Nämdö & Midsommar

Hemma i hålan Högdalen efter en skärgårdshelg.
Vädret var ju bara med oss Fredag och Lördag men det är trots det varit underbart. Riktigt mysigt! Helgen har innehållt båtar, havet, solen, grillning, hamnkrogen, kortspel, en viss mängd vin och massa skratt. När man var tretton var man tvungen att följa med och ville bara hem till betongen men senaste åren längtar jag alltid ut dit. Helt annan femma när man är "vuxen". Nämdö och Bredholmen är klara skärgårdsfavvisar. Helgen var jag ju dessutom utan min karl, det gick bra men jag kände saknaden riktigt mycket i söndags. Så igår när han kom hem blev jag varm i hela kroppen och kände hur sjukt jävla mycket jag älskar honom. Min kärlek! Sen mös vi hela dagen och kvällen och inget går upp mot det. Det skulle väl just vara skärgården men det är ju på olika plan.

        
(Mer bilder på min bilddagbok som vanligt)

På fredag är det midsommarafton och det är den högtiden på året jag tycker om mest. Helst vill jag uppleva det vi gjorde förra året ute på Bredholmen men tyvär blir det nog inte så. Just nu är jag och speciellt Joanna i en planeringsfas och försöker kolla vad som egentligen kommer ske. Nu lutar det ändå åt att åka ut, dock lite färre och lite annorlunda gäng från förra året. Men det gör inte mig något. Jag vill ut, jag vill fira midsommar där. Sill, potatis, nubbar, bad, bastu, dans och allt. Jag vill! Hoppas det som finns i våra tankar nu går igenom. Jag vägrar fira midsommmar "hemma".

Midsommar betyder även ett år för mig och Mattias. Inte den officiella årsdagen men det var då vi fann varann första gången. Sedan det datumet (den 23:e) träffades vi som i ett förhållande. Det var lite stormar i det hela efter en stunds träffande, men den dagen är ändå vår. Det känns som en årsdag på sätt och vis. Kan inte förstå att det var ett år sen. Att mannen i mitt liv fortfarande är här... Hade inte kunnat tro det men jag är lycklig :)


(Midsommar förra året)

Dagens planer är inte många. Ska nog börja med att ta något att äta för så långt har jag inte kommit än. Sen tror jag att det lutar åt ingenting. Jag är seg med lite smått huvudvärk så det blir nog en mindre händelserik dag idag. Tror minsann att fotbollsuppehållet har börjat nu också och då har jag mannen min för mig själv all night long <3

Kommentarer
Postat av: tessi

Pullis! Det är dags att vi ses så att du kan fixa till min sida, annars kommer jag skita i det här. fan skit tråkigt med dom so det finns att välja på.. Aja, tack för bilderna :) Och jätte fint har du på din sida. Puss syster.

2007-06-19 @ 18:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback