svacka med mycket tjaffs ett tag. Nu är det mycket bättre och det glädjer mig verkligen. Vill aldrig förlora honom. Han är det absolut bästa som hänt i mitt liv och jag vill alltid vara med honom! Han fick mig att tro på det jag hade tappat tron för. För mig är det konstigt att en så fin människa är tillsammans med mig... Det ska bli många fler halvår för jag år sååå kär. Om en månad har vi träffats i ett år också. Man hinner ju knappt blinka. Jag älskar dig mest av allt Mattias Jonasson!

131064-14

Keldas soppor!

Min middag både igår och idag var soppor från Kelda. Har fastnat totalt för Fisk & Skaldjurssoppan men idag chansade jag på Karibisk Kycklingsoppa och den var helt okej den med. Men favvoriten är fortfarande fisksoppan. Yummie! En annan sak som ska bli gott är lite cider, öl och vin ikväll. Ska hem till Josefine med Barris sen får vi se vart kvällen tar oss. Jag är som sagt partysugen, så jag hoppas att kvällen blir najs. Ska väl börja göra i ordning mig snart. Vet dock inte alls vad jag ska ha på mig, har ju mycket nytt nu så något ska man väl kunna hitta. Ha en bra kväll för det ska jag försöka ha!

 

bra grejer

      

yttligare en fredag

Gårdagen bjöd på yttligare en runda i stan, och svårt var det att hålla i pengarna. Men jag skötte mig ganska bra i alla fall. Blev en topp, ett par skor, leggins, brun utan sol och Listerine! På kvällen var jag med på M's fotbollsmatch, dom förlorade tyvärr igen. Det där Korpen laget är väl inte det bästa men det var kul att se på. I dag är det helt plötsligt fredag och planer för dagen finns det inte så många. Ska pallra mig ut och gå snart, när albumet jag håller på att ladda ner är klart så man får lite mer/ny musik i ipoden. Sen borde jag diska som vanligt, får se om jag orkar. Ikväll ska babe ut med sitt jobb och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Borde spara pengar egentligen men jag är partysugen så just nu lutar det åt det, finns alltid massa som partar. Jag är alldeles fantasilös i mitt skrivande så det här blir bara tråkigt. Ni kan kolla på http://ells.bilddagboken.se på bilder från igår istället. För övrigt har jag min prins varit tillsammans i ett halvår imorgon.

Det får bli allt för nu.
Adios!


Zelmani

Gårdagen var rastlös efter det att jag hade promenerat hem från Farsta. Så jag begav mig mot Media Markt och hälsade på tjejerna där. Tyvärr var varken Therese, Karin eller Sandra där men lilla Kim och Carlotta (i all hast) fick man krama på i alla fall! Efter det skulle jag till stan en stund men på vägen fick jag ett samtal och efter det tillbringade jag många många timmar i väntan på sånt där stort läskigt hus med massa korridorer och hissar. När jag kom hem vid nio och var på väg för att handla mat sa älsklingen med lite panik i rösten "Men nej, jag lagar mat åt oss". Trots att han inte hade någon aning om när jag skulle komma hem hade han förberett ungspannkaka så det var i princip serverat sen när jag kom hem. Bästa pojken i världen <3 Lite film och tröst i min karls armar sen somnade jag. I dag mår man ju upp och ner men jag har fått bekräftat nu att det ska bli dramatiska förändringar och egentligen vill jag inte hoppas för jag har gjort det så många gånger, men... jag hoppas. Nu sitter jag och lyssnar på Sophie Zelmanis senaste album, riktigt mysigt måste jag säga. Om ett tag ska jag åka till stan och handla de sakerna jag inte fick tid för igår och sen möta Mattias. Ikväll ska jag förmodligen följa med på hans fotboll, han ville det. Vill han det så vill jag också det. Ska försöka klämma in en powerwalk någonstans under dagen och kvällen också. Har i alla fall ätit relativt nyttigt under veckan och gott upp tidigare på mornarna så det känns skönt, någon slags start till ett sundare liv.

Fredag i morgon redan, sjukt vad veckorna går fort?

 yesterdays.. (jag vet jag är riktigt dålig på att fota mig själv)

Ofattbart..

Det tar aldrig slut
Det är helt ofattbart, det du gör mot dig själv och mot oss. Den ständiga oron kommer aldrig lägga sig om det inte sker dramatiska förändringar nu. Det måste hända något, för nästa gång kan det vara för sent. Det är sjukt att jag förväntar mig en nästa gång också, det ska inte behöva vara så. Hur kan du vilja något sånt här? Vi kommer aldrig förstå hur du mår, vi kommer aldrig kunna sätta oss i din sits och uppleva det du gör. Men det ger inte dig anledning att göra det du gör. Det du försökte göra. Jag vet att du inte vill något hellre än att må bra och det är min önskan också, men för att komma någonstans måste man börja någonstans. Det har det gjort förut men det har ändå börjat på ruta ett sen igen. Förstår du inte? Förstår du inte att det inte bara handlar om dig?! Du hade tänkt lämna oss och nästan det är oförlåtligt. Det är ofattbart också, att om det hade hänt en annan hade den personen säkert varit förstörd. Jag är förstörd på insidan men det växer inte utåt- och det är sorligt. Sorligt att man är van... Det är helt sjukt och det är det som ibland går upp för mig. När ska det gå upp för dig, när ska du visa dig själv och oss att du är mycket bättre än såhär? Snälla snälla snälla gör aldrig såhär igen, snälla... Ditt lidande skulle ta slut men det skulle vara början på vårt lidande som skulle vara ända till vår död... Tack du någonstans uppe i himmelen för att hon klarade sig denna gång också.

http://xlx-biztekz-xlx.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/109.mp3


you tube

http://youtube.com/watch?v=fm0T7_SGee4&mode=related&search=

what to do?

Var uppe vid 7.30 i morse och på mycket länge åt jag även fruskot så tidigt. Sen begav jag mig mot Farsta C och ams för ett litet möte. Därefter fick jag hela vägen hem, tog cirkus 50 minuter och det var en skön promenad, blåste dock lite väl mycket för min smak.

Klockan är ju fortfarande morgon så nu försöker jag hitta någon som vill åka till stan med mig och bara softa, fika och strosa. Men såhär mitt på vardagen är det rätt svårt eftersom jag typ är den enda arbetslösa här i världen känns det som!

Nåväl, får väl använda min fantasi och försöka komma på något.


god sallad..



Min middag
- Gurka
- Isbergssallad
- Plommontomater
- Bacontärningar
- Krutonger
- Osttärningar
- Keso med aromat
- Vitlöksdressing

Underbart gott var det faktiskt. Har lite dåligt samvete över att det inte blev någon promenad i dag. Men man kan väl kanske inte alltid vara hurtig. Ska plocka undan lite nu och försöka få in mina nya grejer i klädkammaren, göra matlåda åt min tuss sen blir det soffan med veckans bästa Desperate Housewives.


shoppa bör man annars dör man

image83 
Min outfit i dag blev svarta strumpbyxor, svart klänning, leopardballerina och den gröna jackan som ni ser på bilden. Jag köpte den för flera år sen på JC och använde den bara enstaka gånger. Nu har den kommit till användning igen. Jag diggar den! Gör ni?

Var som sagt i stan och hittade en del grejer. Mest kom det hem saker från HM & Gina Tricot. Där hittar man alltid saker. Klänningarna/linnena på bild två blev jag kär i. Passar till massa outfits och kommer vara sköna när värmen kommer fram. Den vita t-shirten kom även hem i färgen grå. Dom beige byxorna var snygga på- tajta stuprör som inte går ner hela vägen till foten! Jag har ju vetat det innan men efter idag... fan va lätt det är att göra av med pengar. Jag hittade massa annat men någon gräns måste man ju ha. Ska köpa lite smågrejer till bara sen får det vara för ett tag. Har egentligen hur mycket kläder som helst men tjejer vet ju hur det är, man tröttnar lätt på mycket. Klädkammaren är ren kaos och så kommer man hem med ännu mer. Men vaddå, kläder/shopping är stor del av livet :)
          
         
             

Snart kommer Lenita förbi och ska hämta lite grejer som hon har glömt här. Efter det ska jag planera och handla middag och senare blir det förhoppningsvis en powerwalk. Ska man våga ta på sig bikinin i sommar så behövs det. En sallad med vitlöksdressing skulle vara gott till middag... Det röstar jag på! Får se vad min älskling säger om det när han kommer hem.

Later!

shoppa själv en grå dag?

Så var det en ny dag på mitt arbetslösa schema. Har fortfarande inte varit och "redovisat" på arbetsförmedlingen men jag känner inte att jag måste då jag inte får något för det. Men jag ska väl ta mig dit innan fredag, bara för att. Härnäst är det frukost som gäller och efersom min älskade pappa har sponsrat mig så lockar en tripp till city och shopping lagom mycket. Det var planerat att Joanna skulle följa med men för henne gäller nog sängen hela dagen då hon är sjuk. Åka själv? Det känns som att jag måste. Kan vara rätt skönt att strosa runt själv ibland (även om det är trevligare med sällskap). Kan ju handla lite i alla fall och ta det en annan dag. Skönt att åka in dagarna precis innan löning också och inte i helgen då det lär va kaos i affärerna. Powerwalk eller träna måste jag också göra men det får bli senare.

Nu: Mörkt bröd, youhurt och äpple framför el television.

hurtmaja

Promenaden slutade på cirka två timmar. Vädret ville väl inte helt vara med oss men det var helt okej. Det var skönt och mysigt att gå runt i villaområden och runt sjön med lilla Tindra. Precis när vi kom in igen började det spöregna. Det var tur det..

  

Fick med mig massa bilder hem från Joanna. Finns på
http://ells.bilddagboken.se. Blir nästan ledsen när jag kollar på alla bilder, så mycket minnen. Dom ska jag bära med mig hela livet, det lovar jag! Nu sitter jag och har lite små ångest över disken som jag vet att jag måste ta hand om snart. Det blev inget gjort igår så nu kan det inte skjutas upp mer. Jag har ändå inget för mig, min karl är som vanligt på vardagar iväg på fotbollstjaffs och gym så jag får inte sällskap förrens halv nio ikväll :( Ska försöka städa och diska lite under tiden som sagt, ta en liten powerwalk, ett bad och sen laga mat.

I morgon eller på onsdag ska jag shoppa. SHOPPA!
Det ska bli trevligt. Måste stilla mitt behov. Fick även veta idag vad det skulle kosta att göra mitt hår blont och det var inte så farligt som jag hade tänkt mig. Men nu gäller det att prioritera...
Pengar växer ju tyvärr inte på träd.

måste s h o p p a !

Min shoppningnerv går sönder snart! Måste shoppa i veckan.
Hittade en del fina grejer på Gina Tricot. Nackdelen med den affären är att dom har mycket söta saker men en vecka efter att kläderna har kommit in i butiken så har i princip alla klädesplaggen i alla tänkbara färger.

    Men jag vill ha dessa ändå!

Some changed planes.
Tänkte ta mig till Joanna i Huddinge och gå en promenad runt Långsjön istället. Den rundan är rätt lång så det ska bli skönt! Kommer förmodligen inte ta mig till gymmet efter 2 timmars promenad, men man kan ju alltid hoppas!

Låttips!
http://youtube.com/watch?v=XppwWakzkkU
http://youtube.com/watch?v=PLeuW9vSB-8


Ny dag, ny vecka

Ny vecka. Nya möjligheter. Hoppas motivationen om ett mer hälsosamt liv håller i sig. Jag började i alla fall med att inte sova för länge. Nu ska det bli en nyttig frukost och lite senare blir det gymmet. Ska prova SATS i älvsjö idag tänkte jag. Har bara tränat i Kungens Kurva förut men jag har guldkortet, då får man träna på alla gym och älvsjö är mycket närmre. Utöver det blir det väl jobbsökande och nu är det verkligen tid för lite städning..

Filmkvällen igår var trevlig. Det blev high school musical. En film mer för yngre åldrar kanske men jag diggade den. Tycker om musikalfilmer. Ett gulligt klipp från filmen;
http://youtube.com/watch?v=pqJkc2xidGw&mode=related&search= Dansfilmer också för den delen. Dirty Dancing gick igår på dagen, sett den hur många gånger som helst. Lovely!

Dags att få i sig lite föda.

 Även jag känner sådär faktiskt..

Pripps blå..

Det är så himla tråkigt!
Vissa stunder är det skönt att vara ensam hemma så jag kan göra saker som det här i lugn och ro. Men senaste tiden har jag varit ensam för mycket. Alla omkring mig jobbar och min karl har utöver sitt jobb fyra(!) fotbolls grejer i veckorna. Jag tyckte det var nog med tre (det trodde jag han också tyckte) innan han tog på sig yttligare en sak, att vara tränare åt ett till lag. Hallå? Han måste ju se fotbollar i sömnen. Det är hans intresse och det är ingenting jag vill ta ifrån honom. Vill bara beklaga mig lite över hur ensam jag är om dagarna/kvällarna. Snart kommer han hem i alla fall då blir det middag (jag är för övrigt väldigt hungrig!) och sen kommer Joanna och Eric över på en filmkväll. Sista dagen att svulla sen är det fan nog alltså. Kommande vecka ska innehålla mest äpplen, vatten, powerwalks och gym. Pizzakantsmagen have to go!

För övrigt så längtar jag mer och mer utomlands.
Värme, sol, stränder, drinkar, hav och allt.. Hoppas verkligen det blir något!
Utöver det hoppas jag på en del mysiga dagar/kvällar/nätter på Bredholmen och Nämdö...
Skärgården är något alldeles extra enligt min mening. Jag längtar efter livet i en pripps blå reklam <3


                                          
 

Bikini i sommar?

Jag älskar dessa bikinisar. Nackdelen är att dom är inte dom billigaste och att man får för sig för några sekunder att ens egen kropp kommer se ut så om man köper den. Pheew haha I wish liksom. Lite mer powerwalks är ju att börja med. Den jag fastnat mest för är dessutom den dyraste.. Den röd-vita för 1800:-. Vilket rån, för en bikini!?

                         
   

lördagen..

Gårdagen blev väl inte riktigt som tänkt men ändå skön. Huvudvärken höll i sig lite lätt ett bra tag men jag försökte ignorera den och laga mat i stället. Jag lagade kyckling med uncle bens currysåsblandning och ris, det blev gott vill jag säga. Vi öppnade öl i tron om att vi skulle få besök men det var ingen som var speciellt taggade, inte vi heller faktiskt. Så vi blev hämtade och hamnade i Huddinge och spelade basket och nigge i stället. Men det var helt okej, hade kunnat vara lite varmare så hade det liksom blivit en kväll utomhus med öl och boll, vilket är nice på sommaren. Vi va hemma igen runt halv tolv då blev det lite tv men ganska snabbt i sängen för mys och sömn. Den här helgen har alltså trots att den varit så lång bara varit lugn. Var länge sen en helg inte innehöll fest och fylla för mig och M. Så det känns bra. Ska man börja bli lite nyttig så ska man dra ner på sånt också!

Sitter här själv och ska snart gå och handla lite. Jucie bland annat. Älska jucie. Sen borde jag diska och plocka undan men jag minns knappt när Mattias gjorde det sist så jag tänkte kanske ge det till honom idag.. Måste ju vara lite rättvist. Han är på fotbollsmatch och kommer hem om någon timme så nu ska jag gå och handla och lägga mig på soffan och längta tills han kommer. Min sötnöt!

Jag och Lenita för ungefär
ett år sen. Jesus vad tiden rinner iväg fort..


älskade älskling..

Det blev lugnt och skönt igår. Spider man 3 och mys. Filmen var mycket bättre än tvåan, klart värd att se. Vi somnade vid halv fyra i natt och sov ut i morse. På dagen nu har jag haft huvudvärk och inte gjort mycket mer än bara slappat och druckit vatten för att försöka få bort den. Älsklingen har fotbollsmatch i Hagsätra som ligger i närheten så jag hade tänkt gå en powerwalk dit och kolla men med huvudvärken och regnet så känns det väldigt tveksamt. Har tv 400 på i bakgrunden och huvudet blir fan inte bättre av alla galningar på Jerry Springer, herregud vilket program! Ikväll vet jag inte riktigt vad som väntar men vi laddade upp kylen med lite alkoholhaltiga drycker så något festligt blir det förmodligen. Först vill jag dock ha bort huvudvärken!

Senaste tiden har varit så bra med min älskling. Är kärare än någonsin och det är svårt att vara utan honom bara några timmar. Jag älskar dig mer än du någonsin kommer att förstå Mattias! <3

                        
         


low life?

Fy för mig som som har så lite för mig att jag fyller i den här listan..

Men har man tråkigt så har man, inte sant? Oh well, läs den om ni vill veta lite skitsaker ni inte vet om mig :)


FÖRSTA. . .
Riktiga jobb:

Skogås Videobutik
CD-skiva:
Måste varit Backstreet Boys
Piercing/tatuering:
"Louise" i tunn skrivstil typ på sidan vid troskanten
Riktiga kärlek:
Beror väl på hur man ser på "riktig". Men det blir nog Johan.
Fiende:
Beatrice på mellanstadiet tror jag

SENASTE. . .
Biltur:

Igår med Mattias hem till min papps
Kyss:
För cirkus en timme sen
Lånebok:
Kanske en feministbok, gjorde ett arbete på gymnasiet
Film sedd:
Rat Race
Dryck förtärd:
Fun light apelsin
Mat äten:
Tacos
Telefonsamtal:
Lenita som var i Skåne
Skiva spelad:
Jag vet inte
Irritation:
När jag spelade dåligt i fifa


JAG. . .

Vill ha:
Förlåt mig men, pengar
Borde:
Diska
Önskar:
Att sommaren blir great
Hatar:
Att jag har så tråkigt just nu att jag fyller i den här listan
Är rädd för:
Döden sorligt nog
Hör:
Just nu Xbox:et surra
Undrar:
Vad man ska göra ikväll, fredag trots allt
Ångrar:
Att jag inte tog en powerwalk i morse
Älskar:
Mitt allt Mattias Jonasson
Sjunger:
Grymt på singstar
Gråter:
För ofta
Har en dagbok:
Denna och en privat som jag dock inte skrivit i på länge
Gillar att laga mat:
Ja när jag är på det humöret är det jättekul
Har en hemlighet jag inte delat med någon:
Tror faktiskt inte det


FÖREDRAR. . .

Gos eller hångel:

Meh? Båda.
Te eller kaffe:

Te, försökt kaffe men blä
Mörkt eller ljust öl:
Ljust
Rött eller vitt vin:
Båda!


fredag: fifa & shoppingbehov

Så var det fredag.
Ordet fredag har alltid en positiv inverkan på mig. Man är van med att fredag betyder ledighet och festlighet eller dylikt. Denna fredag har det inte gjorts speciellt mycket änsålänge. Jag och älsklingen sov ganska länge, sen har vi kollat på RatRace och myst i soffan. Nyss så spelade jag min första fifa match på Xbox någonsin mot Mattias. Hah, det gick väl sådär. Nu har han åkt till gymmet och under tiden tänkte jag spela själv för att kunna vinna över honom när han kommer hem. Men jag tror inte att flera års spelande mot 1 timmes spelande kommer bli någon hit ändå. Men det är rätt kul faktiskt om man vågar säga så. Blir dock frustrerad när han tar bollen av mig hela tiden och när jag tycker att jag trycker spaken åt ett håll men gubben springer åt ett annat. Det måste ju bara vara fel på kontrollen..(a)

Sen ett tag tillbaka hade det varit bestämt att jag och Mattias skulle bo hemma hos pappa den här helgen för att ta hand som hundarna. Jag har varit inställd på det och faktiskt sett fram emot det också. Komma ifrån den lilla ettan lite och umgås med varandra där hemma i stället. Men tyvärr så blev det ingenting av det så nu sitter vi här med en oplanerad helg. Folk är bortresta så vi får se vart den tar oss helt enkelt.

För övrigt så har jag väldigt stort shoppingbehov...
Jag tror det aldrig har varit större om jag ska vara ärlig.
Jag känner att det kommer snart.. "Pappaaa.." Usch jag vill egentligen inte men jag måste stilla behovet innan jag blir tokig!!!

 Dom här skorna ska jag se till blir mitt nästa inköp...

KROATIEN..

åååh jag har sån träningsvärk. Smyger sig på mer och mer. Men det hindrade faktiskt inte mig från en powerwalk. Va riktigt skönt idag med. Ska försöka hålla och gå minst 5 ggr i veckan. Sen får man ju se hur det går... När man är ute och går sådär flyr tankarna iväg och denna promenad tänkte jag mest på att jag vill åka någonstans i sommar..

  

..jag vet inte riktigt varför men jag är sugen på att åka till Kroatien.
Verkar vara fint och inte alltför mycket röj. Skulle vilja åka iväg en vecka till något ställe och mest bara ha det skönt. Behöver inte vara mycket party alls faktiskt. Kroatien verkar vara ett alternativ..?   

brunett till blondin?

Kom nyligen hem från pappa & Janet. Jag och babe va där på en fika och lite surr. Det var trevligt. Dom är så himla omtänksamma, gullpluttar. Fick bland annat från ingenstans en yoghurt till min krånglande mage. Får se om det blir någon skillnad, kan ju alltid hoppas. Uppskattar verkligen att träffa dom när jag väl gör det för det blir inte alltför ofta. Fikan varade dock inte så länge, M skulle iväg på match. Nu ska jag ta det lilla lugna sen hänga lite tvätt, diska och sen blir det en powerwalk. Om benen pallar, har träningsvärk i både ben och mage idag. Det bevisar att det tog igår vilket är najs. Senare blir det förmodligen tacos och vad som sker ikväll återstår att se. Blir nog inge märkvärdigt.. känner bara för att mysa.

Mitt nästa hårprojekt bara snurrar runt i huvudet hela tiden. Tror faktiskt att jag har bestämt mig nu..
Jag ska prova bli blond. Var fleeera år sen jag var det. Haken är att det kommer slita på mitt redan slitna hår.. Så är det värt det? Jag tror faktiskt det. Är trött på mitt näst intill svarta hår.


hej jag heter Louise och jag kan inte sova

I vanlig ordning har jag svårt att somna. Gullet sover redan men här sitter man och tråkar. What to say? Jag pallrade mig faktiskt till gymmet i dag efter att jag hade gått en powerwalk - det är pluspoäng det! Måste verkligen försöka komma igång igen. Det där gymkortet var inte det billigaste men ärligt talat så är det ju skönare med en rask promenad och musik i öronen än att stå på gymmet. Well well kan man göra båda så är ju det bra å andra sidan.

Nixpix, ska nog ta mig ett glas fun light och sen en såndär onyttig ciggiluring sen försöka sova igen. Det är ju en dag i morgon också... Jag och Mattias ska börja dagen med en fika hos mi padre. Det ska bli trevligt.

Älskar att krypa ner hos dig, min vackraste <3

image50


GOD MORGON

Så var det en ny dag.
Vad ska den erbjuda då?
Jag vet inte men det är i alla fall sista dagen innan långhelg och trots att jag inte har något jobb känns det skönt. Det blir en annan känsla bara plus att min darling inte jobbar då ju. Jag tänkte börja dagen med en promenad med min iPod, utan den - ingen promenad. Sen frukost och efter det står inget på schemat. Får se helt enkelt.

   
 

I sanningens öga

Mamma ringde nyss mig. Sen ringde mamma till pappa. Sen sms:ade pappa mig.
Jag fick sanningen i detta fall örat. Något är fel när man tappar överdrivet mycket hår, är sjukligt trött trots det lilla jag gör, omotiverad. Allmänt nere. Men det är inte en nyhet- jag mår inte bra. Som jag skrev tidigare i dag. Känns nära någon slags kollaps.

Men ibland är man rätt bra på att fly sina bekymmer. Det är vad jag tänker göra nu.
Ägna mig åt hemmafruarnas problem i DH närmaste timmen ist.. Löve it.

image47


GIVE ME!


    

Vad ska man säga? Skulle inte tacka nej till några av dessa plagg och minst inte sommar!
Kläder från asos och nelly

JOBB EFTERLYSES!

Min mage skrämmer mig lite. Vette tusan vad den har fått för sig. Krampar och krampar. Jag hoppas det går över så att jag kan träna senare i dag. Är verkligen sugen för en gångs skull. I stället får jag väl söka lite jobb. Det är tråkigt att söka jobb. Speciellt när man har gjort det i två månader utan resultat. Några jobb har visserligen dykt upp men jobb som inte har några avtal tackar jag nej till. Jag har sagt det förut men nu menar jag verkligen att jag börjar få riktig ångest. Sommaren närmar sig dessutom mer och mer och ju senare jag får ett jobb ju svårare lär det vara att få vara ledig något. Nu börjar ju tankarna att man kanske skulle hitta sig ngt skitjobb bara fram till slutet av juli då jag vill vara ledig i några veckor. Men, jag vet inte. Jag vet inte mycket just nu. Känner bara att jag står och stampar på exakt samma ställe hela tiden. Försöker ta mig frammåt och det är inte något som håller i mig, det är som en vägg framför, jag har ju inga val. Man kan väl inte göra så mycket mer än att söka. Om någon läser detta som har någon kontakt angående jobb får ni mer än gärna höra av er till mig. Börjar känna mig riktigt desperat. Tiden på dagarna bara går och som sagt blir jag inte mer motiverad av att det inte händer något. Snart hamnar väl motivationen i botten totalt och så sitter man här och bara stirrar in i väggen och blir helt likgiltig. Börjar känna att det är nära nu. Syssellös, ingen inkomst utöver pappas sponsring som visserligen gör att jag klarar mig men hur kul är det att leva på någon annan? Det här funkar inte mycket längre.

 
En bild på mig när jag va sjuk och ynklig.
Det är ungefär så jag känner mig just nu.

För övrigt så fungerar min usbsladd igen och därav bilder igen på bilddagboken.

god morgon

Att jag aldrig kommer upp på klockans ställda tid.
Tänkte gå upp vid nio, gå och sola sen åka till gymmet. Men bara för att klockan är kvart i elva hindrar det ju iofs mig inte från att göra det jag hade tänkt. Hade bara varit skönt att göra det lite tidigare. Det är rätt farligt att ha solarium precis gården brevid, fast jag tycker att jag håller mig hyffsat bra. Så, nu ska jag bege mig dit för lite solning. Sen köpa lite tillbehör som saknas till frukost och sen blir det gymmet. I samma veva ska jag hälsa på MM tjejerna som jag faktiskt saknar .

Later!

Louise the housewife

Har fått massa gjort hemma idag. Förvånad över mig själv måste jag säga! Diskat, tvättat två maskiner, hängt tvätt, dammsugit, plockat undan allt som var på fel plats och det var en del, tagit mig itu alla kläder och klädkammaren (va fullständig kaos), bakat scones och så har älsklingen installerat Viasat med 45 kanaler som kom idag och fixat stoppet som har varit i handfatet och badkaret senaste dagarna. Jag känner mig som en riktig hemmafru med min hantverkarman! Och baka på allt, herregud när blev det likt mig? Eller jo, den sidan kommer fram då och då. Men inte ofta vill jag lova. Nu kan jag tvätta håret utan att det blir översväming och det är precis vad jag ska göra nu. Ta mig en långdusch sen krypa ner med älskling <3

                                                 image39  image40


-

image38

magont & akutöga

Det hände något med min mage i går kväll, nu har det blivit bättre men fortfarande inte bra. Illamående hela kvällen och en känsla att vilja spy hela tiden. Av den anledningen så blev den planerade eurovisionkvällen som jag och Mattias skulle ha med Joanna och Eric inställd. Men eurovision blev det allt. Men bara jag och Mattias själva hemma, var bäst så med tanke på att det ibland gjorde så ont att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka. På tal om eurovision så var det väldigt dåligt i år, fattar inte ens varför vi höll oss vakna enda till slutet. I morse vid 7 ringde klockan för att åka till ögonakuten igen med älsklingen. Vi va där vid åtta och kom därifrån vid elva! Akut? Ah tjena. Men, men det var som han trodde en plåtbit som hade fastnat och dom var tvugna att "skrapa" bort den. Hade den suttit längre in hade det blivit operation så det tackar vi för att den inte gjorde. Tro det eller ej men från det att vi kom hem vid tolv tills för en stund sen har vi sovit, min pirat ligger till och med fortfarande kvar i sängen. Men vaddå, man blir ju trött av sjukdomar. Får skylla på det. Ska dra upp honom snart för att åka och handla middag och hyra film sen står en till kväll på soffan på schemat. Inget mig emot, älskar att bara ta det lugnt och mysa med Mattias.

mwah, sliten igen

Känner att det har blivit mycket festande på senaste tiden. Men vaddå, man ska väl passa på så länge man är ung antar jag! I går blev det middag med skaldjurspasta hemma hos mamma & Lasse, även syster va där. Det var jätte trevligt om man bortser från otrevligheterna.. eh.. ja. Satt och drack rödvin och pratade en hel del. Vid nio kom Eric & Joanna och hämtade mig sedan lämnades jag och Joanna av hemma hos mig där vi tävlade med nya singstar skivan! Vid tolv åkte vi till Melles och mötte Jossan & Barris, även Lenita såg man till ibland. Men igår blev det mer en soft-sitta-vid-bordet-och.prata-kväll. Det var skönt. Tycker verkligen att det är skönt att vi har börja umgås igen. Värdefullt! Vid stängning hämtade snälla Eric oss och så blev det en donk och skjuss hem. Väl hemma hade M kommit hem efter ha varit ute med firman. Senaste dagarna har han haft något obekvämt i ögat och inatt hade det utvecklats så att säga. Ögat va inte sig likt och jag tyckte så synd om honom som hade så ont. Då fick vi pyssla med saker där han kunde tänka på annat! I morse åkte vi till ögonakuten men han vägarde 3-5 timmars väntetid pga att han hade massa fotboll idag (som vanligt) så det fick bli en piratlapp över ögat. Haha, sötnos. Hade velat se honom springa omkring och spela fotboll med den på. Vi ska tillbaka dit i morgon bitti igen och hoppas på lite mindre folk. Är det en plåtflisa (som det förmodligen är) så är det nog inte så jäkla bra att ha den där för länge.

Nu sitter jag här, smått sliten och längtar tills Mattias kommer hem. Längtar, längtar, längtar! Då ska vi äta och mysa. Ska få honom att kolla på schlagern ikväll :) Dock 2-3 timmar kvar tills han kommer. Blä.

Nu: Soffan känns lagom lockande.

impressed

Grymma syskon;
1.
http://www.youtube.com/watch?v=yFXb-nTZqrQ&mode=related&search=
2. http://www.youtube.com/watch?v=IAPXAR6iKak&mode=related&search=

för mkt av det goda?

I onsdags bestämdes det träff på Söder för att dricka lite vin. Det blev jag, Joanna, Barris, Jossan och Linnea. Jag tvekade först men väl där insåg jag att jag hade tagit rätt beslut att åka dit (förutom att det sved till i plånkan). Ett par timmars skvaller och sedan bar Jossan och Linnea av hemmåt men vi andra tre får ett ryck och åker till studentskiva på the vibe. Cirka ett år sen hade vi också skiva där och med tanke på att man träffade folk från gamla klassen, älskade SmekBe03 så hamnade man tillbaka i tiden. Det blev vin, drinkar och dans. Lyckat faktiskt. Skönt med spontankvällar. Dom blir typ alltid bäst eftersom man inte har några förväntningar. Så vid fyra snåret kom jag inklampandes till en sovande Mattias som dock inte alls la märke till att jag hade kommit hem x antal timmar senare än tänkt. När jag vaknade igår var jag inte alltför pigg, sliten hela dagen. Det var nog vinet. Jag älskar vin men blir det för mycket så får jag må dagen efter. Förmodligen white russian tävlingen som gjorde så att jag mådde som jag gjorde också. Mattias jobbade och sen var han fullt upptagen av fotbollen som vanligt så jag låg på soffan hela dagen/kvällen själv och var allmänt seg. Snabbmat och cola, yummie.

I morse hade jag tänkt gå upp i lagom tid för att fixa lite här hemma. Men som jag nämnde i tidigare inlägg så har jag blivit sjukt trött. Förstår inte, har typ aldrig varit tröttare på mornarna förut?! Måste helt enkelt ha att göra med att jag sover för mycket. Måste bli ändring på det här! Så de sakerna jag hade tänkt göra hemma blir förmodligen inte av, tror inte att tiden finns. Ska snart ta mig till Huddinge och möta Joanna. Eftersom jag är en plutt som inte fyllt 20 år än så ska hon få äran att handla till mig. Sen tänkte jag sola och efter det är det nog tid att göra sig i ordning för klockan fem ska jag vara hos Mami i Hökarängen på middag. Jag, Tess & mamma. Ska bli så himla skönt, minns inte när vi tre träffades ihop sist. Mammas goda mat samt vin och en del prat, kan vara välbehövligt för oss alla. Efter det blir det förmodligen Melles ikväll. Vill göra något, inte för dyrt och inte för mycket party. 

                                                             
(Tess)

lonely

ÄLSKLING, kom heeeeeeeeem!

bakfull?

Sliten. Jag känner mig sliten.

älskade skärgård

       image32image33image35

Hur mycket längtar jag inte till sommar i skärgården? Finns inget bättre!
Nämdö & Bredholmen i sommar, lovely.

old days

Så sitter man här igen och har gått upp mitt på dagen. Jag har blivit extremt trött på morgonen, det måste ha med att göra att jag sover för mycket. Men ångesten är inte så stor med tanke på att vädret inte är det bästa. Var kallad till en två timmars föreläsning idag på arbetsförmedlingen. Man har skyldighet att gå på dessa möten annars kan ens ersättning dras in. Oj, va tråkigt då. Jag får ingen ersättning så varför ska jag sitta där och somna. Jag vet vad dom surrar om och det är inte saker jag inte redan vet. Så jag anmälde att jag inte kommer helt enkelt. Just nu sitter jag här och funderar på om jag ska ta mig till Huddinge C sen för en fika med Joanna. Padre måste dock fylla på kontot först. Så jäkla jobbigt att behöva vända sig till honom om pengar när man snart är 20 år och inte bor hemma. Tur att jag har en snäll far.

På tal om Joanna och 20 år så var det ju henne vi firade i lördags. Gamla tjejerna och Malin samlades hemma hos henne på en väldigt god jordgubbsfördrink och tilltugg. Där var vi dock inte så länge innan vi satte oss i taxi in Kungsholmen och Helenes Krog. Där bjöds det på väldigt god mat enligt mitt tycke och gott vin & goda drinkar! Det var riktigt trevligt att sitta allihopa som förr och dricka, snacka och umgås. Efter det blev det Laroy som i början var rätt segt men som sen slutade i timmars dansande. Kändes verkligen som gamla tider. Dansandes på Laroy med en drink i handen. Såhär efteråt har jag fått höra hur skön & full jag va(?) Jag som tyckte att jag kom ihåg allt från kvällen fick höra det ena och det tredje. Well, ska man ha kul så ska man! Väl hemma vid halv fyra så hade Mattias en liten efterfest med Singstar så jag tror jag slockande vid halv åtta på morgonen. Men tack tjejer för en skön kväll. Måste göras oftare. Mycket oftare.

Söndagen blev en enda lång mysdag/kväll med min älskling. Pricken över i:et på en helg <3

neyo - angel

the day

Blev inte alls mycket vettigt gjort idag heller. Disk, tvätt & matlagning dock. Det kanske är rätt vettigt ändå. Och att piffa upp bloggen var också rätt vettigt. Nu väntar soffan på att jag ska krypa ner där och kolla på Desperate Housewives, veckans bästa TV. På återseende! / L


Sleepless.

Min ängel sover. Jag försökte men med tanke på att jag gick upp vid ett(!) idag så slocknade jag inte lika lätt. Hoppas inte knapprandet väcker honom, han ska upp tidigt och jobba så han kan försörja oss. Som arbetslös vet jag inte vad som väntar i morgon, ska försöka ta mig till gymmet och fettförbränna lite. Något mer vettigt än det jag gjort idag borde man göra i alla fall. Idag har jag verkligen inte gjort mycket. Datorn, TV, lagat mat och slappat. Spanat lite på polisdramat precis utanför, pundarna som bor i husvagnar på parkeringen nedanför oss hade yxslagsmål. Smått obehagligt. http://www.city.se/Nyheter/1.669568 Har varit rätt skönt att inte göra något idag men i morgon får det bli andra bullar. Trixat lite med bilder i ett fotoprogram har jag gjort också. En av bilderna till åskådning här nedanför. Nu ska jag krypa ner intill Mattias igen och försöka sova. Drömma mig bort från den tråkiga vardagen.

Love L.

image26

tors, fre & lördag.

I torsdags efter några om och men så blev det studentskiva för mig, Joanna & Barris. Det var Malins skiva och jag måste säga att den var lyckad! Tur att man inte längtade tillbaka så mycket... Minns verkligen känslan man själv hade. Man mår sjukt bra som student. Nåväl. Träffade lite pojkar från gamla kalssen också och då blev det skumpa som vanligt. Efter det och drinkar var man lagom rund under fötterna så då gick vi mot centralen där min sötaste pojke skulle hämta mig. Gick upp mitt i natten trots att han ska upp tidigt och jobba. He's the man. Vad vi flickor sysslade med under tiden från krogen till centralen vill jag knappt minnas, haha. I går var en väldigt seg dag. Gick upp från sängen vid tre!? Sen blev det entrecote och potatisgratäng på kvällskvisten, chips och film med älskling. Ikväll väntas Joannas 20-årsfirande. Lite sent men som man brukar säga, bättre sent än aldrig! Det bjuds på fördrink hemme hos hennes sedan bjuds det på mat på Helens krog på Kungsholmen. Efter det bär det av till krogen, skulle tippa på att det blir White Room eller Laroy to night. Ikväll ska det festas som vi gjorde förr. Ikväll ska slinkorna ut och jag hoppas på en sådär skön kväll som jag vet att vi kan ha!

Btw fick jag nyligen ett sms av min pappa där han skrev att jag sponsras av honom i sommar så att jag kan göra något kul med mina vänner och med Mattias. Han är för söt min pappa, världens bästa!

Love L.

Memories <3

Jag avundas dom som går sista året på gymnasiet nu. Jag är så avundsjuk. Visst, jag har också gjort det. Men jag vill dit igen. Det finns så mycket minnen från sista året i skolan och framförallt våren två tusen sex och studenttiderna. Vi var ovetande men vi var lyckliga. Vi mådde bra. Sjukt bra. Så vet jag att alla vi tänker när vi tänker på hur livet var. Vissa har saker i dagens läge som man inte hade då och är lyckliga över det. Men det var den roligaste tiden i mitt liv och jag vet att jag inte är ensam om att tycka det. Det kommer aldrig att ske igen och det gör mig ledsen. Jag lyssnar på Vitamin C - Graduation song och OMG jag hamnar på Josefines uteplats på vår champange frukost, när vi lyssnade på den låten. Det var så mycket känslor. Lyckliga och olyckliga. Det var tårar. Nu sitter man här ett år efter och lyssnar på den och det är, tårar.

Minnen dör inte, speciellt inte dessa. (L)

image25


And so we talked all night about the rest of our lives
Where we're gonna be when we turn 25
I keep thinking times will never change
Keep on thinking things will always be the same
But when we leave this year we won't be coming back
No more hanging out cause we're on a different track
And if you got something that you need to say
You better say it right now cause you don't have another day
Cause we're moving on and we can't slow down
These memories are playing like a film without sound
And I keep thinking of that night in June
I didn't know much of love
But it came too soon
And there was me and you
And then we got real blue
Stay at home talking on the telephone
We would get so excited and we'd get so scared
Laughing at ourselves thinking life's not fair
And this is how it feels

As we go on
We remember
All the times we
Had together
And as our lives change
Come Whatever
We will still be
Friends Forever

So if we get the big jobs
And we make the big money
When we look back now
Will our jokes still be funny?
Will we still remember everything we learned in school?
Still be trying to break every single rule
Will little brainy Bobby be the stockbroker man?
Can Heather find a job that won't interfere with her tan?
I keep, I keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly
And this is how it feels


 

http://www.youtube.com/watch?v=xW69KtUmFKM

WORDS

kärlek. bekräftelse. närhet. ord. ljus. dofter. havet. båtar. bryggor. klippor. drinkar. mat. ledighet. skärgården. grilla. sol. vår.  musik. lugn. massage. kyssar. sex. dans. nätter. minnen. utgångar. familj. vänner. kontroll. framgång. upptäckter.

Ord som kom upp i huvudet mitt för stunden, fråga mig inte varför.


fånigt mkt kärlek :)

                                 
                             

                            131064-22

when you love someone, you'll do anything
you'll do all the crazy things that you can't explain
you'll shoot the moon, put out the sun
when you love someone

you'll deny the truth, believe a lie
there'll be times that you'll believe you can really fly
but your lonely nights, have just begun
when you love someone

when you love someone, you'll feel it deep inside
and nothin else can ever change your mind
when you want someone, when you need someone
when you love someone

when you love someone, you'll sacrifice
give it everything you got and you won't think twice
you'll risk it all, no matter what may come
when you love someone
you'll shoot the moon, put out the sun
when you love someone

                               
Jag är världens lyckligaste som har dig Mattias Jonasson ღ