Mesen själv.

Det konstigaste hände på jobbet i går. Började halv tio och den första timmen var okej, var lite trött med anledningen att jag bara hade sovit fyra timmar och förkyld. Sen började jag känna mig deprimerad och sen kunde inte tårarna stoppas. Grät och grät och jag vet fortfarande inte varför... Kändes ju sådär att gå hem av den anledningen men vad skulle jag göra/säga? Inget har hänt och det var inte PMS. Det vara bara skumt... Men efter att ha pratat med mammsen så förstod jag att sånt händer. Men ändå? Hej jag heter Louise, jag är en mes som börjar stortjuta i kassan på jobbet utan anledning? Kände mig ledsen, visste bara inte för vad. Åkte hem och då skulle man försöka förklara för en man att man är ledsen utan anledning vilket inte är det lättaste. Nåväl, senare somnade jag i ett tag och när jag vaknade hade förkylningen blivit värre och vi låg hela kvällen i soffan. Tårarna hade försvunnit och istället har jag fått älsklingens hosta, snorig näsa, hängigt huvud och feber till och från. Pallar inte! Vill inte vara borta mer från jobbet!

Bortsett från sjukligheten och de är det mesta bra. Isabel var hemma i tre veckor och hann i alla fall träffa henne tre gånger. Känns inte alltför jobbigt för jag fick ju faktiskt veta att hon inte blir borta i tre år utan bara till sommaren! I onsdags var jag på kareoken på falken med Isabel, Lenita, Mickis o Helmut. Kan varit bland det värsta jag hört, förstår inte vad det finns för människor. Man tror seriöst det är ett skämt. Men icke! Sen har jag varit med mannen min, jobbat och i fredags var Joanna över på chips och en massa tjejskvaller. Välbehövligt.

Nu ska jag och min krassliga hals försöka ta en cigg sen ser jag fram emot en lång och varm dusch i min ensamhet. Pojken min är hos sina föräldrar, jag tänkte passa på att åka till mina då men jag orkar inte. Blir en stund för mig själv i stället, det är inte heller helt fel.


Ciao / Louise..

131064-11













http://ells.bilddagboken.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skriver kul och bra, fortsätt så!

2007-01-11 @ 00:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback