Jag? Vuxen?

När ska det börja kännas att man är vuxen?
Jag bor inte hemma längre, jag lagar mat, tvättar, städar, handlar. Men jag känner mig fortfarande som ett barn, på sätt och vis. Jag har visserligen inget jobb och jag måste tänka på min ekonomi mycket mer än jag gjorde när jag bodde hemma. Hur lång tid tar det egentligen? Det kan ju inte handla om så många år tills den dagen man ploppar ut ett barn. Jag antar att det kommer...

Bara det sakerna jag har gjort idag är nog vuxet tycker jag:
Tvättat, diskat, varit på banken, varit och handlat. Påsens innehåll ser ju inte direkt ut som den hade gjort om man bodde hemma då den innehöll:


Ost
Lök
Mjölk
Potatis
Äpplen
Tvättmedel
Matlagninsgrädde
Hollandaisesås
Creme Fresh
En tidning


Jag ska laga en fiskrätt till middag. Tänka exprimentera lite själv och det jag har i tankarna nu verkar gott. Sen får vi se hur det smakar när den verkligen står framme och ska ätas. Man borde äta mer fisk. Underskattat som satan. Jag älskar fisk. , nu blir det mer fisk här hemma framöver!

Nu ska jag ta mig ett par mackor och lösa lite korsord, sen är det dammsugning som väntar. Ganska mysigt att bara vara hemma och pyssla en regning dag som denna faktiskt.

Ikväll får vi en "ny" soffa också. Joanna och Erics gamla kommer till oss då dom har köpt nya. Det ska bli trevligt att båda kommer kunna ligga skönt utan att få någon fot i ansiktet.


"All I want to do is make love to you"


Kommentarer
Postat av: Karin

Känner liknande, igår fixade jag el-abonnemang och hemförsäkring till nya lägenheten, hur många vuxenpoäng är inte det liksom?

2007-06-27 @ 19:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback