SOMMAR!

Jag bara älskar den här sommarvärmen. Låt den hålla sig kvar, snälla. Nu när jag inte kommer jobba något alls i sommar får det gärna vara såhär hela tiden. Och förresten, hur underbart låter det inte? "Ledig hela sommaren". Jag njuter av bara tanken.

Har varit dålig på att uppdatera senaste dagarna men det är helt enkelt pga vädret. Vem vill sitta inne och blogga när man kan vara ute.. Men såhär har senaste dagarna sett ut:

Tisdag: Började dagen med att diska den jävla högen. Sedan simmade jag med mamma i Högdalen och efter det blev det en fika. På kvällen samlades alla sex tjejer (som för övrigt har börjat ses mer och mer och det är verkligen skitkul) och åkte till Medborgarplatsen där det blev ett och annat glas vin och öl. Lite mat fick också vara med i bilden. Vid stängning splittarades vi dock och jag och Johanna åkte till en fest i Huddinge där Mattias höll hus. Det var trevligt precis i början men sen blev det kaos. Mer än så vill jag inte gå in på..

Onsdag: När jag såg vädret ville jag bara dra upp Mattias ur sängen, men han var trött. Men efter ett par timar gav vi oss iväg mot Ågesta för att möta upp Joanna och Eric. Det blev en mysig picknick med grillning och en del insektspanik. Mattias tog sig även årets första dopp, dock endast för att hans fotboll ramlade i vattnet. Efter ett par timmar där spelade pojkarna lite fotboll och jag och Joanna njöt i solen med musik och jordgubbar. Kvällen spenderade vi också ihop alla fyra med film och onyttigt.

Idag: Kom iväg vid halv tolv mot Huddinge och Joannas päron. Med sol, pool, god sallad och bara ren sommarnjutning låg vi där i ungefär fyra timmar. Riktigt jävla nice. Efter det tog jag mig hem för att byta om och hoppa in i bilen med Mattias för att åka till Korpenmatchen. Där stekte det ännu mer på kroppen, det var nästan bra att dom matcherna endast är 2 x 20, annars hade jag nog inte haft mina armar kvar nu. Det bränner, det bränner, det bränner.

Nu är jag hemma och dagens hetta har nu satt sig innuti huvudet känns det som. Lite huvudvärk sådär. Ska snart börja göra den goda bacon & ost salladen så att den är klar lagom till när min man är hemma. Han är galen som efter sin match åker på träning. Nåväl, det är väl bra att någon är hurtig i alla fall.

På lördag är det heldagskalas vilket jag ser fram emot. Benny och Camilla har 20årsfest tillsammas, har en känsla av att det kommer bli bra. Utomhus redan från klockan tre. Ska bli spännande att se vad dom har hittat på. Gratis mat och dricka- bara en sån sak är ju trevligt. Morgondagen är oklar men något kommer helt klart hända.

       

Bilder från igår och idag..
Mer bilder
http://ells.bilddagboken.se

/
L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback