När hela världen står utanför.

Min första lediga dag på åtta dagar. Dags att andas ut. Det var visserligen firvilligt att byta dag, skulle jobbat fyra sen ledig en och sen jobb fyra till. Men nu är jag ledig idag istället och hela helgen, mycket mycket skönt. Har inte skivit på ett tag nu. Men det är av den anledningen.

Senaste tiden har inte bara innehållt jobb. Det har varit lite tjejsnackkvällar, utgångar, shopping, klippning, börjat träna och sen så hade jag även "kvartsamtal" på jobbet i tisdags. Jag har tydligen varit borta så mycket så att nästa gång jag är sjuk krävs ett sjukintyg. Men härliga Karin kollade upp sjuklönelagen och det visade sig att dom inte alls kunde göra så! Men det var väl ändå inte det roligaste att höra. Om ett par veckor är jag fast anställd på Media Markt.. blandade känslor! Skönt att ha ett jobb men april schemat som det har varit prat om hur bra det skulle ha varit var inte alls så bra för mig. Det är visserligen nästan exakt 160 timmar på en månad men jag har inte kommit undan dessa elva timmar pass. Dom är inte roliga... Nåväl, jag är glad att jag har ett jobb med en hyffsad lön.

Denna dag ska jag försöka städa så mycket som möjligt här hemma. Stökigt. Behövs tvättas och diskas också. Men först ska jag bege mig mot jobbet.... men inte för att jobba utan för att träna hos grannarna SATS. Kvällen ska jag spendera med min man. Vad vi ska göra återstår att se. Jag är lite sugen på att blanda drinkar i den oanvända mixerna jag köpte i julas till oss. Men vi får se, vi får se. I morgon är det i alla fall förfest & utgång med Tess och bruttorna. Sen blir det förmodligen till att möta upp pojkarna från gamla klassen. Kan bli riktigt kul!

What else?
Jag är trött på småtjaffsen hit och dit. Vissa saker har man verkligen delade medningar om. Men är glad att dom glöms fort och att de sista orden man hör innan man somnar är något i stilen med "Jag älskar dig Louise, du är det bästa jag har".


Jag älskar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback