skrämmande människor i vår värld

Hallå hallå.
Man blir på så bra humör med detta underbara väder! Tyvärr ska det väl försvinna i veckan. Men man kan ju alltid hoppas på att det stannar kvar. Dagen igår spenderade jag och syster Tess hemma hos mamma och Lasse i Hökarängen ute i trädgården. Jordgubbar, nötter och vin. Det var mys. Stannade på middag med räkor, avocado, skagenröra och baguetter. Mucho gott. Vid sju begav jag mig mot bussen med skavsår och två sjukt tunga påsar från bolaget. Hade räknat med att Mattias skulle hämta mig men hans mobil blev ur funktion igår så vi fick inte tag på varann på flera timmar. Det gjorde mig faktiskt orolig att inte veta något (visste ju inte att den inte funkade) men sen visade det sig när jag kom hem, där va han ju! När jag väntade på bussen så träffade jag en väldigt underlig människa. Hon var i 40 årsåldern och såg egentligen ganska normal ut förutom att hon var väldigt stor och hade guld/orange läppstift utsmetat runt läpparna. Anyway- hon stod och tittade på mig och sa sen "Ursäkta om jag tittar men det är mina ögon jag kan inte hjälpa det" Nej självklart tänkte jag titta på du liksom. Men det skulle man väl kanske inte sagt för då kom hon närmre mig, och då lovar jag nära. Läskigt nära. Jag backade och hon följde efter, tillslut kunde jag inte backa mer för jag hade en busshållplats bakom mig. Hon sa så sjuka grejer. Bland annat sa hon att någon hade sagt till henne att hon var elakare än självaste adolf hitler, att hon inte skulle kunna ha sånna shorts som jag hade för hon har så håriga armar(!?) Så visade hon både armar och ben och mycket riktigt så var det hårigt. Hon frågade om hon kunde få en kram, jag svarade att jag inte kramar främlingar och då fick man "Jaha, så jag är en främling?" Ja det tycker jag att du är sa jag. Då presenterade hon sig med någonting typ "Agneta Lindström, Mickes mamma". Haha, ok vem fan är Micke? Hon berättade om att en tjej hade smörjt in hennes klitoris med salva mot hennes vilja. Hon fortsatte att säga störda gejer och så fick jag även kommentaren att jag var fin och hade fina ögonfransar. Du med, sa jag. Då blunade hon i säkert 10 sekunder för att visa sina ögonfransar. Varje gång hon närmade sig mer och mer så kollade hon också väldigt mycket på mina systempåsar och sa "Jag är väl ingen tjuv?" Nej du det hoppas jag inte sa jag. Men den här människan var så skum så jag tog mina tunga kassar i handen trots att armarna nästan gick av. Hon sa massa sjuka saker och det var aldrig så att hon fortsatte diskutera dom utan hela tiden chockade hon med något nytt. Jag tänkte låta henne gå på först för att inte riskera att hon skulle sätta sig brevid mig men nej, jag skulle självklart på först. Jag satte mig ytterst. Hon fortsatte bakåt. Alltså, herregud vilka människor det finns. Hon var ju visserligen inte frisk men ändå. Jag vill komma ihåg allt annat hon sa men tyvärr var det så mycket så jag minns fan inte. Scary!

Väl hemma var som sagt Mattias och även dom andra grabbarna va här. Det var snack om att vi skulle åka ut till ens landställe men klockan drog iväg så tillslut stekte vi korvarna som vi hade tänkt grilla hemma och stannade även inne hos oss hela kvällen och drack lite. Inte alltför kul och inte alls vad jag hade förväntat mig, men å andra sidan skönt att inte vara bakfull idag och att spara pengar.

Idag har jag och min älskling varit ute en sväng borta i Haninge. Hittade lite välbehövliga och billiga saker på Ö&B, sen blev det lunch i Haninge C och sedan storhandling på Ica Maxi. Så nu är det påfyllt igen med allt från nudlar till köttfärs, kyckling, fisk, korv, pasta, yoghurt, drycker, riskakor och allt möjligt. Skönt. Vi toppade shoppingen med en burk jordgubbar. Jag älskar jordgubbar. Så gott och så sommrigt. Nu är han iväg på fotboll men kommer hem strax då ska vi laga lasange och ikväll blir det film med diverse tilltugg, det ska bli mysigt. Älskar dig Tiiias.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback