JAG HAR HITTAT EN GNUTTA MOTIVATION

Det var ingen tumör, det var ju skönt. Och inget antibiotika blev det heller, för det var virus. Så det är väl bara fortsätta gå med den här skiten tills den bestämmer sig för att försvinna från min stackars hals. Så imorgon blir det jobb igen. Jobb var det ja... Mitt jobb. Tyvärr är jag ju bara timanställd och jobben verkar sina. Jag vill verkligen vara kvar, trivs så bra. Jag har ingen lust att sätta mig och söka jobb igen. Ingen lust att komma till en ny arbetsplats igen, lära mig nya jobbrutiner, lära känna nya kollegor. Nej, nu får fler gamlingar bli orklösa så lilla jag kan få jobba.

Jag funderade lite över det här med nyårslöften..
Jag ska inte ha några sådana, man (jag) håller dom aldrig ändå. Men några saker att sträva efter och försöka att ta tag i:


- Som alla säger; träna. Jag har haft tre årskort nu på två olika gym men ändå tränar jag inte. Vad är problemet? Lathet. Jag får nog ta mig en riktig titt i spegeln varje dag framöver för att bli taggad till att gå till gymet. Passa på nu innan mitt kort på sats går ut. Lite fit måste man bli till beach 08. Spelar ingen roll vad andra säger, jag känner mig som en padda naken. Men om jag bara sitter hemma får jag ju skylla mig själv. Lördag startar vi, jag & Joanna.

-
Onyttig mat. Det är också en klassiker som går ihop med att träna. Jag tänker inte hårdbanta men det är inte okej att äta färdig mat så ofta som jag och min karl gör det. Mer kyckling, fisk och grönt. Och framför allt mindre läsk. Vi dricker på tok för mycket läsk. Detta har jag redan börjat med och änsålänge går det hyffsat.

-
Släppa taget lite. Mycket av mina & Mattias tjaffs beror på mig. Allt grundar sig i fel han har gjort men jag kan inte alltid skylla på det. Jag kommer på mig själv ibland säga saker som man skulle kunna tro kommer från en psykiskt störd männikas mun. Eller jag säger dom alltid inte, men dessa dumma tankar, jag vill inte tänka dom. Vi båda måste ge lite men framför allt måste jag nog släppa taget lite och tagga ner med vissa saker. Och jag tycker det var en bra början att jag fick fram det nu. Summan av kardemumman av detta är: jag måste sluta vara svartsjuk över ingenting, över saker jag själv får för mig i mitt huvud.

-
Håller efter hemma. De som känner mig vet att jag inte är speciellt pedant av mig. Det fick jag inte ärva av min mor och syster. Hos dom ligger det inte en strumpa fel. Här hittar man knappt strumpan. Nej riktigt så illa är det inte. Men jag är en slarvig människa när det kommer till mitt eget hem och det ska jag försöka styra på lite.

Det får nog räcka så. Man kan inte ändra hur mycket som helst på kort tid. Jag skulle kunna satsa på att sluta röka också. Men helt ärligt så vill jag inte det, inte just nu. Jag köper hellre cigaretter än en måltid. Men en vacker dag ska jag också bli rökfri, promise.

Kommentarer
Postat av: Karin

Bra idé tror jag att inte skaffa sig löften. Riktlinjer är trevligare :)
Och ang. tjaffs och sånt så är det galet vilka saker man kan häva ur sig - och det till ens absolut närmaste människa.
Man får ju typ öva. Och ge och ta. O allt det där. :P
Trevlig helg!

Postat av: Joanna

Okej alla MAN-kallingar kanske inte är så hemska, men just grejjen med fula och illasittande kalsonger som typ hänger i röven. Inte snyggt! Man kan väl inte direkt säga att det är ute, men jag blev hatisk när en viss simpuff förstörde hela sin tighta uppenbarelse med just ett par illasittande MAN-kalsonger! (Peddovarning på sista meningen haha)

2008-01-11 @ 17:08:14
URL: http://joan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback