MITT 2008

2008 måste vara ett av dom mest händelserikaste åren i mitt liv. Bland mina bästa och värsta minnen. Jag kommer alltid att minnas detta år, det har varit otroligt händeserikt och känslosamt. Det har gett mig erfarenheter och gjort mig till en starkare person. Jag kan tänka tillbaka och gråta av lycka. Jag kan tänka tillbaka och gråta av sorg.

Januari - April
Jag var tillsammans med Mattias och allt var som vanligt. Jag och mina vänner upptäckte 90's och Lino och varje helg innehöll minst ett besök på ngn av klubbarna. Joanna började plugga och hon lärde känna ett par sköna människor, bland annat Calle som kom att bli en bra vän till oss i dagens läge. Vi upptäckte Uppsala och Simons hem, vi badade mycket utomhusjacuzzi, vi bokade vår Zakynthosresa, hade klassåterträff med gamla gymnasieklassen, jag jobbade lite smått och bodde än i Högdalen tillsammans med Mattias. Festade och mådde bra, vad jag kan minnas. Tills i början av April, då mitt och Mattias förhållande sprack. Vi båda hade varit otrogna och det kom fram efter många månader. Anledningen till varför vi båda hade hållt det hemligt var ju självklart för att båda gjorde misstag och vill att förhållandet skulle fortsätta. Men sanningen kommer alltid ikapp en och än idag ångrar jag min otrohet mer än något annat jag ångrar i livet. För det ledde till att jag förlorade någon som betydde otroligt mycket för mig. Men det visade sig att min partner också var kapabel till att vara det så det kan man ju inte bygga något förhållande på- tyckte han. Och det var visserligen sant. Men jag ville att det skulle funka och försökte desperat, flera gånger, men han var säker. På utsidan bet jag ihop och fortsatte festa, nu ännu hårdare, varje fredag och lördag. Flyttade hem till mamma & Lasse på Söder, där jag än bor kvar. Inte att förglömma, såg BSB live på Globen.

Maj
Valborg firades i Joannas föräldrars villa med en grym middag, dans och fortsatte på Cafét. Festandet fortsatte och avslutades alltid med fyllesamtal till mitt ex. Där jag även hamnade ofta på helgnätter. Inledde en liten romans med Tobias, en kille som egentligen hade väldigt mycket bra sidor, men som det blev lite för mycket av, så den romansen varade inte överdrivet länge. Jag, Joanna, Barris och Malin åkte i slutet av månaden till Bredholmen och fick även besök av Calle & Filip, det blev ett riktigt fylleslag.

Juni
Parkfyllor, smaka på stockholm, fotboll, sol, hultsfred. Hultsfred. Tre grymma dagar nere i Småland. Joannas festivalpremiär var klockren, helt borta i två timmar. Det var fyllor, pan pizza, dans på bord, fuckvanövernattning, alldeless för få konserter men självklart såg vi vår älskade Håkan H. Fick upp kontakten med min barndomsvän Ted igen. Midsommar firades på mitt landställe på Nämdö, även det en grym helg med smaskigt innehåll. Under denna månad har jag fortfarande kontakt med M. och träffar honom då och då. Mår absolut inte bättre av det, men är för dum för att förstå. The Outfield - Your love spelades sönder under denna månad.

Juli
Sommar, sommar. Inte för att det var det bästa vädret men det var sommar. Lite trångsundfester, uteserveringar, klubbande- som vanligt. Jobbade heltid under första veckorna i Juli. Sen bar det av till Zante med Joanna, Johanna & Barris. En underbar vecka som jag levde på lång tid efteråt. Med oss hem fick vi solbränna, förkylningar och minnen av klockrena händelser och kommentarer. Med mig hem hade även jag med mig pirrande känslor. Dessa kom från en engelskman som jag träffade där och tillbringade en del tid med. Vi lovade varandra att ses igen och mailade och sms:ade så fort vi kom hem. Försökte under denna period glömma M. så gott det gick, men han kändes inristad i hjärtat mitt.

Augusti
Började med yttligare en helg på Bredholmen. Jag, Joanna & Barris. Fröken Barrsveden fick för första gången i sitt liv känna på hur det är att vara riktigt bakfull och vi tyckte inte ett dugg synd om henne. Denna månad hade jag min första vita helg på väldigt väldigt lång tid, det hände otroligt jobbiga saker med min älskade pappa samtidigt som jag såg fram emot att Darrell, som engelskmannen heter, skulle komma och hälsa på mig i Sverige. Jag och Joanna gjorde Cafét med shottar och armen i luften varje onsdag. Sista Augusti hade jag den roligaste kvällen i mitt liv som man kan ha på två personer. Jag & Joanna avslutade månaden med att ta 300 kort i en webkamera, med diverese rekvisita, och utan. Johanna & Fabbe hade en trevlig kräftskiva på deras gård och den kvällen slutade hemma hos M. så ni kanske förstår att läget var ungefär detsamma som ovan.

September
Första helgen denna månad kom Darrell och bodde hos mig. Jag visade lite av Stockholm, vi var ute och åt och drack drinkar på SkyBar. När han åkte hem tyckte jag dock det var ganska skönt, för det klickade inte alls på samma sätt som på Zante. Och efter det var det end of that story. Vi har inte hörst speciellt mycket efter det. September var en låg månad för mig. När jag och Darrell slutade maila och smsa varje dag efter mer än 1 månad slog M. tillbaka i huvudet på mig. Det var mörka dagar. Men ljusa dom jag fick vara med mina vänner och klubba, förstås. Det var kräftskiva hos Åsa & Christer och utomhusjacuzzi. Det var en grymt lyckad kräftskiva på Bredholmen och med överaskningen att Joanna hade köpt en resa till Thailand åt mig. Vilken vän va? Denna månad fortsatte med personalfest sen var vi inne i Oktober.

Oktober
Träffade min gamla arbetskollega från Media Markt, Therese, en jättetrevlig kväll. Vi lovade att ses snart igen, men har fortf. inte gjort det. Kom igång med träningen lite smått, mamma tvingade mig till läkaren, festandet fortsatte och även denna månad var ganska mörk. Mycket deprimerande ting och känslor.

November
Jag & Johanna fyllde 21, Joanna flyttade till en ny lägenhet, någon skön hemmafest, "inflyttningsfest", blev månadsanställd på jobbet efter mer än 1 år, fick en fet lön, högläsning ur Joannas gamla dagböcker men det starkaste minnet från denna månad var när min syster- min Therese & Sandra lämnade mig och vår arbetsplats för en flytt till Thailand, riktigt tufft, men dom förtjänar det mer än någon annan! Nu har det lugnat sig lite på M. fronten, tack och lov. Börjar träffa ett gammalt ragg från flera år sen igen lite smått.

December
Julbord med jobbet, kvällar hemma hos Joanna, julfest hos Eve. Jag, Joanna, Johanna, Barris, Johanna E, Calle & Ted drog iväg på en Galaxykryssning som blev toppenskön. Får reda på att M. är tillsammans med en kissunge vilket hjälper mig att ta det sista steget vidare. Jag & Joanna åkte den 23:e till Thailand. Men det skriver jag om nästa gång.

Det var 2008 i halvdan beskrivning med säkerligen många saker glömda, men jag tror jag har lyckats få ner det som gett mig mest intryck. Som ni läst har jag gjort en hel del, jag har mått otroligt bra tillsammans med mina vänner samtidigt som cirka 8 månader kantades av en ständig nedstämdhet och sorg. Jag kämpar än idag att få bort bilder som kommer upp i mitt huvud, men det går inte att jämföra hur jag mår nu med hur jag mådde för bara ett par månader sen. Nu kan jag i ärlighetens namn säga att jag mår bra även då jag har mina dagar. Joannas lillebror frågade mig i Thailand om jag hade några nyårslöften, jag svarade nej. Men inom mig lovade jag mig själv att mitt 2009 skulle innehålla noll Mattias. Jag bröt det löftet bara halvvägs in i 2009's första månad. Måste man säga sina löften högt för andra för att hålla dom? Men för första gången tog jag inget steg tillbaka. Jag går bara framåt nu, tydligen. Så kom nu mina vänner så tar vi varandra i handen och möter det nya året!

2008 måste vara ett av dom mest händelserikaste åren i mitt liv. Bland mina bästa och värsta minnen. Jag kommer alltid att minnas detta år, det har varit otroligt händeserikt och känslosamt. Det har gett mig erfarenheter och gjort mig till en starkare person. Jag kan tänka tillbaka och gråta av lycka. Jag kan tänka tillbaka och gråta av sorg.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Vilket år du/vi har haft. Jag tror inte att du glömde en enda sak! 2008 var ett bra år och framför allt slutade det bra.. 2009 kan bara bli bättre <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback