midsommar 06

DETTA ÄR ETT INLÄGG SKRIVET AV JOANNA OM MIDSOMMAR 06, SKRIVET NÅGON GÅNG PRECIS DÄREFTER FÖRRA ÅRET. JA - JAG HAR SVÅRT ATT SLÄPPA DET. DET VAR GRYMT!

"Midsommar 2006, fucking oslagbart!

Jag och min pärla Eric (uttalas med engelsk brytning) anländer till Bredis på tisdag eftermiddag utrustade med mängder av cider och diverse mat för 20 personer.

Onsdag glider förbi med lite städning och tavelupphängning. Det är lugnet före stormen.

Torsdag eftermiddag anländer Malin med tre tjejkompisar, en till Malin, en Johanna och en Carro. Vi käkar en god middag nere vid bryggan och drickandet är redan igång. Några timmar senare kommer Mattias +6 personer och jag och Eric åker för att hämta dem. Där är partyt redan igång, alla utom Mattias som körde verkade fått i sig lite. Väl iland började hetsjakten på bästa sovplatsen. Sedan var det bar iväg igen för att hämta Louise, Barris, Issa och Gustav. Och sen var det bara iväg för att hämta de sista, Lenita och Patrik. Alla var på plats och intrigernas helg kunde börja. Redan första kvällen börjar snacket gå och efter knarkprat med grannen var verkligen snacket igång. Men med tanke på nästa dag blev det en relativt tidig kväll för de flesta.

Fredag, Midsommarafton. Endast Mattias och gänget vaknar upp bakis och startar med en återställare. Frukost plockas fram, rostat bröd sköljs ner med öl. Folk badar, solar och har det allmänt skönt. Vi får besök av min 88-åriga, halvt blinda och halvt döva granne som bjuder upp alla ungdomar till midsommardans med dragspel och sång. Ingen kommer dock ihåg att gå dit. Klockan två inser jag att det kanske är dags att börja med lunchen. Efter ett första dopp i det blå ställer jag mig för att skrubba ca. 3 kilo potatis. Malin utses till köksmästare och får till och med Balazs att vispa grädde till tårtorna. När allt är klart, två timmar senare sitter vi tjugo personer och tuggar i oss diverse sill, lax, potatis mm. Nubbarna slinker ner med jämna mellanrum under skönsång. Efter en härlig midsommarlunch börjar grabbarna basta och bada medan vi andra spelar tabu på verandan. Som vinns av lugna Simon och Gustav. Louise och Lenita/Issa får nöja sig med en snopen andra plats medan jag och Barris är nöjda med vår tredje plats. Alla börjar nu bli mer eller mindre runda under fötterna och intrigerna hopar sig. Musiken är i full gång och jag diskuterar månadens slitzbrud med simon: "Hon är söt, hon ser liksom inte sådär Blondin porrig ut, hon ser mer oskyldig ut, typ: Åh snälla kom och knulla mig" Simon ser först ganska förskräckt på mig men håller sedan med. Men ingen dricka utan mat och ingen mat utan dricka. Malin förvisas in i köket igen för att fixa potatis och ett gäng såser. Gustav utses till grillmästare mot sin vilja, men allt går ganska bra ändå. Middagen sköljs självklart ner med fler nubbar. Patrik försöker nog lite diskret supa mig under bordet efter som han ständigt bjuder mig på Jäger, som självklart mer än ofta snabbt slinker ner. Sen är det dags för bastu och bad, vi tränger oss in säkert 15 pers i bastun för att sen slänga oss i det härliga havet. Den ena efter den andra håller varandra handen och och hoppar i det blå. Efter mycket bastu och bad är det dags för fyllekäk, fram med kvällens tårtor som alla glatt smaskar i sig. Vi har nu även fått besök från andra sidan ön som hört att det är drag. Nu börjar intrigerna på allvar, folk gråter, skriker, gömmer sig och hotar att slå varandra. Slagsmål inträffar dock aldrig och kvällen slutar runt femtiden på morgon med nupp i olika buskar.

Lördag. Alla är mer eller mindre bakis, folk solar på bryggan och vissa packar för att åka hem. Kvar blir vi bara sju stycken. Men vi har en grymt skön kväll. Eftermiddagen börjar med att lyssna på matchen på bryggan vilket visar sig att bli riktigt kul med överexalterade kommentatorer. Från och med nu följs bara VM på radio. Middagen består av lite smått och gott som finns kvar. Eric eldar igång bastun igen och vi kör en favorit i repris med bastu och bad. Malin och tjejerna lägger dig relativt tidigt. Medan Eric, jag och Frugan sitter uppe till halv fem ännu en natt. Det snackas allvarliga saker som död men slutar med att frugan ligger på golvet och skrattar: "Jag ville berätta vad som hände när jag blev våldtagen AV ÄLDRE MÄN!!!!!" - Skönaste!

En underbar, oförglömlig och oslagbar helg."


Kommentarer
Postat av: Joanna

Kan va bland de bästa inlägget jag har skrivit haha :)

2007-06-24 @ 14:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback