TICK TACK

The weekend
Fredagen hade älsklingen tagit ledigt vilket var skönt med tanke på att vi inte hinner träffas speciellt mycket. Kvällen bjöd i vanlig ordning på förfest hos oss sedan blev det Melles. Efterfesten slutade vid åtta på morgonen, eller det var då jag lyckades somna i alla fall. Inte alltför taggade vaknade vi på lördagen och det vi hade framför oss nu var 30årsfest i Västberga. Så det var bara åka och handla present och göra allt som stog på schemat och torr i munnen från dagen innan börjades det igen. Stressade som fan kom vi iväg så att vi skulle vara där klockan sju då det var sagt att man skulle komma. När vi hoppade av bussen kom vi dock på att presenten låg kvar på elskåpet i Älvsjö där vi tog en kisspaus. Så det vara bara att åka tillbaka. Väl där kändes det väl lite halvkul. 30+ och sen jag och Mattias som inte kände många där inte. Det bjöds i alla fall på sjukt god buffé och dricka. Kvällen rullade på och efter antal timmar pratade man med alla och hade trevligt och det planerades vart vi skulle gå. Vi hamnade på Cafét men det var inte överdrivet kul för det var för mycket folk och eftersom Mattias var rätt bra rund under fötterna så trodde han att alla puttade på honom när alla i själva verket får en armbåge hit och dit. Så efter en stund bar det av hemmåt i stället. Söndagen blev pricken över i:et på helgen då den innehöll pizza, soffmys och filmkväll.

Arbetsintervjun i torsdags gick mycket bra/mycket dåligt. 4 av 70 blev utvalda och dom ville att jag skulle provjobba men jag tackade faktiskt nej. Ingenting var bra. Det kanske inte är rätt läge att vara kräsen nu men jag menar det, verkligen ingenting verkade bra. Speciellt inte att det bara var 20% enligt avtal och resten svart. Nej tack, jag söker vidare. Ska på en annan intervju i morgon. Vet inte riktigt vad det är men någon slags grossist butik i alla fall. Har sökt så mycket jobb så jag kommer inte ihåg. Hoppas det jobbet är lite mer intressant.

Jag är konstigt seg idag. Det var extremt jobbigt att öppna ögonen imorse. Jag som faktikst var taggad på att träna idag hoppar över det. Behöver städa undan lite här men inte ens det har jag kraft till. Vet inte vad som saknas? Motivation eller mer kraft i kroppen helt enkelt?

Det ska bli spännande att se vad slutlönen blir på. Jag ska nog inte vänta mig för mycket. Känns som att jag kommer bli negativt överaskad. Well, well några tusenlappar bör det vara i alla fall.

Trots att jag inte gör så mycket these days känns det som jag behöver paus i något. Jag vet inte vad men det är någonting som är jävligt tråkigt och om det inte händer något snart blir jag riktigt grinig. Inte bara det att jag inte har något jobb just nu. Det är något annat!

sometimes i love you
more than you'll ever know
other times you get on my nerves
that's just reality
no, it can't always be
kisses, hugs, and beautiful words


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback