DAG 4

79fd17416253f4695a20fcd660116719.png


Det här möttes jag av när jag öppnade balkongdörren imorse. Blå himmel och skinande sol. Kul för er, tråkigt för mig, tänkte jag. Jag hade gärna sett att det regnade, då tar det inte emot att ligga på soffan lika mycket. Det här är fjärde dagen jag ligger här. Ensam. Gnällig. Jag är inte van och det börjar kännas nu. De första dagarna har jag haft feber och sovit bort dagarna och nätterna. Men inatt var första natten som det var riktigt svårt att somna. Tog timmar. Vaknade tidigare än önskat och kunde självklart inte somna om. När jag vaknade första gången imorse vid sex så kändes mitt tillstånd värre. Hur fan är det möjligt, tänkte jag. Somnade om en stund och nästa gång jag vaknade kändes det väldigt mycket bättre. Men nu efter några timmar känns det sådär igen. Men jag väntar lite till, vad annars kan jag göra.

Idag känns allt lite extra surt med tanke på bland annat vädret och med tanke på att mina vänner ska på inflyttningsfest och känner jag dom rätt så gör dom väl stan efter det. Men jag, jag ska ligga här. För fjärde dagen i rad.

Jag ska dock ta mig en lång dusch och tvätta barret som står åt alla olika håll, ta tag i diskberget och ta en promenad till Ica och handla soppa. Och glass. Kanske lyxa till det med en liten fralla och en gräddig ost. Om halsen vill vara med mig och svälja detta. Sen ska jag fortsätta tycka synd om mig själv till någon film och längta till måndag då jag förhoppningsvis är tillbaka på jobbet, pigg och glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback