RAPPORT

Helgen försvinner lika fort som den kommer. Denna gjorde åtminstone det. Fredagen började hemma hos Johanna med en varsin sallad, rödvin & amarulla, Let's Dance, mannikängande & besök av fröken Barrsveden. Vi hamnade otippat nog på Pans. Blev "uppraggad" av en kille som såg svensk ut men bröt som en turk. Han påstod att han var det också. Och med tanke på hur han försökte ragga upp mig tror jag nog på honom. Utan ett ord tar han min mobil ur min hand, skriver in sitt nummer och ringer sin mobil och säger med den ocharmigaste rösten "Följ med till Solna!". Hans vänner var dock lite normalare och gick att prata med. Efter att ha slösat nog med pengar på drinkar begav vi oss till Whiteroom och festade vidare. Det hade man ju dock kunnat skippa, om man frågar mig. Hemma i säng vid sex snåret, försökte mig på ett blogginlägg som jag verkligen ville skriva men det mina vänner, det gick åt skogen. Lördag var huvudvärkens dag, men även den dag vi hade planerat att gå ut. Denna gång även med Joanna, Barris, Malin & Victor. En trevlig förfest med som i tidgare inlägg nämnt singstar. Efter lite olika åsikter om vart vi skulle gå så struntade Malin i att följa med och Johanna hade redan lämnat oss för ett annat sällskap. Men vi fyra andra hamnade på GK och dansade till stängning. Efter en mycket märklig händelse på donken lämnade vi staden, dock en mindre än när vi åkte in. Väl hemma vet ni ju redan vad jag sysslade med. Fyra timmars sömn sen var jag påväg mot Huddinge igen för att äta frallor och analysera. Jag, Joanna & Johanna lagade en god middag, kollade på The Holiday och den ena efter den andra suckade och pustade. Det var en märklig dag igår, för oss alla. Av någon konstig anledning. Vi skrattade samtidigt som jag tror att alla tre tänkte och fantiserade sönder våra hjärnor i något som inte var skratt & lycka.

I detta nu ligger jag i sängen och lyssnar på Melissa Horn. Jag har inte lyssnat på henne på länge. Sist jag gjorde det grät jag. Grät och grät och grät. Nu kan jag lyssna utan att gråta och det är skönt, för hon är för jävla bra. Hennes låtar är för jävla bra. Och i detta nu njuter jag av tanken att mamma & Lasse åker till Thailand imorgon. Jag nästan kräks av avundsjuka men det ska bli grymt skönt att bo ensam närmaste veckorna. Kom gärna och umgås med mig vettja.


 

Kommentarer
Postat av: jobi

tack :)

2009-02-03 @ 00:16:54
Postat av: Joanna

Melissa är det bästa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback