Ångest

Det är fan alltid något fel på mig. Det kan vara allt från tandvärk till brännskada på fingret, hörselgångsinflammation till en dunkande stor finne. Usch! (Nej, det kanske inte låter speciellt jobbigt men finnar är fan inte kul) Det är faktiskt inte ofta jag inte har något att klaga på har jag kommit fram till... och så har det varit sen i början av tonåren när jag fick tandställning. Sen dess har ju typ aldrig tänderna eller tandköttet mått bra. Nu har jag haft samma förkylning med samma hosta hur länge som helst, jag har dessutom ett annat problem som jag visserligen inte tänker nämna vad det är men det är mucho jobbigt. Det blir jag dock av med nästa vecka hoppas jag. Lite utav det är anledningen till att jag är hemma idag men även mina kramper i magen som kommer och går. Det gör så man får lite ångest med tanke på att jag var borta ganska mycket från jobbet i december. Men jag har även märkt också att går jag dit fast jag mår lite dåligt blir jag aldrig bättre, man blir inte bättre av att jobba elva timmar i en miljö som gör så man får huvudvärk pga av ljuset och allt ljud.

En annan sak som jag just nu har lite ångest över är osten jag nyss va och köpte för 109:- Hallå? HUNDRANIO kronor? Det är fan ett rån, för en ostjävel. Men... vi äter mycket ost och har kommit fram till att dom små jävlarna räcker i två-tre dagar så nu köpte jag den största jag hittade. Och eftersom jag är hemma i dag så köpte jag en skvallertidning med korsord och lite saker så ja, där försvann några hundralappar av den nyinkomna lönen på två röda. Känns mindre bra.

För övrigt ska jag hem till mamma och Lasse på lördag på en liten födelsedagsmiddag. Jag missade hans födelsedag, inte ens ett sms. Oooops... Men det är inte lätt när man inte är där något och har massa andra saker i huvuvdet. Syster min kommer också dit, det ska bli trevligt faktiskt. Har inte umgåtts med min familj sen julafton i några timmar. Så det är väl på tiden... Innan det på dagen ska jag och Mattias ut och kolla på målarfärg och saker som gardiner på IKEA. På kvällen står det utgång på schemat. Jag hoppas det blir lite utav en sådan som vi alltid hade för cirkus ett år sen...

Nu ska jag ta min Veckans Nu, lägga mig på soffan med lite tropicana jucie (så himla god, rätt dyr dock) och förmodligen fortsätta ha lite ångest över att jag är hemma. Men vad ska jag göra? Jag blir ju aldrig frisk. Mattias ska ut med firman ikväll så i den där soffan lär jag ligga hela dagen och kvällen by myself.

Psst.. Jag längtar till sommaren!
Solen, värmen, skärgården, Nämdö, Bredholmen, bada, picknick, solglasögon, linnen, klänningar, gräs, glass, midsommar, stugor, båtar, havet... Någon annan som känner likadant? Jag längtar, jag längtar, jag längtar.




 Älsklingspojken <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback