D SOM I... DET NI!

Jag har blivit jävligt slapp när det kommer till det här med att blogga. Visst finns det saker att dela med sig av men jag har inte varit taggad på att skriva en enda gång faktiskt. Inte nu heller, nu gör jag det endast för att jag har mycket tråkigt.

Zakynthos, Zante, Zake var grymt. Vet inte hur jag ska beskriva det. Har varit hemma i tre veckor redan men vill tillbaka lika mycket nu som dagarna efter hemkomst. Livet där är mitt i ett nötskal, eller så som jag vill att det ska vara. En del kände att det skulle vara skönt att komma hem. "Borta bra men hemma bäst". Fuck heller. Jag skulle kunna leva på stranden med cocosolja, turkost vatten, stekande sol, middagar utomhus i 25 grader, i en enda stor dimma dansandes till Mr Brightside på Coctails and Dreams och vara hemma vid åtta snåret på morgonen efter några timmars försök till en härlig engelska. Nåväl, en resa att minnas- minst sagt! Om en vecka blir det lite reunion när några av det härliga sällskapet från Zante har en spelning och veckan efter det blir det minst sagt en påminnelse om Zante när det händer stora grejer...

Veckorna efter resan har bestått av lite Bredholmen, lite utgångar, kräftskiva, lite tillbakasteg i mitt gamla liv och arbete med gamlingarna. Det där med tillbakasteg var ju som vanligt ett stort misstag av mig- men det var sista gången. Nu ska jag fanimej inte hamna där igen, aldrig. Det finns så mycket annat, speciellt så finns det mig själv att tänka på. Jag märker att när jag väl få styrka och motivation så orkar jag tänka frammåt vilket jag gärna ignorerar annars. Men nu är det dags. Vad det är dags för vet jag inte riktigt än, men en flytt är mycket värt att tänka på...

Har ni hängt med på att sommaren är slut eller? Det har fan inte jag.

















Ta mig tillbaka?

Kommentarer
Postat av: lolo

Gamlingar... jobbar du i hemtjänsten eller....

En flytt ska du ta ditt pick och pack och göra som Lenita flytta utomlands...t ex tillbaka till Grekland..



Bilder...människa..var det en så fantastisk resa vill vi se fler bilder....absolut...





Vilka stora saker....spännande...skvallra tack...



så ni träffade ett band är de bra vilken sorts musik lirar de...

2008-08-20 @ 22:38:57
Postat av: Maria

Ja, Zante är fan underbart. Var där både i år och förra året. Är helt förälskad i stället och känner precis som du att jag skulle kunna åka tillbaka vilken dag som helst!

Postat av: Maria

Svar;



Hihi, jamen visst det gjorde vi nog :-). Nä inte jag heller förns fjärde dagen, då var det några svenska killar som berättade att det hunnit dö 4 stycken under dom fyra dagarna vi hade varit där. Plus att vi såg någon ligga medvetslös på bargatan sista festnatten, utanför zeros - jätte läskigt :-(!



Men visst, det är så stört härligt där. Sol, bad och ett jävla nattliv - ä l s k a r! Ja, jag och mina vänner funderar på det igen, egentligen kanske man ska försöka hitta något annat men man vill ju tillbaka, svårt att motstå licksom :-D

2008-08-21 @ 21:48:52
URL: http://mariasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback