TOPPEN - BOTTEN - TOPPEN - BOTTEN. NÄR SKA DET STANNA PÅ TOPPEN?

Som om det inte var nog med ångest i mitt liv så kom pricken över i:et igår. Förr i tiden var jag expert på att beklaga mig över hur dåligt jag mådde på alla sätt och vis. Jag är inte så längre. Men just i detta läge känns faktiskt allting rätt kasst. Två av dom viktigaste delarna i mitt liv går upp och ned och det är en ständig orokänsla i magen hela tiden, i vissa stunder känns känslan mer och ibland mindre, men den finns alltid där. På det gör det inte läget bättre att jag är utan jobb för tillfället och vet inte när jag ska få ett nytt. När man har sökt många jobb och ingen änsålänge har hört av sig så blir man inte direkt motiverad. Inget jobb betyder i sin tur inga pengar. Inga pengar betyder i sin tur ett tråkigt jävla liv. Jag tackar för att solen skiner och att spendera tid i den är gratis. På den ångesten kommer yttligare en till och det är i fall jag får ett jobb, men tvingas jobba hela sommaren. Det är det värsta som kan hända. Jag måste ha ledigt åtminstone två veckor. Inte en chans att jag tänker sitta och slita varma sommardagar medveten om att vänner och pojkvän har semster och allt som det innebär. Men å andra sidan vore det dumt att tacka nej till ett jobb om det kom vare sig jag får vara ledig eller inte. Man vet aldrig när nästa dyker upp. Jag blir bara så frustrerad när jag tänker på det!

Jag måste erkänna att näst intill allt jag har, eller som livet innehåller - så är just nu ingenting på topp. Ingenting.

Mamma & Mattias - Jag älskar er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback