TANDVÄRK :@

Jag hatar tandvärk.
Jag hatar det så otroligt mycket!
Jag har varit hos tandläkaren titt som tätt sen jag var 14 år. Trodde alla problem skulle försvinna när jag tog bort min tandställning för två år sen men jag har problem hit och dit ändå. Nu är det självklart så att jag är en av dom som har problem med visdomständerna. Den har inte kommit fram, det är bara sjukt svullet och gör sjukt ont. Det fanns ingen tid när jag ringde så alternativen är att åka till akuttandvården senare när Mattias kommit hem (jag satt med honom på ögonakuten i flera timmar så nu är det hans tur) eller att vänta tills imorgon och gå till tandakuten i Farsta. Frågan är om jag står ut tills imorgon. På att jag den här förbaskade värken och svullnaden måste jag börja betala tandvården nu också. Jag som har så mycket pengar att röra mig med! Mitt humör blir verkligen piss när det kommer till sånt här. Tandvärk är den värsta värken enligt mig. Tro mig, jag har varit med om en hel del.

Från det ena till det andra, från det tråkiga till det roliga så var det i alla fall en härlig dag igår. Jag, Joanna, Johanna och Malin tog med oss picknick och åkte till Kvarnsjön och mös. Sol, bad, mat, skvaller. Det var en riktigt mysig dag. Sånna måste vi ha många i sommar. Och från det roliga till det tråkiga igen så bestod kvällen inte av så mycket mer än lite falukorvsmatlagning, tv, tandvärk och lite tjaffs.

För att fortsätta på tråkigheter så har ju solen tydligen tagit en paus också. Verkar som att den ska göra det närmaste tiden också. Nu är det inte säkert att det blir något Nämdö i helgen. Men jag känner för att åka dit ändå. Kan nog få med mig Tess ändå. Mysigt att äta god mat, dricka lite vin, spela kort och bara ta det lugnt ute i skärgården. Men helst vill man ju ha sommarvärmen som varit senaste tiden. Tyvärr har man ju inte ett smack att säga till om, solen gör precis som den vill tydligen, bläää...

Nu ska jag gå till centrum och handla yoghurt (eftersom jag knappt kan tugga!) och ipren. Sen ska jag väl lägga mig på soffan och tycka synd om mig själv pga tandvärken och undra över vart mina skattepengar har tagit vägen? Jag hoppas verkligen att dom kommer snart.

 / L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback