Upp & ner..

Senaste tiden har inte varit den bästa. Hela förra veckan var bara en stor konstig stämning. Jag tror iofs mig veta grunden till detta. Men det har varit jobbigt, ansträngande, tråkigt och deprimerande. Man har varit mer arg, irriterad och ledsen än glad. Som tur är finns medvetenheten och i bland kanske det är bra att inte komma överens och bråka, för att lära känna varandra bättre. Det har helt enkelt varit jobbigt, gått upp och ner och så har man varit känslomässigt instabil. Men nu är det faktiskt på väg upp igen... när man möts på halva vägen brukar det bli bättre.

Senaste tiden har tiden gått mest till att jobba. Jobbade mån, tors, fre, lör och söndag. Fredagen var upp och ner den med men slutade med chips, dipp och Snakes on a plane med mannen min. Filmen är inte att rekomendera. Trots att jag hade jobbat hela lördagen så fick Therese from work med mig ut på galej. Och det ångrar jag inte i dag vilket man lugnt kan säga att jag gjorde i går morse när klockan ringde. Det blev alltför mycket dricka och för lite sömn. Hade sovit tre timmar och trodde seriöst jag skulle spy så fort jag rörde ett finger. Men jag hade inget val - jag skulle jobba! Så med en påse och flaska vatten satte jag mig på bussen och jag har aldrig jobbat när jag mått så sjukt dåligt men jag är stolt över mig själv - jag klarade mig igenom hela långa dagen! Det var en pina, men huvudsaken var att jag klarade det relativt bra. En eloge till mig.. tack tack. I går kändes det som att det aldrig skulle göras om, men såhär idag när man mår bra tänker man ju annorlunda.

En av mina två lediga måndagar i månaden. Har sovit ut och ska snart äta frukost (vilket jag aldrig gör när jag jobbar) och bara ta det lugnt för mig själv. Vet ju dock att lite disk och sånt står på listan men det är sånt man inte kommer undan. Sen är det jobb i yttligare fyra dagar i rad, elvatimmarspass hela veckan :/ Men sen är jag LEDIG i helgen, löningshelg dessutom. Slipper kaos på jobbet och ska gå ut och festa utan att vara nojig för bakfyllor osv. Fredag blir det förmodligen lite utgång med tjejerna från jobbet och lördag med the old ladies och min syster och hennes gäng. Så denna helg är att se fram emot.


Ekonomin är lite halv ostadig nu dagarna fram till lön. Känns dessutom som att jag har massa saker att betala... det kanske inte är så mycket, men är man inte van med utgifter sen innan så.


  • Halva hyran till Mattias
  • Mobilräkning
  • Bostadsköräkningen (lite sen..)
  • Halva avbetalningen på vår nya TV
  • Mat coh hushållsartiklar

Dessutom känner jag att jag behöver shoppa lite till mig själv. Bland annat smink, jeans och skor. Men det kanske få vänta. Måste ha råd att leva i en månad och jag tror inte denna lön blir lika härlig som förra tyvärr.

Efter min hemska dag i går kämpade min älskling ut sin bil från snön och hämtade mig som vanligt och då var det hem till mat och massa mys... Så ska det vara. Jag älskar dig <3

Nu väntar varm Oboy och tunnbröd med ost! 


 

Adios / Louise..

Kommentarer
Postat av: Andreas Borgh

:o


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback