SOMMAR & LÄNGTAN

Vilket vårväder!
Jag har visserligen inte varit ute men solen skiner och marken är torr. Typiskt eftersom jag hade bestämt mig för att storstäda idag (nej, jag gjorde aldrig det sist). Vet iofs inte heller vad jag skulle göra ute? Det är bara jag som är ledig en tisdag såhär huxflux. Andra har normala jobb där man arbetar nu på dagtid. Jag längtar efter ännu mer värme och framförallt efter semester i sommar. Så konstigt. Första sommaren i mitt liv jag har varit tvungen att önska vilka veckor jag vill ha semseter. Innan har det snarare varit att man önskat vilka veckor man velat jobba. Jag längtar efter sommarkvällar, efter dagar på stranden, kjolar/klänningar/shorts, solglasögon, havet, allt. Jag längtar nästan efter myggorna. Jag hoppas trots att man jobbar nu så kommer det tillbringas en del dagar och kvällar på Bredholmen och Nämdö. Favoritställena! Jag hoppas även på en sista minuten någonstans och självklart efter att kanske åka någonstans med pojk.

Lördagen bjöd på förfest med tio andra damer hemma hos syster i Midsommarkransen. Tjattrandes framför Melodifestivalen blev vi onyktra och sedan bar det av till 'Södermalm - ett ställe'. När man väl va mitt i festandet frågade man sig själv varför vi inte gör det där oftare. Hade skitkul trots att mina lår sa ifrån i slutet av kvällen. Vid tre snåret tog jag tunnelbanan hem till Mattias och Benny som var onyktra dom me. Singstar & radio ga ga som vanligt.

Jag drömde en otäck dröm nu på morgonen. Den var så verklig. Jag drömde att Mattias var otrogen och jag vaknade gråtandes. Den kändes så verklig att jag var tvungen att fråga i telefon om han hade varit det och säga att han aldrig får vara det. Jag undrar jag hur man skulle hantera otrohet om det kom upp? Nej fy bubblan. Det ska jag och min prins hålla oss undan.


Jag älskar dig, Jag älskar dig, Jag älskar dig <3



-

Sen ett par ord till Lenita, Joanna, Barris - ni är guld..  Vart tog vi vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback