"DEN 25:E SMÄLLER DET.."

 Känns som att jag har haft fullt upp sen i söndags morse. Då började jag dagen med att jobba på hemtjänsten för att direkt efter det åka hem till mamma på middag. Efter det stressade jag och Mattias på bio och så Shrek 3. Jobbade på hemtjänsten även i måndags då jag fick samtal från HM som ville att jag skulle komma in redan då. Det var dock omöjligt så i tisdags satte jag in min fot i HM-världen. Visste inte så mycket och hur mycket jobb det handlade om och är inte så mkt klokare nu heller. Det var extra den här veckan pga att det var högt varuintag men min kontakt i princip lovade mig att om jag väl började på HM är det lätt att få mer jobb. Så jag hoppas på det bästa men jag hoppas inte för mycket, vill inte bli alltför besviken. Jag trivs verkligen! Träffa kunder och jobba med kläder, toppen. Tiden går fort, man är sysselsatt hela tiden och kollar aldrig på klockan. Men, vi får se vad som händer. Jag hoppas inte att det är min sista dag på HM i Skärholmen imorgon.

Veckan har gått sjukt fort. Fredag imorgon. Fredag brukar innebära festligheter men jag tror inte det blir så mkt sådant denna helg. Jag är luspank. Skittråkigt med tanke på att det är Håkan Hellström på lördag på Grönan som jag gärna hade gått på med bruttorna. Dricka vin, lyssna på Håkan, utgång. Guld ju! Men nej... Ibland får man stå sina kast, som jag nu då jag redan har slösat(?) bort mina pengar tydligen. Äger cirka femtio kronor. Yippe. Ska försöka få med Mattias på en rejäl storstädning här hemma i helgen. Vill inte ens veta vad som kan ligga bakom sofforna osv. "Ska du med ut i helgen?" "Nej, jag har inga pengar. Jag ska storstäda hemma". Kul. På det så känns det även surt att vara såhär fattig när jag har 25% rabatt på HM. Har sett hur mycket fina saker som helst. Jag ser fram emot den 25:e... Inte denna månad. Men kanske månaden efter det?

Nej fy bövelen. Pengar är inte allt, jag vet. Men just nu känner jag för att lägga mig under täcket och hoppas på att det står en skattkista brevid mig när jag vaknar, eller nått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback