SÅ SITTER MAN HÄR

Så sitter man här. Första gången sen jag började i hemtjänsten och inte vet när jag ska jobba nästa gång, känns ju sådär måste jag säga. Förmodligen finns det mer jobb men det kanske är en bra idé att söka lite andra jobb. Men jag hoppas att det finns, jag trivs. Dessutom har jag ingen lust att börja på yttligare ett nytt jobb, lära sig nya rutiner, lära känna nya människor.

Så sitter man här. Längtar till helgen som vanligt. Helgen som gick var en skön en. Fredagen blev lugn men lördagen bjöd på festligheter. Det va kul att träffa farfar och alla polacker, haha. (Farfars fruga är polack) 70åringen höll stämningen på dansgolvet hela kvällen och det var dricka, dricka, dricka och mat. Servetriserna gick tre gånger runt bordet med absolut flaskan och fyllde på, sen tog dom en paus sen kom dom tillbaka och fyllde på tre gånger. Så det blev en del nubbar, åtminstone för pappa och Mattias. Efter det begav jag mig till Joanna där hon och Barris va, mina sköna sköna tjejer (hur FAN ska jag klara mig utan er i EN MÅNAD?) Sen blev det fest i Sundbyberg och en jävla fylla. Söndagen var väl kanske inte lika kul men man får väl stå sitt kast ibland. På lördag fyller Lenita 20 och det ska firas till en början hemma hos henne sen blir det väl utgång. Mattias åker till Katrineholm i helgen så som jag känner just nu får det gärna bli festligheter på fredag också. Men änsålänge är det ju bara tisdag... Och det suger ju.

Så sitter man här. Lyssnar på musik som får massa olika känslor åka genom kroppen och huvudet. Ena sekunden är jag tvärsäker, andra får jag ångest över tanken att jag kanske inte är så säker. Det finns så mycket jobbigt, samtidigt som det finns så mycket bra. Och sålänge det är så antar jag att jag bara kommer sitta här med känslorna och bara va. Bara låta allt flyta på. För jag vet att när jag går härifrån, från musiken och tankarna så känns allt bra igen. Då flyter det bara på?



Kommentarer
Postat av: Little darling

tkr om din blogg:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback