DAGENS KAKA

Ringde precis min mor. Hon svarade nyvaket och jag hörde ångesten i hennes röst. Klockan är halvfem på morgonen där borta i paradiset och nu ska dom gå upp för att bege sig hemmåt till minusgrader. I know the feeling! Dom får mer än gärna stanna där för min del. Samtidigt som det känns som att dom åkte igår känner jag att jag har varit ensam ett tag och jag har älskat det. Inte bokstavligen ensam, men haft lägenheten själv. Detta faktum att dom kommer hem imorgon har gjort att jag senaste dagarna anmält mer och mer intresse på lägenheter, blir riktigt arg på att det ska vara så svårt att få sig ett litet jävla krypin. 22 år och inkomst, ge mig en etta bara? Se så?

Jag vet att det är någon som har skrivit om det här med människor som äter på tunnelbanan och dylikt. Jag kan känna att jag håller med då den personen skrev ngt om att att chips på tåget. Efter en syn idag på väg hem från gymet kommer jag fan knappt stoppa in ett tuggummi i käften offentligt. Jag är fortfarande lite smått äcklad av människan som satt och åt hallongrottor mittemot mig. Kaka efter kaka. Han hade en hel plastpåse med kakor. Efter varje kaka torkade han sig runt munnen med sin vante och smulorna hamnade i sin tur på hans jacka och i hans knä. Han åt kakor från Gubbängen till Slussen, då sprang han av och tog tunnelbanan på andra spåret, fortfarande med kakpåsen i handen. Jag lovar att han fortsatte smula på den turen. Jag skämdes nästan över att sitta mittemot den här killen, med tanke på att folk tittade på honom. Jag hoppas ingen trodde att vi var i sällskap. Behåll kakorna hemma, framförallt om du är ensam. Och knubbig.

Kommentarer
Postat av: johanna

haha!. sköna du, men instämmer.

Postat av: Barran

haha klockrent!!

2009-02-18 @ 08:58:03
Postat av: Sussie

Åt han med öppen mun eller?

Annars var det lågt av dig att skriva det sista i ditt inlägg, det där om att behålla kakorna hemma framförallt om du är ensam och knubbig.



Om inte jag tar helt fel så är en av dina vänninor lite av det rundare slaget ( är snäll nu).

I alla fall om man tittar på bilderna ifrån Tailand, där hon är med.



Tycker du själv att det var en kommentar att stå för?

Tycker inte om när man trackar ned på folk,lågt.

2009-02-18 @ 10:28:39
Postat av: Malin

Hejtjejenhundraårsen! Du måste nog uppdatera min bloggadress:) Börjar läsa den här så jag får lite update!

2009-02-18 @ 16:27:52
URL: http://maythwart.blogspot.com
Postat av: Louise

Jag skrev inte att det är ngt fel med att vara knubbig, jag skrev vad jag blev äcklad av det och ja står jag för!

2009-02-18 @ 16:34:16
Postat av: Louise

Vad vill du?

Jag tycker det var osmakligt, jag tycker inte man proppar i sig en hel påse kakor, sitter och smaskar och smular på tunnelbanan, speciellt inte om man är tjock. Jag tycker det är att skämma ut sig. Alla har vi olika åsikter, men om du diggar så hoppas jag att du stöter på honom och hans kakpåse. Punkt slut.

2009-02-18 @ 17:12:07
Postat av: annie

HAHAHAHA det var ju jaaag som skrev om chirren på pendeltåget! :D guuud vad kul med kakpåsen! det är inte helt okej!

2009-02-18 @ 18:14:41
URL: http://www.lillaannie.se
Postat av: Sussie

Det märks att du verkligen inte förstår vad jag menar, inte om man läser dina svar.



Du skriver ju att du tycker det är äckligt med tjock.

Citat 1;" Jag skämdes nästan över att sitta mittemot den här killen, med tanke på att folk tittade på honom. Jag hoppas ingen trodde att vi var i sällskap. Behåll kakorna hemma, framförallt om du är ensam. Och knubbig."



citat 2;" ..smaskar och smular på tunnelbanan, speciellt inte om man är tjock."



Då borde du ju tycka det är lika äckligt att sitta mitt emot din väninna om hon äter (hon du var med till tailand )eftersom hon är STOR.



Och kom inte och säg att det är hon inte, bilderna från tailand talar för sig själv.



Men nu ska jag ej slösa mer energi på dig. Det finns trevligare personer att lägga energi på.

2009-02-20 @ 08:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback