HELGEN

Vilken helg, vilken helg.

Fredagen började på ett fullkomligt smockat Gröna Lund för att se Håkan. Jag har inte varit med om någon liknande trängsel förut. Vi klarade av en låt i folkmassan innan vi slog oss ut från alla människor. Jag fastnade mellan människor som tröck från alla håll och skrek tillslut så högt jag bara kunde i ren panik. Vi tog oss upp till Kryddhyllan för lite alkoholförtäring istället, men sprang ner ibland och studsade lite till favoriten. Efter det blev det ett par timmar med vin och danskurs hos mamma i Zinken. Vidare till 54 där vi till vår förvåning inte kom in och jag skulle tydligen skippa min attityd. Dessa vakter, dessa vakter. Då fick det bli ett "tidigt" besök på Labbet. En riktigt skön kväll som innehöll både det ena och det andra. Ingen av oss tjejer var egentligen med varandra och åkte inte heller hem med varandra. Somnade vid nio på morgonen för att sedan vakna efter tre timmar med en huvudvärk som inte riktigt går att förklara. Ångesten kröp sig på med tanke på att jag först var tvungen att ta mig till Zinken, för att sedan ta mig hem. Så det fick bli en promenad hem till mamma från Gamla stan där jag befann mig, där pausade jag och sov ett par timmar innan jag åkte hem. Tvingade i mig en äcklig färdigrätt och försökte desperat att bli människa eftersom nästa aktivitet på schemat var att förfesta med tjejerna från jobbet hemma hos Najda i Hökarängen. Kom en och en halv timme efter bestämd tid och där hade vi några mycket trevliga timmar och tillslut hade återställaren gjort sitt. Vi hamnade på Södermalm - Ett ställe. Den ena fullare än den andra. Vid tre kände jag mig som vanligt inte färdigfestad, men det gjorde resten av sällskapet. Så jag satte mig på t-banan och åkte mot Stureplan och mötte upp Barris & Tina. Labbet var som givet. Väl inne blev det lite som kvällen innan, vi var egentligen inte med varandra utan var och en hade sitt för sig. Men min kväll slutade klockrent. Något som jag tidigare har fantiserat om blev verklighet och släpper inte min ögonhinna eller mina tankar i första taget märker jag. Så sjukt bara.

Vissa helger har det där lilla extra - det här var minst sagt en av dom.

"If you can dream it, you can do it!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback