RÖKNING...

Jag var uppe i centrum för en stund sen och skulle köpa strumpbyxor. På vägen tillbaka hörde jag en ung tjej röst "Ursäkta, skulle du kunna köpa ciggaretter till mig?". Jag vände mig om och såg två tjejer i kanske femtonårsåldern som hade stoppat och frågat en gubbe. Jag blev chockad för jag trodde inte att ungdomar frågade sånt ute längre. Jag vet ju att jag har gjort det mycket i mina yngre dagar men jag har inte hört eller sett någon fråga på flera år. Men tydligen så är det så... Ja, hur skulle dom annars få tag på cigg om dom inte känner ngn myndig? Men där ser man. Det finns fortfarande folk som är som jag var en gång för länge sen. På tal om rökning undrar jag när jag kommer ta mig i kragen. För det ska hända, en vacker dag. Denna dag är dock inte idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback