Hej jag har inget liv ikväll.

Jag är alltid lika splittrad på fredagar. Anledningen varför - jag jobbar varje jävla fredag och varannan lördag så sen jag började på mitt jobb har de flesta fredagarna blivit till att bara sova när alla andra festar. I dag ville en del av mig festa, en del ville kolla på film och svulla och en annan del bara lägga mig på sängen och däcka så jag är pigg på jobbet i morgon. Vad tror ni vann? Jo, nu sitter jag ju här framför datorn så jag tror ni förstår vad som väntar...sängen! Det känns extra jobbigt att gå och lägga sig idag med tanke på att jag ska sova i min säng, ensam, första gången på en vecka. Har knappt varit hemma, har jag varit det har jag bara hämtat kläder. Nu när jag har varit med min älskling så mycket och tätt så känns det himla ensamt. Men man måste ju faktiskt ha varsitt liv också, det är det jag altlid sagt till andra så nu måste jag stå för det själv. Ett liv ensam och med sina kompisar och sen tillsammans med sin käreste. Så, jag hoppas han har kul ikväll trots att jag kommer vrida och vända på mig massa gånger innan jag somnar just för att det kommer kännas konstigt och ensamt. Kan va bra att va ifrån varandra någon gång, så man kan längta och ha det extra mysigt när man ses igen. Låter som jag ska va ifrån honom länge, det handlar om typ en dag, men va fan... är man KÄR så är man!


Börjar få lite små ångest över att inte en enda julklapp är inköpt och pengarna på kontot sinar mer och mer. Saker som man Måste handla till andra är fan inte kul att handla. Spontanköp däremot är kul- Köpte lite julsaker bara sådär till Mattias lägenhet som inte alls var planerat...  Men att känna sig tvungen till att köpa nått till exempelvis pappas sambos dotter känns ju sådär!


Jag jävligt trött på det här vädret och vill antingen ha riktig vinter med massa snö annars kan det lika gärna bli sommar igen. Vad är detta för skit? Grått och halvblaskigt med lite vind och samma temperatur hela tiden. Usch! Ge oss lite vitt och minusgrader nu för bövelen!


Det finns en sak som känns lite jobbigt, men som jag har väldigt svårt att erkänna för t.o.m mig själv... En sak som jag förmodligen alltid kommer att känna och det ska ni veta, det känns inte bra. Men jag hoppas det blir bättre med tiden? Finns nog saker som kommer lyckas övervinna den känslan som inte riktigt är som den ska.


För övrigt så är det en sån dag då jag saknar tiden för ett år sen ganska mycket. Det var vi, det var fest onsdag, fredag och lördag. Det var QuickGuard och det var ett ett bra lekande liv då helt enkelt. Memories never die.


Två dagar kvar att jobba denna vecka och nästa vecka jobbar jag bara 3 dagar och är ledig helgen, det ska bli riktigt skönt vill jag lova. Då finns det tid för julklappar och fest!


/ L

131064-3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback