DYRT ATT LEVA

Det första som hände i staden var att jag förälskade mig i ett par stövlar som jag trodde var nedsatta från 2200 till 385. Men efter en närmare koll på lappen och lite räkning insåg jag att dom var nedsatta till 1084 kronor vilket faktiskt kändes mer rimligt, så jag gick därifrån utan skor lite halvbesviken. Efter en kvart var jag dock tillbaka och drog mitt VISAkort och fick med mig skorna hem. Vi klickade, jag kunde bara inte lämna dom där! Utöver dom blev det en enligt mig väldigt snygg skinnjacka, ett par byxor som skulle föreställa jeans, ett linne, en tisha, smink och örhängen. För att inte glömma det största och dyraste jag fick med mig hem, en ny dator. En Compaq Presario CQ60 blev det. Nu blir utgifterna en aning dyrare, men det är det värt.

Nu blir det dock till att snåla igen. Jag har redan gjort av med för många tusenlappar sen igår. Hur lyckas man? Ställer mig alltid samma fråga. Det är dyrt att leva. Det är dyrt att unna sig. Det där med att lägga undan pengar är överskattat. Speciellt om man vill komma till Thailand igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback