NOG.

En dag som denna när man får höra saker man hade klarat sig utan, det är sånna dagar jag bara vill vara någon annanstans, leva någon annanstans. Världen är så liten, så grymt liten. Hur man än försöker att hamna i en krets där gammalt inte uppkommer, där rykten inte når ens öra, där man kan ha någon slags nystart- så kommer det alltid en eller annan påminnelse. Banden kan dras över hela Svedala, över hela världen känns det som. Nu har jag ätit mig mätt på bekantskaperna som finns överallt, där ryktena når en snabbare än kvickt, där folk ligger och blir tillsammans med folk som den ena bekantskapen redan haft.

Börjar fundera på om det här med att krogragga är lite underskattat, jag tror nästan det. Dock skulle man ju nästan behöva krogragga på andra sidan jordklotet för att inte hitta ngn som har ngn slags connection till en och som kan binda personen till en och ens krets. I slutändan skulle det väl ändå sluta med att det kommer fram att personen ifråga faktiskt är ett gammalt ligg till dig.

Luddigt som fan, jag vet. Det jag vill komma fram till är ungefär..

Ge mig nytt, nytt, nytt. Och då menar jag helt nytt.
Jag pratar inte bara om en ny karl, som detta kanske gav intryck av. En sådan är inte med i min prioritering just nu. Men ge mig bara nytt! Nytt, helt obekant och främmande! Ta mig någonstans där rykten som jag inte nämnvärt bryr mig om men som ändå kittlar mina nerver inte når mig på något sätt alls. Gör så att jag i praktiken kan ta ett steg frammåt till något nytt där gammalt inte kan tränga sig in. Ett steg från minnen sen en lång, lång tid tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback